/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Åbne fil om 1 år
Fra : mig-selv
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 22-05-17 13:47

Findes der noget det kan åbne en fil om 1 år?
Og det gør der sikkert - men det skal være noget der skal ligge i selve filen, da den sikkert er flyttet flere gange eller lagt på en anden pc og derfor ikke skal den være afhængig af et bestemt program til at åbne den med.
Havde tænkt mig at filen kunne være et billede eller en PDF fil.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-17 13:50

NB filen skal åbne sig automatisk, alt på bestemt tid.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-05-17 14:03

Der findes jo et program/site som kan sende dig en mail på et givet tidspunkt frem i tiden -
ved ikke om det er det du tænker på?

Alt muligt andet er vel et spørgsmål om programering...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-17 14:32

Citat
Der findes jo et program/site som kan sende dig en mail på et givet tidspunkt frem i tiden -
ved ikke om det er det du tænker på?

Det kunne være en løsning, men hvor finder man lige sådan en udbyder og det skulle helst ikke koste noget.

Ja, der skal sikkert noget programmering til, på den ene eller anden måde, tror ikke en almindelig BAT fil kan klare det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-17 16:37

Pdf kan åbnes om et år eller lang tid.
Der findes mange billede filtyper så det kan blive usikkert.
Pdf er lo et billede.
Google.dk kan via mail til dig selv gemmes og åbnes.
Google har også kalender - men om du kan sende til motagelse ud i fremtiden ved jeg ikke.

Er det dit eget fødselsdagskort.....så kan jeg da sende om et år........hvis jeg husker det.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-17 17:56
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-17 18:08

Citat
Pdf kan åbnes om et år eller lang tid.

Jo det ved jeg, men de (andre filtyper) skal åbne sig selv og så er det lige godt på hvilken maskine de ligger på.

Boomerang virker ikke efter hensigten på min pc.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-05-17 18:31

Citat
Boomerang virker ikke efter hensigten på min pc.

Så må du jo igang med at søge noget andet...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-17 19:07

For at filer selv kan åbne sig, skal de indeholde noget script eller batch ...............men om et år er der nok en forfærdelig masse af sikkerhedsprogrammer, som netop forhindrer den slags filer.

Folk med windows 10 får snart en ny styring ind på computeren hvor windows styrer alt, som jeg har opfattet det. De logger allerede nu med at man kan få det med det samme - og så er der nok ingen vej tilbage..............................med mindre man har gemt win 8,1 som faktisk er rigtig god.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-17 21:18

Citat
Folk med windows 10 får snart en ny styring ind på computeren hvor windows styrer alt, som jeg har opfattet det.

De behandler brugerne som små børn og vil styre hvordan vi bruger maskinen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-17 21:26

Citat
Folk med windows 10 får snart en ny styring ind på computeren hvor windows styrer alt, som jeg har opfattet det

Tja, hvorfor ikke, så kan andre jo ?? betale min gæld osv = men tror du mener alle har adgang til alt? og hvor er privatlivet så henne.
Alle snakker med en mærkelig genstand, og man får også bøder for det - men bruges skal den - trods alt.

Citat
Så må du jo igang med at søge noget andet...

Det tager et par dage/ ÅR...
Citat
For at filer selv kan åbne sig, skal de indeholde noget script eller batch .....

Har et par programmer der kan klare det med at lave EXE filer, men det er mange år siden jeg legede med det, så måske jeg kan indsætte en ´henrettelse´ dato.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-17 20:22

Tak for svaret marken84.