/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
PU skum/ dåse
Fra : mig-selv
Vist : 244 gange
100 point
Dato : 23-06-17 20:11

Hvordan i alverden får man sådan en dåse til at holde sig åben?

Har indtil videre haft 2 ubrugte dåser der lukker total til og andre efter en ½ times brug og det er ved selve dåse ventilen.

Garanti? - når man lige står og skal bruge det her og nu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-06-17 21:03

Acetone.

M.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 24-06-17 07:09

Lak, zink, ... dåser kan holdes rene ved at spilde lidt drivgas - holde dem på hovedet - før dåse sættes til side.

Ok det er for sent, når skaden er sket.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-17 11:30

Er det dem, der monteres i en sprøjte. Eller de "simple", med en påmonteret plastik rør.

Ved sidst nævnte, bruger jeg en piberenser, godt vædet i Acetone. Og så hurtigt på med hætten.

M.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-17 17:33

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-17 18:26

Selv tak, mig-selv. Har selv prøvet flere gange, at stå med en halvfyldt dåse. Lige til at smide væk.

Men her er Acetone vores ven. Og så ved næste brug, vende dåsen nedad og ryste den godt og grundig, inden brug.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-17 21:39

Citat
Ved sidst nævnte, bruger jeg en piberenser,

Mon en vat-klud kan bruges...

Er der ikke noget med at Acetone opløser plast?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-17 10:50

Citat
Mon en vat-klud kan bruges...

Den vil være fortrinlig til ventilen, men kan nok ikke nå gennem røret.
Her binder jeg to piberensere sammen, og skyder dem igennem.......

Citat
Er der ikke noget med at Acetone opløser plast?

Jo, og vist også maling. Mener det kan fjerne neglelak. Har dog ikke selv prøvet.

M.