/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Advarsler der animerer
Fra : svendgiversen
Vist : 311 gange
176 point
Dato : 16-06-17 20:41

Jeg synes politiet og pressen skal undlade mange advarsler.

Et af de mere grelle var da nogle knægte smed en betonklods ud fra en vejbro.
Den dræbte en kvindelig billist, og efterfølgende kom der flere gentagelser.

Noget af det dummeste er her for nylig, hvor nogle har løsnet hjulbolte på biler.
Hvem finder på det, hvis det ikke lige er nogen der advarer mod det?

Og der er mange flere tilfælde, hvor nogen er blevet inspireret af advarsler??

Mon ikke man lige skal overveje udsendelser af sådanne advarsler, der mere skader end gavner???

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 176 point
Dato : 17-06-17 11:12

Har tit samme tanke, man ser noget i tv og dagen efter er der flere sager (Copycat´s).
Men Politi og presse gør vel selv den slags overvejelser
Til gengæld undertrykker de også oplysninger som kunne være til gavn, for den almindelige Dansker

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-17 11:38

Ideen kan være rigtig nok, men nok vanskelig at gennemføre.
Journalisterne lever jo af at levere detaljerne, af kriminalitet.

En ting jeg ikke forstår (ud blandt mange), er: Hvorfor skal den kriminelle altid have hovedet sløret, når man ser ham på bl.a. et overvågnings kamera. Det samme i station 2.

Lad da for hunnan, synderen vise sit portræt.

Okay, der kan jo være tilfælde, hvor en uskyldig bliver hængt ud.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-17 13:52

Skal man også lade være med at dække div. krige med korrespondenter fra pressen, for at imødegå flere blodudgydelser og inspiration til statsledere om at føre nationen ud i krige?

Skal Iraq og Afganistan, Somalia of Syien også slettes fra 'listen' over historier som må bringes til torvs?

Bøller i Vollsmose må måske heller ikke omtales? For:

Tænk hvis andre fik samme ide med at genere politi, brandvæsen, ambulancetjeneste og postbude?

Naaeeeehh...

</TVIVLERBANDEN>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-06-17 14:34

Citat
Skal man også lade være med at dække div. krige

Nu til dags er krige blevet ´pæne´ og vi får ikke mange lig på bordet.
Vietnam krigen satte vist punktum for hvad der skulle vises af den slags i dagens nyheder.

Og i den forbindelse, hvad med den Norske galning der gik og plaffede løs på uskyldige, blev ikke det vist Live? kan ikke huske det men den slags burde i mine øjne ikke sendes i tv - før pårørende havde fået besked.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-17 14:40

Det det drejer sig om er jo om advarsler der virker modsat, flere gentager så det forbudte.

Måske er det i orden at tilsløre potentielle forbrydere, indtil deres skyld er bevist?

Og der er jo langt fra at løsne hjulbolte i lille Danmark,
til krige i Iraq og Afganistan, Somalia of Syien, noget vi burde holde os langt væk fra??

Ja pressen skal sælge stof, men burde tænke på konsekvenserne.
Og det gælder også især politiet, mon de har statik over hvor mange unødige advarsler???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-17 18:34

Her må jeg give Molo 100% ret.
Selvfølgelig skal disse forbrydelser (mordforsøg) omtales i aviser og på TV., ellers bliver samfundet ligesom strudsen: "Stik hovedet i jorden, så sker der ikke noget"
Sådan et samfund er ikke ønskeligt.

Citat
Et af de mere grelle var da nogle knægte smed en betonklods ud fra en vejbro.
Den dræbte en kvindelig billist, og efterfølgende kom der flere gentagelser.
Har du et link til, at det skulle være to knægte som dræbte den tyske kvinde..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-17 21:27

Hovedet på sømmet Kaptajn:

Citat
"Stik hovedet i jorden, så sker der ikke noget"

Kriminalitet skal frem i 'lyset' ellers bli'r det til 'noget' vi IKKE snakker og vedkommer os.

Om så det ska' gentages til uendelighed. Skattely/-unddragelse, pædofili, tortur, forfølgelse, stalkning, misbrug af offentlige midler, terror ..ALLE lovbrud skal frem i lyset ..skal det end gentages i uendelighed ..til det får en ende!

Med Lov Skal Man Land Bygge : http://foraltid.dk/offentligt/retssystemet/1.pic/1994.04.06%20kbh-byret-b.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-17 21:31

Citat
Om så det ska' gentages til uendelighed. Skattely/-unddragelse, pædofili, tortur, forfølgelse, stalkning, misbrug af offentlige midler, terror ..ALLE lovbrud skal frem i lyset ..skal det end gentages i uendelighed ..til det får en ende!
Fuldstændig og aldeles 100% enig.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-06-17 19:46

Tak for svaret mig-selv.