/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
chkdsk
Fra : kivi
Vist : 232 gange
100 point
Dato : 03-07-17 17:36

kan man ikke bruge chkdsk på en ssd harddisk

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-07-17 17:44

Det kan man godt. Men lav ikke diskdefrakmentering.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-07-17 17:53

Du kan køre den fra kommandoprompt, administrator

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-07-17 21:05

Brug fabrikantens eget software til at tjekke og vedligeholde en SSD. Det er det eneste fornuftige.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-07-17 21:48

Citat
Brug fabrikantens eget software til at tjekke og vedligeholde en SSD. Det er det eneste fornuftige.

Det er garanteret Windows der spørger? og som skrevet brug det =

Citat
Du kan køre den fra kommandoprompt, administrator

Komandoprormt
C: ENTER
CHKDSK - enter - og vælg som neden for
så kan du vælge mellem chkdsk /F og F/C

Men virkeligt mærkeligt hvis du har en ny SSD der begynder at komme med fejl på.
Samt vi får sikkert ikke hele historien igen - det kunne være drivere/ SSD 3 i maskine der kan 2 ? mulighederne er omkring 300,000 sidst jeg brugte tjek disk ved opstart / i dag.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-07-17 22:09
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-07-17 07:22

Som skrevet, så brug ALTID fabrikantens egen software til optimering af SSD diske, da Windows stor set behandler alle diske ens, hvilket nogle diske ikke kan lide

Samsung Magician er f.eks til Samsungs SSD diske, og er er fint lille stykke software der optimerer og beskytter sin SSD disk + holder øje med alt muligt, så du f.eks kan se hvor mange gange der er overskrevet mm.!

http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools.html