/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Requeste variable fra andre forms?
Fra : stk
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 27-06-03 15:46

Hej.
Jeg har et frameset med to frames. Hver frame indeholder en asp side med en form. Når form1 submittes, submittes form2 også. Er det muligt for form2 at requeste værdier fra form1?

c",)
Stefan

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-06-03 21:27

Hej stk,
du kan evt melde dig til på www.asp.dk her finder du rigtig mange gode ideer samt får en god vejledning uden folk prøver at "fritte" dig for point

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 21:45

Jeg er ikke hardcore nok, men se her: http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/JavaScript/Q_20584256.html

Håber det hjælper dig på vej

Kommentar
Fra : stk

Dato : 30-06-03 11:48

computersmeden: tak for linket, det er altid rart med flere muligheder. Jeg kan nu, også, godt lide ideen med kandu.dk. Folk 'fritter' jo ikke for point, man tilbyder dem selv

molokyle: jeg kigger, det ligner noget jeg kan bruge

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 17-08-03 14:16

Det burde da ikke være nogen problemer med at requeste verdiene fra den ene frame til den andre.
Feks. hvis frame 1 har et felt som heter "tekst" så skal de vel bare stå
tekst = Request.form("tekst"),

på den andre siden.for og få skrevet ut inholdet i et felt kan du jo bare feks skrive

<input type=text name=tekst value=<%=tekst%>>

Kommentar
Fra : stk

Dato : 29-08-03 10:15

Hvis bare det var så simpelt...
tekst = Request.form("tekst") forbliver tom i frame 2.

Stefan

Kommentar
Fra : dingo2000

Dato : 08-01-04 19:38

jeg har selv haft problemer med det samme jeg løste det ved at smide en værdi med der hvor jeg laver min frame, sådan her:
<td>
<iframe src="arkivliste.asp?M=<%=module%>" width="100%" height="400px" border="0"></iframe>
</td>

forstår i hvor jeg vil hen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:09

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>