/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
hjælp til ansøgning
Fra : mabou
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 16-06-17 14:30

Hej.
efter at have sendt mere end 50 ansøgninger uden at høre fra nogen af dem. Tænker jeg det må være min ansøgning der er problemet.

Jeg ønsker derfor at høre, om nogen af Jer kender til en ”virksomhed” som beskæftiger sig med at hjælpe med at skrive en god ansøgning?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-06-17 15:08

Meget normalt.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 16-06-17 15:13

Meget normalt skriver du?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-06-17 15:32

Er du medlem af en fagforening?
Fagforeninger tilbyder ofte hjælp/kurser i jobsøgning?

https://www.dlfa.dk/Din-situation/du-soger-nyt-job/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-06-17 16:22

Til hvilken branche stiler du ansøgninger til ?
Hvor gammel er du?
Mand - kvinde?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-06-17 18:05

Ja, normalt.
Jeg var ledig i 2½ år og fik kun svar på en ud af 5, hvilket nok tilskrives min alder der dengang var over 55 år, jeg manglede aldeles ikke uddannelse eller erfaringer.
Det var lige efter krisens start, firmaer kunne få over 400 ansøgninger og satte sig ikke ned for at gennemlæse dem alle, de åbnede måske 50 og fandt 10 interessante personer som skulle indkaldes til samtale, resten blev smidt i papirkurven.
Den bedste måde er at sende ansøgning pr. mail og vedhæfte et CV, så er der større chance for et skriftligt svar omend det bliver et afslag.
Det værste er onlineformularer hvor man skal indtaste det der svarer til et CV med forskellige oplysninger, og så frasorterer firmaets computer gamle mennesker og mange som har en god uddannelse, men som lige mangler et bestemt modul indenfor IT eller et certifikat. Den HR eller anden person som skal kigge på de af computeren udvalgte kandidater ser så aldrig måske bedre kandidater hvor kemien kunne opstd en jobsamtale...........hvor så man ansatte en der manglede en enkelt kompetance som kunne indhentes efter ansættelsen.

Og så er der en gruppe som er under jobcentret og tvunget til at skrive ansøgninger, det ses mellem linierne at de ikke er særligt interesseret i visse typer jobs, derfor bruger arbejdsgiverne ikke databasen på Jobnet.dk (jobcentrets portal hvor alle ledige skal indlægge deres CV) særligt meget, men andre portaler såsom det store Ofir.dk ........... hvor de samme ledige lægge deres CV for at udvide chancerne.
En ret så stor del af jobåbningerne bliver også besat via uopfordrede jobansøgninger og folks netværk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-06-17 21:05
Kommentar
Fra : mabou

Dato : 18-06-17 20:09

jeg søger job som stud. jura.

jeg er 23

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-06-17 23:29

Stud. jura ?

Det er jo ikke et job men et uddannelsesforløb, jeg går ud fra at det er ferie- eller fritidsjob du skal have og ikke nødvendigvis studierelateret ................... såsom jordbærplukker

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-06-17 16:55

Ok, er i flere brugere, for jeg huskede denne
http://kandu.dk/Spg177044.aspx
Og troede så, at du havde opgivet jura

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 20-06-17 23:12

Jeps, der er tale om flere brugere ??

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 20-06-17 23:14

LuffeA

Du er smart i din kommentar

Men der hedder faktisk stud.jur.

Og betyder at det er en studierelateret stilling for jurastuderende.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-17 05:18

Smart i min kommentar ?
Hvad er der i vejen med fysisk arbejde, der er såmænd mange studenter som arbejder på et lager selv om de skal være læger.

Jeg ved sgu godt at det hedder stud. jur
Har du prøvet vikarbureauer ? Mange vikarer får et fast job efter at have været vikarer et stykke tid, der er også ikarbureauer som udelukkende er målrettet studenter.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-06-17 08:22
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-06-17 10:25
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-17 11:34
Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 24-06-17 21:42

Tak for svaret katekismus.