/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ikke just et spørgsmål....
Fra : Mosebaek
Vist : 261 gange
200 point
Dato : 13-06-17 16:39

...måske mere en konstatering.
Læste at Niels Helveg Petersen, er død, og bliver bisat i dag. Så slog en tanke mig........

For nogle år siden, blev jeg godt knotten, over et eller andet, vedrørende Folketings politikere. Husker ikke længere, hvad det var. Men tænkte, nu skal de få en sviner. Skrev en mail, til, det har nok været parti formænd. Samme tekst til alle.
Den fik ikke for lidt, nok lige på kanten af injurie lovgivningen.

Forventede egentlig ingen svar, uden fra en advokat. Men....Niels Helveg Petersen, svarede i en saglig og venlig tone, som den eneste. Jeg blev meget forbavset, og fik måske lidt røde øren.

Men jeg tog mig sammen, til at takke ham for svaret. Tror egentlig han var en venlig mand.

Derfor er han stadigvæk, den eneste Radikale, jeg har lidt sympati med. Nu er han borte, men den lille intermezzo, har jeg ikke glemt.

Vil nogen kommentere, får een af måske flere, 200 "stærke".

M.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 13-06-17 17:56

Jeg kørte i flere år til Danfoss sammen med en konservativ kollega,
han blev senere direktør med firmavogn og måtte så køre alene.

Men han var på kursus med Helvig, og som han sagde,
jeg kunne egentlig godt lide ham...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-06-17 20:28

Citat
det har nok været parti formænd

Selvfølgeligt i k k e. De er jo nærmest anonyme. Mon ikke det har været gruppeformænd.
Nå, lad nu det ligge.

Iøvrigt er der fire politikere, efter min mening har været et hoved højere, end det andet sammensurium af selvforherligende tredie rangs foredragsholdere:

Uffe Ellermann Jensen, Erik Ninn-Hansen (Min ungdoms idol) Niels Helvig Petersen, og enten man kan li`det eller ej, Mogens Lykketoft.

Med hensyn til Erik Ninn-Hansen, mener jeg der er tale om en af de største sammensværgelser, bedragerier, og skandaler i dansk politik. Altså imod ham. Han er nok en af de største lands tjenere, Danmark har haft. Man kunne med "samme ret", beskylde Marius Fiil, fra Hvidsten Kro, for at være nasist.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-06-17 23:16

Tak for svaret svendgiversen. Vi kan vel konkludere, at Niels Helvig ikke er "den værste" politiker vi har haft.

M.