/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Køb uden for EU
Fra : mig-selv
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 31-05-17 23:13

Visa/ Master kort.
Skal / bliver sådanne handler ? Verificeret af banken med en SMS kode.

Eller skal man ´bare´ være heldig hvis de ikke trækker penge igen og igen.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-17 23:15

Jeg har købt EN DEL udenfor EU med begge kort, og har ALDRIG været ude for at beløbet er trukket mere end én gang, og tidligst på dagen for afsendelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 23:29

Tak.
Næ, men det har jeg ? det viste sig at være en skjult ´pornoside´ som konstant omdirigerede mig til ? og hver gang jeg forsøgte at afmelde noget som helst - var der trukket 5 US på min konto - og det gik rimelig hurtigt - med at omdirigere mig/ hive penge fra min konto.
MEN det hopper jeg så ikke på mere - vil bare høre andres mening om ? sikker handel uden om EU

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-17 08:04

Det handler jo meget om tillid . Det har desværre været min erfaring at specielt usa firmaer mener at de bare kan tage selv, hvis de kender kordata. I mere civiliserede lande sker betalingen via et specielt firma som kun viderefører det beløb, som man giver lov til. Handelspartneren får slet ikke kortdata og kan derfor ikke tage flere penge.

Jeg har fundet et trick, som virker på de firmaer, som også modtager via Paypal. Lad være med at bruge kortet til paypal, derigennen kan firmaet også få flere penge. Men åbn en paypal konto, og overfør fra din bank ( uden brug af betalingskort) kun lige lidt mere end det der skal betales. Betal så med paypal. Nu kan de ikke hente mere. Det har virket hver gang.
Specielt bruger jeg på udenlandsophold en amerikansk vpn konto, som gør at jeg kan se dansk tv over nettet. Selv om man udfylder at det kun skal være for en måned, klager de altid over ikke at kunne trække penge for næste måned, så er det bare om at skrive at det er slut, hvilket de så må erkende.

før jeg fandt på det gik det så galt, at jeg måtte have banken til at lukke kortet og give mig et nyt.
Det er grattis i nogle banker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-17 08:07

Der kan selv i Danmark ske fejl så betaling af et beløb er ved at ske to gange. Derfor har flere banker indført en funktion, så man skal ekstra bekræfte at samme beløb skal betales flere gange til samme modtager. Ellers bliver betaling nr 2 ikke gennemført.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-17 19:58

Jeg bruger også PAYPAL dog den næstbedste måde - nemlig at godkende betalingen hos Paypal via mit lille VisaDankort (der står max 4-5 tusinde)
Jeg ved det er Paypal for de viser de sidste 4 tal af min konto.

Det er ikke så længe siden jeg købte en lille USB ladeviser fra Kinaland.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-17 20:59

Citat
Det handler jo meget om tillid . Det har desværre været min erfaring at specielt usa firmaer mener at de bare kan tage selv, hvis de kender kordata.

Den kan til tider være svær at finde.

Har skam en Paypal konto, men ikke alle har den på deres hjemmesider = måske en god grund til ikke at handle på siden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-06-17 21:04

PayPal er IKKE noget "garanti-mærke".

Og så beregner dig sig noget nær "åger" på valuta kursen op imod danske kroner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-17 09:34

Har ellers aldrig betalt for valuta omregning, så det må være noget nyt.
Citat
PayPal er IKKE noget "garanti-mærke".

Man plejer som regel at kunne få sine penge igen, hvis varen ikke kommer frem eller ikke er som beskrevet, så lidt garanti er der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-17 16:39

Man plejer som regel at kunne få sine penge igen, hvis varen ikke kommer frem eller ikke er som beskrevet, så lidt garanti er der.............................................det har jeg prøvet og det virker.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-17 23:09

Tak for svaret Bille1948.