/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med UlreaGlozz?
Fra : Kim_Kristensen
Vist : 1025 gange
50 point
Dato : 27-06-03 18:33

Er der nogle her inde som har erfaringer med UltraGlozz, Jeg skal til at polere hele vognparken og overvejer at bruge dette produkt. Sikkert som andre før mig har jeg pløjet nettet igennem på kryds og tværs for at finde tests og andres erfaringer, og der ser det ud til at Sonax er kongen og det er svært at finde noget på UltraGlozz. Jeg var hos Bildillen sidste uge for at se på nogle Sonax produkter, ekspedienten spurgte interesseret hvad jeg skulle bruge den lakrens og voks til som jeg var ude efter. Da jeg svarede at det ville være fint hvis det kunne bruges til en bil med metallak, en bil med almindelig lak, en motorcykel med begge dele og så også gerne en campingvogn. Ja så rev han en dåse UltraGlozz ned fra hylden og sagde at det var det eneste rigtige til de formål, jeg nøjedes nu med at tage noget information med hjem for at læse om det. Det blev jeg ikke meget klogere af, men der er nogle rosende breve fra forskellige kunder på deres egen hjemmeside hvilket nok ikke er en overraskelse. Det som nu bekymrede mig mest ved det jeg læste var at det kun kunne fjernes ved at slibe det væk, så hvis man på trods af UltraGlozz får et lille stenslag er det frem med sandpapiret. Man giver også tit akrylvinduerne i en campingvogn voks for at holde dug væk, og den slags vinduer er det vist ikke særligt snedigt at slibe på.

Jeg har været inde på www.vagcars.dk da der åbenbart var nogle der havde prøvet det, der var både for og imod. Det er tilsyneladende godt på lyse biler og giver skjolder, skygger eller flammende farveforskelle på mørke biler. Det ville også være til at leve med at man måske har spildt sin tid, penge og kræfter på det, hvis det ikke lige skal slibes af igen.

Problemet som der tilsyneladende er med mørke biler kan selvfølgelig have noget med fordelingen af stadset eller mængden af knofedt at gøre, men det lyder lidt skræmmende med de skjolder. Jeg har lige set her <http://www.cms-internet.com/carcare/displaysubject.asp?id=6236&status=20&block=0&forumid=1> at en svensker skriver det er noget skidt og en anden at det er det bedste, der står dog ikke om det er lyse eller mørke biler det drejer sig om. På vagcars.dk er der billeder af en rød Golf som bliver rigtig rød igen, og en mørk Volvo med disse skjolder hvor der er brugt UltraGlozz men ikke hvor der er brugt Sonax (begge dele er dog svært at se rigtigt på et par billeder).

Sidste forsøg var at prøve at skrive til en af dem der har prøver det, så jeg førsøgte at sende en mail til Kim Skytte som på UltraGlozz hjemmesiden beskriver resultatet som godt på hans Avensis for nu lige at høre om den var mørk eller lys. Mail-adressen fik jeg med det samme at vide var ugyldig, jeg prøvede så at finde ham på www.krak.dk. Der findes i følge Krak's hjemmeside 12 der hedder Kim Skytte i DK, dog skulle ingen af dem bo i det område som mailen er sendt fra (9632). Vejen han i følge mailen skulle bo på findes hvis man skal tro Krak heller ikke, de virker jo alt sammen lidt mystisk i betragtning af at mailen er fra den 15 maj i år.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-06-03 19:19

Hej Kim

Tror du ikke at det billigste og almindelige flydende voks er ligeså godt som alt muligt andet og spring det der med lakrens over.

Det er i hvert fald den erfaring jeg har gjort mig

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-06-03 19:31

Hej igen - igen Kim

Jeg glemte lige at sige dette. Kør ind på et Autoplejeværksted og få en snak med en værkfører og fortæl ham hvad du har gang i. Han øser sikkert gerne af sin viden og vil gerne give gode råd.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 28-06-03 22:51

Hej Kim

Har du fået klaret dit problem ? Hvis du har vil det så ikke være rigtigt at få lukket spørgsmålet

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 29-06-03 18:09

Hej Søren

Tak for de velmenende ord som desværre ikke giver den type svar jeg leder efter. Jeg ved ikke hvor tit du selv skifter bil, for jeg kan da se hvor meget skidt, døde dyr og mærker efter vask lakrensen fjerner så den vil jeg ikke undvære. Jeg har i øvrigt set og prøvet den forskel der kan være på forskellige produkter uanset pris, derfor bruger/brugte jeg også Finesse-it fra 3M (lakrens) og SUPER SHINE fra Frost Automake-up i Svinninge. Jeg har prøvet andre produkter (billigt som dyrt) som var meget sejt at smøre på og polere efter, og hvis det blev siddende lidt for længe skulle man næsten begynde forfra. De produkter jeg nævner her er købt hos en autolakere som nok har nået en alder som er ud over den erhvervsaktive, så nu skal jeg jo finde en anden løsning. Som du kan forstå har jeg suget den viden jeg render rundt med fra en som arbejdede med det hver dag. Jeg er klar over at man i nogle tilfælde får det samme men betaler mere for et navn, men nogle gange får man også mere nå man betaler mere. Ud over et godt resultat er det også ret vigtig (for mig) at det er let at arbejde med, for der er jo trods alt nogle kvadratmeter jeg skal behandle.

Med venlig hilsen Kim