/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Justerbar stolpesko
Fra : janjuul
Vist : 281 gange
100 point
Dato : 17-07-17 07:34

Hej.
Jeg overvejer at købe 8 stolpesko i biltema men synes at de har lidt slør...bliver en 2 meter stolpe på en carport ikke ledløs.. 1 mm. I bunden, giver vel ca. 1 cm slør oppe i 2 m.
Mvh.Jan

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-17 09:08

Hvis de er støbt nøjagtigt ned behøver de ikke at være justerbare.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-17 20:42

Det ser da meget smart ud..............men bliver hurtigt noget dingleværk.

Køb alm. stolpesko
Grav hullerne til stolperne
Køb en retteskinne i aluminium på 3 mtr (et par hundrede kr)
Læg skinnen på højkant og spænd 3 stolpesko fast med skruetvinger
Nu kan du line op og de sko vil sidde som de skal.
Støb
Bor for inden du skruer, så du ikke flækker stolpen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 21:40

Citat
giver vel ca. 1 cm slør oppe i 2 m.

Det giver vel 2cm + taget giver sikkert mere ? bølgegang.
Sikkert det samme med almindelige stolper/ nedstøbning

Det burde kunne rettes ind/ud med stålbånd i kryds og tværs - om det er en åben hytte, tværstivere/ stålbånd under taget burde tage det hele.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-07-17 09:49

Du fastgør vel også stolperne i toppen. De skal jo helst hænge sammen med resten af carporten.
Og så er der pludselig ikke noget slør i den længere.
Så køb du trygt dine beslag hos biltema.

Tømreren

Godkendelse af svar
Fra : janjuul

Dato : 18-07-17 11:27

Tak for svaret Eyvind.
Jeg købte kun 2 justerbare og 4 alm. Og så graver jeg 2 stolper ned...??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-17 11:31

Så husk lige, at hvis du afkorter stolper der skal i jorden - så er det toppen der skal skæres og ikke bunden.