/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er penge for noget ??.....
Fra : Mosebaek
Vist : 341 gange
200 point
Dato : 01-07-17 17:16

...og hvad bliver de brugt til?? Offentlig kontor: B&O tv 87.488 kr. Sofa til 82.712 kr.

http://www.jv.dk/regionalt/VUC-Syd-indrettede-direktoers-kontor-for-225000-kroner/artikel/2519384

Desuden et vist antal mia, som skat har sendt bort med blæsten. Kampfly og moderne militær udrustning, mest til brug i Mellemøsten. Beløb: Så mange mia., at jeg slet ikke kan tælle dem. ½ mill. "gæster", der skal have deres udkomme. Vel også nogle hundrede tusinder på kontanthjælp. Endelig er der mig selv, også en udgift for staten på hele 7.200 kr/mdr.

Jeg kan sagtens forstå ham her: (Fundet på min gamle XP maskine, efter lidt oprydning. Men er nok aktuelt stadigvæk).
http://peecee.dk/upload/view/467849

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 17:38

Citat
blev kontoret indrettet med en daybed (liggebriks

kan han ikke sove den ud, hjemme

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-17 17:55

Citat
kan han ikke sove den ud, hjemme

Jeg undrer mig også lidt. Jeg troede selv en direktør, havde en smule arbejde, der skulle udføres.

Men selvfølgeligt, bliver det for kedeligt at føre bolten op og ned, på gevind stangen, er det da godt med en tur på sofaen, men man glor på B&O`en.

Jeg tilstår da, at mine (ringe) skolekundskaber, slet ikke kan bruges længere: Enten har man penge, eller har man ingen penge. Nu om stunder, kan man leve fedt, af sin gæld. Jeg må da istemme Yvonne, fra Olsen-Banden, "man skal lære at skylde enhver sit". (Nok lidt ringe citeret fra hukommelsen).

M.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 01-07-17 19:12
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 20:08

Igen, havde det den almindelige Dansker, så var der straf og andet godt.
Han får sikkert bare en løftet ´finger´.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-17 20:24

Citat
Ja, så ruller
Skandalerne på VUC Syd

Ja, og vi kan nok roligt regne med, at det "kører" på samme måde i resten af landet.
Fra dit link, katekismus;
Citat
Bestyrelsen holder sit første møde efter den forgangne uges mediestorm. Haderslevs borgmester, H.P. Gei (V), der også er formand for VUC Syds bestyrelse fortæller efter mødet, at han fortsat har bestyrelsens opbakning.

Ja det tror da fa`en, de er sikkert alle fedtet ind i "forretningsgangen".

Et citat fra min egen link:
Citat
Jeg undre mig hvordan danskerne efter sigende skulle være verdens lykkeligste folk. Det må være fordi folk lever i uvidenhed og fornægtelse.

....tror jeg er rigtigt, langt hen ad vejen. Vi danskere, gider ikke konflikter. Så er det bedre at lukke øjnene. "Det går jo nok".

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-17 23:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-17 12:55

Borgernes penge bruges til noget der giver status, som de ikke har brug for,
eksempelvis en dyr betalt havnefront, mens baghaven og oplandet forsømmes.

For ikke at tale om de milliarder der er spildt på manglende skatte kontrol og enig,
unødvendige kampfly.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-07-17 06:59

Det blev de bl.a brugt til i 2015
http://www.casperstrunge.dk/offentligt-fraas/

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-07-17 10:26

Tak for svaret katekismus. Det er forstemmende, som det hele kører. Moral er blevet et henslængt begreb.

Nu er der en sag igang, med tre advokater, der tilsyneladende har lavet bedragerier, for flere hundrede millioner.

I min optik fremstår advokater, som nogle der netop skulle være med til at nedbringe kriminalitet.
Ak ja.

M.