/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 10 skærmindstillinger skrivebord
Fra : Ammitz
Vist : 364 gange
500 point
Dato : 19-05-17 14:26

Hvem kan fortælle mig, hvordan jeg får mine skærmindstillinger/skrivebordsindstillinger til at bliver, som jeg har sat dem op?

Jeg kan sagtens indstille skriftstørrelser m.m. og placere mine ikoner på skrivebordet, som jeg ønsker det skal være, - men pludselig, jeg tror det er når der er en autoopdatering, - så flytter det hele rundt igen, - og skriftstørrelsen på skrivebordet bliver samtidig ændret fra min indstilling til standard.
Kan jeg låse det fast? - og hvordan?
Ammitz

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-05-17 14:31

Der er noget, der sker, når der skiftes indstilling for opløsning.
Det sker for mig, for eksempel når jeg bruger fjernskrivebord fra telefonen.
Det burde ikke være noget, der ændrer sig af sig selv.
Har du spil eller andre programmer, der kræver andre indstillinger for skærmopløsning?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-05-17 15:25

Placer dine ikoner som du vil ha dem, Derefter højerklik på skrivebordet, Klik på opdater.
Og så sku den ged være barberet....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-17 15:33

Højreklik på skrivebordet og vælg VIS - Arranger Ikoner efter gitter, så skulle de gerne låse sig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-17 15:34

Citat
så flytter det hele rundt igen,

Kan måske være fordi du kører med flere vinduer, eller flere brugerkonti.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-05-17 16:18

Har du spil eller andre programmer, der kræver andre indstillinger for skærmopløsning?
NEJ

Placer dine ikoner som du vil ha dem, Derefter højerklik på skrivebordet, Klik på opdater.
Det gør jeg hver gang jeg har flyttet dem på plads igen.

Højreklik på skrivebordet og vælg VIS - Arranger Ikoner efter gitter, så skulle de gerne låse sig.
Er afprøvet, uden held.

Kan måske være fordi du kører med flere vinduer, eller flere brugerkonti.
Jeg har 2 PC'r sluttet til samme skærm.
Men der sker kun ændringer på skrivebordet, fra den ene PC.

Ammitz