/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Har Huawei P8 Lite 5 pin micro USB indg?
Fra : cristian2
Vist : 333 gange
40 point
Dato : 16-07-17 22:41

Jeg skal lave forbindelse fra mit tv i et sommerhus til en fladslærm (hvor der ikke er antenneforbindelse). Jeg har fået at vide, at jeg kan logge ind på mit Yousee-tv-abonnement og connekte kanalerne til min mobil eller pc. Er det korrekt?

Næste punkt: Jeg køber et dobb han-hdmi-kabel + et stik med et HBMI-hun-stik - og i den anden ende: et micro-hdmi-stik (til at stikke i mobiltelefonens strømindgang). Samtidig skal sidstnævnte kabel have en ekstra strømindgang, så smartphonen ikke løber tør for strøm mens der ses tv. Er det alt sammen korrekt?

Og endelig:Min smartphone er en Huawei P8 Lite. Har denne en strømindgang (som åbenbart samtidig er en micro USB-indgang) der har 5 pins, 11 pins eller et andet antal?

Alt dette er vigtigt, når jeg skal købe sidstnævnte kabel.

Tak for hjælpen!
Kablet som jeg har i tankerne:
http://www.skiftselv.dk/mobiltilbehoer/mhl-adapter-microusb-hdmi-mobil-tablet-til-tv/?utm_source=PriceRunner-Computer-IT-Computer-IT%3ETablet,TelefonogNavigation%3EMobiltilbehoer&utm_medium=cpc&utm_campaign=produkt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-07-17 22:59
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-07-17 07:57

Jeg tror du slipper nemmere om ved at købe en chromecast og carste til dit tv.

hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 40 point
Dato : 17-07-17 09:11

Helt korrekt er det USB-C stik

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-08-17 19:45

Tak for svaret LuffeA.