/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
What May
Fra : svendgiversen
Vist : 319 gange
221 point
Dato : 09-06-17 21:24

Jeg undrer mig over valget i England,
hvor May nu må samarbejde med et lille parti fra Nord Irland med yderliggående synspunkter.

Egentlig håber jeg at Skotland nu benytter sig af lejligheden,
og river sig løs fra det tidligere så store Great Britten.

Men hvem er det så der skylder så meget til EU og hvorfor?
England, Nord Irland, Skotland, og er der flere??

Og hvordan skal gælden fordeles og efterbetales efter et brud???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 231 point
Dato : 09-06-17 21:51

Ved det ik?
Jeg er præcis lige så ligeglad med Britterne's May, som jeg er med Amerikanerne's Trump!

Vi bor i DANMARK ..og indenrigspolitikken er meget mere relevant!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-17 11:21

What svendgiversen, afsnit 1000 på kandu, du må da være en af de klogeste, hvis du kan huske svarene på alt det, du har spurgt om

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-17 15:18

Jeg glemte Wales, er der andre?

Man kunne jo fordele EU gælden efter antal indbyggere,
men det er vel stor finanserne i London der har hovedskylden??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-17 16:06

Jeg tror May, bare skal se og få kørt den Brexit igennem, så GB kan blive herre i eget hus igen.

Citat
hvor May nu må samarbejde med et lille parti fra Nord Irland med yderliggående synspunkter.
Arhhh, de har skam ikke yderliggående synspunkter, de er bare realistiske. (Jeg går ud fra, det er DUP du mener, hr. Giversen ?)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-17 17:05

> de er bare realistiske

Altså ingen Homoer eller aborter i Storbritanien fremover...
Disse synspunkter tilhører vist en svunden tid?

Og jeg savner stadig en forklaring, hvorfor England m. fl. skylder så meget til EU??
Vi, også lille Danmark, har jo hvert år måttet betale til overforbruget i Brussel...

Hvis nu Skotland river sig løs, får vi nok en færge rute dertil,
i dag skal vi via Holland, og det er da for dumt, for at smage lidt rigtigt skotsk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-17 19:00

Citat
Altså ingen Homoer eller aborter i Storbritanien fremover...
Disse synspunkter tilhører vist en svunden tid?
Nu behøver man vel ikke at være yderliggående for at være imod aborter. Det er der ufattelig mange der er - set på verdensplan.

De er ikke imod homoer. De er imod homoer bliver kirkelig viet. Det er der heller intet yderliggående ved.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-06-17 21:10

Jeg var lige ved at lukke dette spørgmål, uden et relevant svar.

Men det er da stadig aktuelt?

Og hvis det er DUP synspunkter der nu skal gælde i UK,
så er der vist ikke mange tilhængere tilbage, hverken der, i Danmark eller i resten af EU?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-06-17 13:29

Dyp din dup i dip og duppe dippe...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-17 18:14

Tak for svaret molokyle.