/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Resignerende passivitet
Fra : lgs
Vist : 458 gange
300 point
Dato : 24-06-17 23:13

Jeg faldt forleden under læsningen af en blog på Jyllandsposten, nemlig Lars Boje Mathiesen´s med overskriften ”Nå, det var bare terror” over et rammende udtryk ”resignerende passivitet”.

Hvis der er noget, der i voksende grad synes at beherske nationen i forbindelse med indvandringen fra ikke-vestlige lande samt i forbindelse med bandekriminalitet, så er det netop RESIGNERENDE PASSIVITET. For øvrigt to fænomener, der i alt for mange tilfælde har fælles personkreds.

Hvis man ikke er til SIAD (Stop islamiseringen af Danmark) eller for den sags skyld Nye Borgerlige, som bloggeren bekender sig til, hvor går man så hen med sin til vrede grænsende modvilje mod islam i DK samt bandernes hærgen?

Hvad skal vi erstatte resignerende passivitet med?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-17 23:48

Citat
Hvad skal vi erstatte resignerende passivitet med?

DOVENSKAB & ANSVARSFORFLYGTIGELS ..er 'normen', når det kommer til politisk mod til at forfølge sit standpunkt, idéer og samfundsind. Det sociale samfundssind er i lav kurs.

Det handler åbenbart om at hyppe 'sine egne kartofler'. Selvbjergenhed ..tror jeg det hedder?

Man tager kun ansvar for sig selv og sine egne interesser (..ikke sine gerninger).

'Resten' af medmenneskene ka' sejle deres egen sø ..ka' de .....oder ???

SOLIDARITET ..er løsningen!

</KOMMUNISTEN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-17 23:59

Måske uden for nummer? ..men relevevant:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-17 00:10

Ps. ....men jeg har nu også haft den store, omend tvivlsomme fornøjelse at blive underist af:

https://da.wikipedia.org/wiki/Gotha_Andersen

..det Danske svar på:

https://da.wikipedia.org/wiki/W.C._Fields

</AMA'R>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-06-17 15:29

Al modstand mod den muslimske indvandring er som bekendt blevet udskammet i årtier. Vi er mange der har lært at holde kæft.
Jeg har nogle gange i forskellige selskaber, forsøgt, at starte en diskussion omkring emnet. Resultatet har oftest været skæve smil. Du ved af den slags som blev Mogens Glistrup til del.
Næh, dansken holder hellere kæft, og lader tingene ske omkring sig. Men det er også stærke
kræfter man er oppe imod.
Kun yderst sjældent ser man nogen fra den talende/herskende klasse, udtale sig kritisk. Senest har
Matador-mor Lise Nørgaard udtalt sig kritisk om den afrikanske vandring mod Europa.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-06-16-lise-noergaard-i-stedet-for-indsamling-til-afrika-skulle-vi-sende-et-vogntog-med
http://www.radio24syv.dk/udvalgte-nyhedshistorier/lise-noergaard-sammenligner-afrikanere-med-lemminger/
Og det er netop støtte fra den slags personligheder der er brug for. Ikke fra den sammenspiste venstrefløj med dens meningsbegrænsninger.

Citat
SOLIDARITET ..er løsningen!

Skriver </KOMMUNISTEN> . Med hvem kære Molo. Jeg forstår ikke udsagnet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-17 21:27

Jeg erkender blankt, at jeg er resigneret. At være resigneret betyder i bund og grund jo; At acceptere forholdene som de er, fordi man ikke ser sig i stand til at ændre dem
Det, jeg kan - som vælger og samfundsborger er, at bruge det ene skud jeg har i bøssen.... hver 4. år (folketingsvalg)

Terrorhandlinger rager efterhånden mig en høstblomst. Folket vil jo ha' terror. Folket vil jo styres af muslimer. Folket vil jo manipuleres til at agere ofre med ordene; Jaaaa, vi var jo med i korstogene, vi handlede også med -og brugte negerslaver, og vi kalder skumboller for negerboller og har et negerhoved på kaffepakkerne og forøvrigt er biblen meget mere voldelig end koranen - og dem, som er modstandere af uhæmmet ikke vestlig indvandrede er nogle racister og dummerniks.

Lad os alle afsynge en hippiesang imens vi krammer hinanden............................Etc........

Kort fortalt; Danmark i traditionel forstand er ved at afgå ved døden. Se jer omkring og sammenlign nu med for 20 år siden og se, hvor muslimsk vort fædreland er blevet.

Jeg er mere heldig end de fleste, jeg kan pakke "sydfrugterne" og smutte ud ad landet til et sted, hvor tilstandende er mere normale. F.eks Schweiz - eller, hvorfor ikke til Polen..? Polen er i rivende udvikling og har brug for folk med gode uddannelser. Og storbyerne er i moderne vestlig standart.....uden muslimsk kulturberigelse.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-06-17 10:09

Citat
Jeg erkender blankt, at jeg er resigneret.

Det er desværre en udbredt følelse. Forstår det godt. Tingene er vendt på hovedet, og enhver fornuft er forduftet. Se nu blot på den nuværende Støjbjerg-bashing, hvor venstrefløjen går efter personen fremfor efter bolden.

Citat
Det, jeg kan - som vælger og samfundsborger er, at bruge det ene skud jeg har i bøssen.... hver 4. år (folketingsvalg)

Ja, det kan vi. Også til kommunevalg, men se så lige hvad de åndsvage københavnere er på vej til:
https://www.b.dk/nationalt/enhedslisten-er-nu-lige-saa-store-som-socialdemokratiet-i-koebenhavn
Man får gentagne gange den tanke, at vælgerne skulle kvalificere sig til stemmeretten.

Citat
Hvis man ikke er til SIAD (Stop islamiseringen af Danmark) eller for den sags skyld Nye Borgerlige, som bloggeren bekender sig til, hvor går man så hen med sin til vrede grænsende modvilje mod islam i DK samt bandernes hærgen?

Fanme et godt spørgsmål, som jeg ikke har svaret på. Eneste jeg kan komme i tanke om er forums som dette. Så kan man i det mindste få afløb for sine frustrationer, men det rykker jo ikke noget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-06-17 12:31

Millioner og atter millioner afrikanere er på vej til Europa - ikke som flygtninge, men de skal bruge Europa som hæveautomat. Lise Nørgaard kaldte dem lemminger. Hun har jo ret!! Der er ikke mere at ødelægge i "negerland" - videre til næste station.

"Negerland" er blevet ødelagt af simpelt knepperi. Ødelagt af, at familier avler flere børn end familier kan brødføde. Det værste af det hele er, at Europa tager skylden på sig...! Det er åbenbart din og min skyld, at "negeren" ikke bruger kondom...!!!?? Jamen.....det er jo vanvid, det der.

Er det så underligt at folk er resigneret...?
LUK SÅ FOR HELVEDE DE GRÆNSER!!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-06-17 16:26

Citat
Er det så underligt at folk er resigneret...?
Ja bare tag kandusfolket, de vil hellere skrive om strikkeopskrifter, opskrifter på speltbrød, mus i haven, kæmpe nisser og skum på dåser, end at tage stilling til indvandring og terror. Det er så skide dejligt befriende at skyde skylden på, hvad der skete for flere hundrede år siden, end at tage stilling til fædrelandets afvikling. Tænk, hvis "jeg" havde den forkerte mening og blev kaldt racist facits nazist.

Jeg kan i skrivende stund ikke undlade at tænke på go'e gamle John Mogensen tekst:

Det danske sprog har et særpræg
som skal bevares med en særlig respekt.
Det tales og synges fra egn og til egn
vi behøver ingen fremmede dialekt.
Men landet er truet, visse personer
gi´r fa´n i vor gamle kultur.
Det er på tide at Holger på Kronborg igen
li´som før vågner op af sin lur.

Danmarks jord for de danske
vi har plantet vort flag.
Det bli´r stående på pletten
ingen tvivl om den sag.
Vi har ejendomsretten,
værn om hver mark og hvert skel.
Danmarks jord for de danske
for vi har pløjet den selv.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-06-17 17:17

Citat
Men landet er truet, visse personer
gi´r fa´n i vor gamle kultur.

Og disse personer er fandens nemme, at identificere.
Luk op for dit TV, se diverse "nyheds" udsendelser. Der sidder de så grinende, og pisser DK væk.

På tinget fører personager som Josephine Fuck, Pernille Skræpper, Lille henrivende Johanne, Sofie Carsten Nielsen, Morten Østergård og den lille bøsse i tylskørt an.
Flere kunne nævnes, men disse kollaboratører er fast besluttet på, at udslette Danmark som nation.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 27-06-17 18:04

Trykkefrihedsselskabet har seneste kommentar http://www.trykkefrihed.dk/i-skyggen-af-sharia.htm

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 300 point
Dato : 27-06-17 18:54

Forleden aften hvor vi genså, de glade stunder fra EM 92, tænkte jeg med det samme akja, det var dengang hvor Danmark var frit. Ikke under det muslimske åg.

Jeg er efterhånden der henne, hvor jeg tænker når det har været en terror aktion, det har europæerne godt af. Det er nemlig selvforskyldt slendrian. Om muligt kan politikerne måske se resultatet af deres egen politik.

Jeg venter spændt på, hvornår de 2000 potentielle IS folk i Sverige (og DK) går i aktion og jævner halvdelen af Malmø.

For mig at se, er eneste løsning at vi overgiver os fuldstændig til den muslimske pest, eller vi får en ny hr. Hitler på banen. Begge dele er lige skræmmende. Men vi kommer snart til at ta`afgørelsen, enten vi kan li`det eller ej.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-17 21:12

JEG resignerer ikke og gi'r ALDRIG op

QED </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-06-17 23:07

Godt link, lgs.
I øvrigt er det nu der skal diskuteres terror, indvandring og andet ubehageligt, da EU pamperne med Merklig i spidsen, ønsker at fjerne ytringsfriheden på facebook og sociale medier.

http://www.trykkefrihed.dk/blog/1943/eu-er-p%C3%A5-vej-til-at-fjerne-din-ytringsfrihed.htm

Jeg læste for mange år siden en roman som hed "Fahrenheit 451". I dette fremtidssamfund var bøger forbudte, da de gør folk ulykkelige. Brandvæsnet opsporer og brænder derfor ulovlige bøger. Enkelte mennesker gemmer bøger eller lærer dem udenad. Det er forbundet med streng straf at refererer hvad der stod i bøgerne.

Jeg smågrinte lidt da jeg havde læst romanen og tænkte; Så galt vil det aldrig gå i Europa, da europæerne er oplyste og demokratiske. Sidste gang det skete på kontinentet var under Krystalnatten, der som bekendt blev sat i værk af hr. Hitler, hvis regime alle normale mennesker afskyr.

Jeg indrømmer nu; Jeg tog fejl, gruelig fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-17 07:21

Til de som ikke forstår hvad solidaritet handler om : Begrebet kan ikke gradbøjes Reset. Det er dét du ikke forstår ...man kan ikke være solidarisk med 'nogen' ..og ikke med 'andre'. Solidaritet indbefatter alle mennesker.

https://da.wikipedia.org/wiki/Solidaritet_(sammenhold)

Ellers ender det med (..som Ulf Pilgaard udlagde det i en monolog);

Jeg er solidarisk med mig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-17 07:22

Singularitet er modpol til solidaritet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-17 07:23

Singularitet? ..også kaldet: Egoisme.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-17 07:33

Inden nogen får noget galt i halsen: Man kan godt være mod indvandring og samtidig solidarisk.

Mange af de indvandrende som kommer til Danmark er fra områder hvor een 'familie' sidder på den økonomiske, juridiske og udøvende magt: Høvdinger med andre ord. Hvilket i den grad er usolidarisk. Er man solidarisk? Så laver man om på dette. Man holder ikke 'staklerne' udenfor med afvisning, men lærer dem at kæmpe for deres solidariske ret til deres eget land. I sidste ende vil dette føre til et 'verdenssamfund' som lever på lige betingelser: Kommunisme.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 30-06-17 18:39

Citat
I sidste ende vil dette føre til et 'verdenssamfund' som lever på lige betingelser: Kommunisme.

Hold nu op Molo. Det kan simpelthen ikke passe, at en mand som dig, med plus på IQ kontoen, stadigvæk tror på det bavl.
Det er prøvet af, og fungerer lige så godt som islamisme.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-17 20:27

Citat
I sidste ende vil dette føre til et 'verdenssamfund' som lever på lige betingelser: Kommunisme.
Der er ingen lige i kommunisme. Nævn et land -eller en stat, hvor kommunisme var lykken.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 30-06-17 22:41

Citat
Nævn et land -eller en stat, hvor kommunisme var lykken.

Man behøver bare, at læse "Kammerat Napoleon", så får man alle de romantiske forestillinger om kommunisme smadret.
Kommunisme-Islamisme-Nazisme, det er et fedt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-17 12:22

De såkaldte 'kommunistiske' regimer I tænker på var/er DIKTATURER!

Eet land har nærmet sig noget man med lidt god vilje og mod alle odd's kan kalde socialisme:

CUBA

..og de har klaret den ikke så ringe endda. Både deres uddannelsessystem såvel som deres sundhedsvæsen er/var ikke så ringe, som f.eks. det danske er gået hen og er blevet.

"Kammerat Napoleon" var netop et eksempel på at kommunisme IKKE blev ført ud i livet, men at egoismen vandt slaget. (HOV... hvor blev solidariteten af?)

Alle dyr er lige ...nogen dyr er mere lige end andre. Fire ben godt. To ben dårligt.

Folk læser den dag i dag Karl Marx ..som fanden læser Biblen!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-07-17 18:41

Citat
Eet land har nærmet sig noget man med lidt god vilje og mod alle odd's kan kalde socialisme:

CUBA

..og de har klaret den ikke så ringe endda. Både deres uddannelsessystem såvel som deres sundhedsvæsen er/var ikke så ringe, som f.eks. det danske er gået hen og er blevet.

Eftersom næsten alle cubanere er afhængige af regimet for deres overlevelse og daglige fornødenheder, er langt de fleste bange for at udtrykke kritik, fordi sådan dissens kan føre til fyringer, tab af goder og social isolation. Hele familier kan blive påvirket, hvis et enkelt familiemedlem krydser de mudrede røde linjer for tilladelig kritik, og derfor er denne form for udspekuleret social kontrol ekstremt effektiv. …

Men der er også et andet dystert aspekt ved undertrykkelsen af det cubanske folk end manglen på samvittigheds-, ytrings- og forsamlingsfrihed. Fraværet af økonomisk frihed og muligheder gør det svært for almindelige cubanere at klare sig på de rationeringer og den usle løn, de får udbetalt af regimet. Derfor er mange cubanere tvunget til at hutle, svindle og krejle for at få tingene til at hænge sammen. Det er en tragedie i et land, der på trods af utallige undertrykkende og korrupte regimer engang var et af regionens mest velstående lande. Den fede, men braklagte jord, de majestætiske, men nedslidte bygninger, manglen på butikker, hvor man kan købe kvalitetsprodukter ud over rom og cigarer (og selvfølgelig de allestedsnærværende Che Guevara- T-shirts til historiske analfabeter) og det generelle fravær af industri og erhvervsliv understreger Cubas fejlslagne revolution.

http://jyllands-posten.dk/protected/debat/kronik/article4650457.ece
Artiklen er desværre låst, men skrevet af: Jacob Mchangama, chefjurist i Cepos.

Citat
Folk læser den dag i dag Karl Marx ..som fanden læser Biblen!
Vi to har før diskuteres Karl Marx's manifest. Det havde Kammerat Stalin også.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-07-17 18:43

Citat
Det havde Kammerat Stalin også.....
Altså læst Karl Marx manifest....

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 01-07-17 23:08

Tak til Kaptajnen for et kort historisk tilbageblik i det cubanske mareridt.
Jeg må sige, at hvis man endelig skal leve under et "isme", foretrækker jeg kapitalismen, og det,
allerhelst i Jesu del af verden.

Jeg kan ikke komme i tanke om et sted i verden, jeg hellere ville leve end i den vestlige.
Er der nogen der kan fremvise et sted, hvor mennesker har det bedre?

At Molo stadig abonnerer på den kommunistske drøm er mig uforståelig. Husk på, at hvor der er
mennesker indblandet, vil de syv dødssynder også være til stede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-17 12:18

Jeg kan da fremvise et samfund, hvor man på trods af meget barske vilkår (over-)levede alene pga. solidaritet:

Inuitterne Nord for Polarcirklen : https://da.wikipedia.org/wiki/Inuitter

Man delte endda flittigt uf af sit DNA på tværs af landet ..uden smålig skelen til: Kultur og Religion.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-17 12:27

Da jeg gennemlæste WIKI opslaget igen faldt det mig for bryster ifbm. DNA 'delingen' osv.:

Citat
Inuitter var ikke bange for 'at dø,' men for selve dødens karakter (smerten og ikke mindst den farlige rejse mellem faserne, hvor meget kunne gå galt).

Jeg er ligeledes heller ikke bange for at dø' ...den tilstand når vi alle. Jeg bryder mig heller ikke om sygdom, smerte og pinsler.

..MEN jeg har hørt mange inuitter udlægge frygten for døden en smule anderledes. Nemlig:

INTET i livet er farligt ...medmindre man dør af det !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-17 12:33

Reset ->

Citat
..et kort historisk tilbageblik i det cubanske mareridt

https://da.wikipedia.org/wiki/Cubanske_revolution

..mod: https://da.wikipedia.org/wiki/Fulgencio_Batista

Man kan vælge side? ...og det gjorde det Cubanske folk !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-07-17 20:18

Citat
Man kan vælge side? ...og det gjorde det Cubanske folk !
Jep, de havde to valgmuligheder. Enten at sværge Fidel troskab - eller få et nakkeskud.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 03-07-17 15:17

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-17 07:15

Tommy ->

Citat
Jep, de havde to valgmuligheder. Enten at sværge Fidel troskab - eller få et nakkeskud.

Læren af dette er: Undertrykker man tilstrækkeligt mange mennesker i tilstrækkelig lang tid, så vender de sig imod undertrykkeren og trykker på aftrækkeren.

</MOLOKYLE>