/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
MobilePay og Android udgår
Fra : ingelein
Vist : 738 gange
100 point
Dato : 07-06-17 15:02

Hej
Min gemal og jeg påtænker at gå over til et par smartphones med de funktioner vi har brug for..... og intet andet. Jeg har kigget på Doro 8030 og Doro Liberty 825.
Da jeg ringede til danske Bank for at høre om disse kunne bruge MobilePay, fik jeg at vide at det var besværligt i de tilfælde, hvor man skulle opsætte MobilePay på Doro, simkortet skal sættes ind i en anden telefon for at modtage koden via sms, idet man ikke kunne have to apps åbne side om side eller samtidig.
Det har jeg så googlet mig til at det kan man godt.
Men samtidig fortalte supporteren fra MobilePay at man om kort tid ikke længere kan bruge MobilePay i android systemer. Så vi skal have nye telefoner alligevel.
Er der nogen herinde med praktisk erfaring omkring Doro? Og hvad er forskellen mellem 8030 og 825?
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-17 15:26

Citat
at man om kort tid ikke længere kan bruge MobilePay i android systemer

Tvivler jeg stærkt på, det er nok nærmere de gamle versioner, og desuden kasserede de andre banker Swif og brunger n Danske Banks system.
Men Apple søger jo at få deres egne apps ind på det lukreative marked.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-06-17 15:46

Hvad mener du med gamle versioner?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-06-17 16:47

Det Kan jeg næppe tro. Da der er mange flere android end der er apple.
Det er da rigtigt at de nye kan mere end godt er. Tænker også om det er godt at vågne op og ens telefon har opdateret til nyt styre system. Husker jeg rigtig at i idag bruger windows. hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-17 17:03

Citat
Men samtidig fortalte supporteren fra MobilePay at man om kort tid ikke længere kan bruge MobilePay i android systemer.

Sikke da noget vrøvl!!

MobilPay udgår IKKE til Android, der er det system som den største del af kunderne bruger.
Der er nogle supermarkedskæder der har opsagt samarbejdet med MobilPay.
Til fordel for det nye mobile Dankort.

Du må lige ringe til en medarbejder der ved noget!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-06-17 17:09

Ok måske mente hun kun NOKIA, SOM BRUGER WINDOWS?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-06-17 19:38

Jeg har en Doro 820,hvor jeg har prøvet at installere Mobilpay,det er desværre ikke lykkedes,gider ikke at kontakte kundeservice,de ved ikke ret meget om telefoner.Jeg har overvejet at skifte den ud,da den også har andre fejl,jeg ved bare ikke hvad jeg skal købe,der ikke kommer op i de sindsyge priser,som mange af de nye telefoner koster.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-17 19:42

Citat
Hvad mener du med gamle versioner?

Ligesom Windows XP., altså sikkerhedshensyn.
Min gamle smartphone havde Android 4, min nye har 5 og der er salg i version 6, de har også navne som jeg ikke helt kan huske men en af dem hedder Lollipop.
Windows er ikke slået igennem på smartphones trods at Nokia sammen med Microsoft satsede hårdt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-06-17 20:28

Hej Omahexen
Se så lige her - og læs hvorfor nogen synes at det er besværligt - netop det som "eksperten" hos Danske Bank forklarede, men som jeg kunne belære hende om, fordi jeg havde læst dette link.
Ingelein
https://www.facebook.com/DoroDanmark/posts/841305905952647

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-06-17 20:30

Jeg har måske skrevet noget forkert, for supporteren nævnte at NOKIA om kort tid ikke længere kunne køre MobilePay. Jeg huskede ikke at min NOKIA kører med Windows og at min mands Samsung kører med Android.
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-17 21:57

Hvad angår Nokia er de jo slået ind på den gamle linie og har lanceret en ny gammeldaws 3310.
Men de har også lanceret smartphones med Android i år, der må være optimistisk kapital endnu siden de tør at gå ind på det marked

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-06-17 22:28

Jeg kunne også bare tage enten den gamle 3310 eller 6620 i brug igen, men der går det slet ikke med MobilePay

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-06-17 08:58

Helt sikkert disse 2 gamle Nokia modeller går ikke. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-17 19:52

MobilePay kan IKKE installeres på disse telefoner.

Kommentar
Fra : jonasABC

Dato : 10-07-17 00:05

Mobile Pay stopper opdatering på Windows phone da der er så få brugere på markedet, det vil ske i løbet af et par måneder.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-07-17 08:28

Har købt en ny smartphone, som er billig og som jeg straks var du's med. Det eneste jeg ikke er vild med er størrelsen, men da jeg jo ikke altid render rundt med den på mig, går det jo nok.
Samsung Galaxy j3 fra C.DON.COM til kr. 888,00.
Ingelein

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-07-17 09:18

Det Lyder Som Et fornuftigt Køb. Læser lige at Mobilpay bliver et selvstændigt virksomhed i fremtiden. hilsen Steen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-07-17 09:29

Tak for svaret stone 47. Nu skal jeg have beskyttet det store vindue. Sætter man tingesten i et cover, som dækker det hele eller køber man et panserglas til at sætte på glasset. Et etui, der indeholder hele telefonen? Det sidste er måske det smarteste, når jeg ikke skal rende rundt med telefonen altid. Det er dæleme nogle store tingester at rende rundt med. Jeg hår sammenholdt den med ungernes Iphones og de er omtrent lige så store. Hvad gør "folk" ? Damer bærer jo næsten altid taske, men mænd?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 22-07-17 23:54

Tak for svaret dogvillestar.
Jeg var vist på vildspor og mente at windows udgår.