/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Dørlås
Fra : mig-selv
Vist : 339 gange
100 point
Dato : 04-06-17 19:21

Går ud fra der skal bruges noget ekstra til dette, låsekasse eller hvad det hedder - hvor køber jeg sådan en genstand henne - fysisk butik:
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Lase/Lasecylinder/Lasecylindersat-2000024280/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-06-17 19:45

Den skal bare monteres fra bagsiden med to maskinskruer.
Der sidder en tap på cylinderen som skal passe ind i den kærv der er i låsen hvor du sætter cylinderen ind.
Hvis de to ting ikke kan parres sammen, skal du have enten en anden låsekasse eller en anden cylinder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-17 20:16

Den lås du har valgt, er vel fordi du vil kunne undgå at tyveknægten ikke kan komme ud af døren ved flugt.

Men tænk lige på at hvis du er hjemme bør nøglen sidde i låsen.
Det er svært at finde en nøgle i et røgfyldt rum..............hurtigt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-17 20:39

Nå tilbage til spørgsmålet om de dobbelte cylindere.

Der findes forskellige kraver både ude og inde.
Er kraverne for korte kan døren åbnes med en skiftenøgle.
Skruer til låse plejer bare at skulle klippes over så gevindet virker alligevel. (ruko)

Det er sandelig en billig lås du kigger på.

Her kan du kigge på hvordan tilbehøret beregnes til en Ruko/Abloy
http://emea-dk-beregner.assaabloy.com/beregner.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-17 20:56

Citat
Men tænk lige på at hvis du er hjemme bør nøglen sidde i låsen.
Det er svært at finde en nøgle i et røgfyldt rum..............hurtigt.

Det har jeg så prøvet mange gange ? så ingen problemer med det...

Citat
Hvis de to ting ikke kan parres sammen, skal du have enten en anden låsekasse eller en anden cylinder.

Tror også jeg spøger om samme? men kan jo ikke bare ?? smide det viste link i en dør og bare håbe på at den er låst.

Men den er sikkert svær for mennesker der INTET kender til andet end:
https://www.google.dk/search?q=mellemd%C3%B8rsl%C3%A5s&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwif0tWC76TUAhViSZoKHQyPA6kQ_AUICigB&biw=1280&bih=610

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-17 00:54

Ethvert byggemarked.
Menvær forberedt på som Eyvind skriver at skulle skifte den udvendige cylinderring hvis du køber en 6-stift cylinder.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-06-17 09:13

Jeps ethvert byggemarked, endda set i Bilka Have center.
Husk alle delene,
men hvilken type dør snakker vi om mellemdør, yderdør
hvor tyk er døren, (hvis det er en meget tynd dør, bliver du nødtil at ha en stor låsekrave, en meget tyk dør kraver cylinder forlængere.
har du håndtag og går håndtagskrave sammen med låsekrave
hvordan ser slutblikket ud, da låsekassen jo skal passe sammen med dette.

Lås

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-06-17 18:49

Ret smart er det, at adskille den lås man har (lidt forskelligt hvordan, nogen tager man et par skruer i inderste afdækning, andre tager man en skrue under palen, og lirker selve låsetøjet ud). læg det på et plant underlag og læg en tommestok så kan kan se sideskruens afstand til front og bagside. Fotografer. Ned i byggemarkedet og spørg der. Men være obs på der ikke ligefrem er speciel sikkerhed på den slags låsetøj du kigge på der. Sådan et sæt må du få ved mig. Har lige skiftet alt mit til RUKO serie 1200. Ens låse i døre og postkasse. Meget nemmere og færre nøgler. Væsentlig højere sikkerhed i 1200 serien i forhold til den efterhånden temmelig aldrende 600 serie, enhver polak med en nogenlunde bankenøgle kan åbne på et sekund.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-06-17 09:58

Foto vedlagt til din inspiration er skruer, beslag, plade, ... købt hos låsesmed.

Har netop fået forstærket mine dørbeslag og med nøglelås til begge sider af dør.

Så evt. indbrudstyv ikke kan gå ubemærket ud af hoveddøren med tyvekosterne.

Se: http://peecee.dk/upload/view/467439

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-17 10:30

boyelauritzen - der mangler en nøgle på dit billede...............du har ikke tid til at lede efter nøgle hvis det brænder.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 02:05

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 08-06-17 07:49

Svar til Eyvind, mht. udgang ved brand.

Når jeg er hjemme er døren låst, og nøglen sidder i døren, men kun på indersiden

Hvis brandfolk skal ind, er døren ikke stærkere end de får adgang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-17 11:57

boyelauritzen ok og godt at høre.

Kommentar
Fra : KBHLåsesmed

Dato : 30-11-17 08:16

Du skal bare kontakte https://koebenhavns-laasesmed.dk/ - de kan hjælpe dig med det hele