/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
MobilePay
Fra : ingelein
Vist : 371 gange
50 point
Dato : 30-06-17 22:28

Hej-
Jeg er ikke gode venner med min MobilePay. Efter at have indtastet kode, beløb og valgt modtager i min kontaktliste, swiper jeg mod højre........ og så kommer der bare en skærm, hvor jeg bliver bedt om at scanne QR kode ( eller hvad det nu hedder ??). Ellers sker der ikke en dyt. Jeg har prøvet at vælge SEND i menuen foroven, men jeg kommer ikke af med pengene. Hvad sker der? Der er ikke noget i vejen med at modtage penge ??.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-06-17 23:41

"modtageren" har måske ikke MobilePay - eller

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-06-17 23:42

Du har tastet forkert mobilnummer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 00:04

Citat
valgt modtager i min kontaktliste

prøv at indtast nummeret

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-07-17 07:28

Tak for alle forslag. Alt er som det skal være. Modtageren har mobilpay = forretningsdrivende. Jeg har både prøvet at indtaste nummeret og også tilføjet vedkommende i min kontaktliste. Nummeret er også rigtigt. Skal landekoden 45 indgå i nummeret?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-07-17 08:06

Jeg burde give mine points til mig selv...... som belønning for dumhed.

http://www.mobilepay.dk/da-dk/help/privat/Pages/brug-hvordan-sender-jeg-penge.aspx

Jeg har IKKE NOGET, DER HEDDER "NÆSTE" På min skærm, men blot et flueben med en cirkel omkring. Det har jeg ikke turdet taste, men det skal jeg gøre, for at sende pengene inden SWIPE skærmen kommer frem.

Points til den, der fortæller om nogen har teksten "NÆSTE" i appen i stedet for flueben i cirkel????????
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 10:53

Citat
Jeg burde give mine points til mig selv...... som belønning for dumhed.

Citat
Jeg har IKKE NOGET, DER HEDDER "NÆSTE" På min skærm,

Det burde du have, ellers kan du ikke komme videre = NÆSTE står på tastaturet. samt du kan bladre i ´mest andvendte´ efter tryk på NÆSTE.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 10:56

Den med OCR som du får frem, er sikkert fordi du efter at have valgt tlf nummer/ kontakt trykker på det lille blå ikon ved siden af nummeret du indtaster = der skal du stadig bruge NÆSTE på tastaturet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 10:57

Citat
OCR

= QR

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 11:00

Landekode burde ikke være nødvendig, da det kan kan bruges af Danskere.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-07-17 11:25

Nå, men det korte af det lange er at jeg IKKE har noget næste-ord på min skærm, men da det jo virker, når jeg taster cirklen med fluebenet, må det være specielt for Windows smartphones ?!
Ingelein
Det virker jo!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 12:06
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-07-17 13:33

Tak for det mig-selv
Men som det fremgår, har jeg ikke samme skærmbillede med næste. Hverken på dette skærmbillede eller det er evt. kommer sammen med OQR.
http://peecee.dk/upload/view/467848
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-07-17 14:02

IØVRIGT FÅR JEG SAMMEN MED MOBILEPAY APPEN EN BESKED FRA DANSKE BANK OM AT MIN WINDOWS APP KUN VIRKER I ET PAR MÅNEDER FØR DET ER SLUT MED WINDOWS OG MOBILEPAY....... ALTSÅ NY SMARTPHONE TIL MIG.
INGELEIN

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-17 14:37

Kig anmeldelser
https://www.microsoft.com/da-dk/store/p/mobilepay/9wzdncrcx2jm#system-requirements

Versionsnummer: Varierer efter enhed
Der bliver færre og færre Windows Phone-brugere. Derfor er dette den sidste opdatering af MobilePay til Windows. De næste par måneder kan du bruge MobilePay, som du plejer. Derefter vil din app ikke virke længere. Du kan selvfølgelig fortsat bruge MobilePay på enten iPhone eller Android.
https://www.microsoft.com/da-dk/store/p/mobilepay/9wzdncrcx2jm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-17 16:12

Og jeg ved godt, du ved det.
Det kan vel dårligt nok betale sig at bøvle med det!

http://meremobil.dk/2017/06/mobilepay-weshare-siger-farvel-windows-phone/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 16:16

Citat
ALTSÅ NY SMARTPHONE TIL MIG.

Troede du havde Android.
Windows har aldrig haft det store markede med deres mobbedrenge, har selv haft en af de første ´pocket´ pc og selv dengang var Win aps ikke til at få til at virke efter hensigten

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-07-17 19:52

Nu har jeg fået min nye SAMSUNG smartphone og problemet med at betale for æg med mobilepay på en bondegård er der stadigvæk. Efter flere opkald til kundeservice i danske Bank blev problemet heller ikke løst.
I dag fandt jeg så på at kigge på mit mobil abonnement, som er TELMORES basis abbo, hvor jeg betaler efter forbrug.
.......... og det indeholder ikke adgang til DATA. Det kan man så tilkøbe for 29 kr om md.
Det kan jeg så godt undvære. De 360 kr om året for at købe æg og andet ved stalddøren kan jeg spare ved forud at betale mine æg hjemmefra (wifi). Nærig? Næh, det er da unødvendige udgifter. Iøvrigt har jeg mest brug for at modtage penge via mobilepay.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 22-07-17 23:43

Tak for svaret katekismus.