/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor kan købes bit R-VH2
Fra : boyelauritzen
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 18-05-17 21:27

Hvor kan købes bits R-VH3 og R-VH2.
Hvis 3 står for 3 mm.
Tror jeg det er 2,5 mm - er bir jeg søger?
Og hvad betyder bogstav kode.

Når jeg søger i byggemarked - finder jeg intet.

http://peecee.dk/upload/view/466963

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-17 21:58

Som gammel isenkræmmer er det for mig ret surt at handle i et byggemarked, selv Bauhaus med et stort udvalg, og personalet som for de flestes vedkommende ikke er brancheuddannet overhører når jeg kritiserer. Klart koster det penge at have en masse småting i butikken, men de tvinger kunderne til at købe hele sæt med bits og bor hvor man så får en masse med hjem der aldrig bliver brugt.

Godt at der så er en masse steder på nettet som ikke bruger tid og penge på en butik men har tingene alligevel.
http://smedjeriet.dk/311-lose-bits

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-17 22:04

PS

Spørg mig ikke om nye betegnelser
Da jeg kom i lære var der ikke engang ret mange stjerneskruer på markedet og vi brugte næsten kun tommemål .......... jeg har så ikke arbejdet i detailledet i 40 år efterfølgende, men engros i samme branche.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-17 10:26

Hvad skal du bruge disse bits til.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 19-05-17 10:31

For at samle Hoppy CNC maskine fabrikker i Kina.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-17 10:43

Så er der stor chance for at det er millimeter eller tomme mål på de stiftnøgler / bits.

Det er vigtigt, at du bruger værktøj som passer præcis ned i sekskanterne så ikke skruerne bliver ødelagt.
Tillykke med din nye computerstyrede fræsemaskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-17 12:56

En anden mulighed:
http://www.harald-nyborg.dk/20190/stifte-unbraco-torx

Du kan skære dem over med en nedstryger/ vinkelsliber.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 19-05-17 15:53

Alternativt køber jeg boremaskine hoved til skruemaskinen.
Og saver medfølgende håndværktøj til ....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-17 11:06

Citat
Og saver medfølgende håndværktøj til ....

Hvis du kan save værktøjet over er det for blødt, og bruger du en vinkelsliber ryger hærdningen blot ved svag opvarmning ............, ret kritisk når det er bits

Men lige netop bits burde ikke være noget problem, rent bortset fra at jeg selv har savet en skruetrækker ellern unbrachnøgle over så stumpen kunne sidde i en borepatron

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-17 16:01

Citat
Hvis du kan save værktøjet over er det for blødt
rent bortset fra at jeg selv har savet en skruetrækker eller en unbrachnøgle over

Tja - miraklerne laver vi med det samme, men det umulige tager lidt tid.

Selvfølgelig kan sejhærdet værktøj skæres over med en vinkelsliber.
Det har jeg da gjort mange gange.
Men jeg er også kun smed.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-17 10:22

Citat
Tja - miraklerne laver vi med det samme, men det umulige tager lidt tid. HahahahahaHahahahahaHahahahaha

Selvfølgelig kan sejhærdet værktøj skæres over med en vinkelsliber.

Dem jeg har savet over, var nøgler der fulgte med diverse møbler/ byggesæt som man selv skulle samle, og de er ikke lavet af bedste hærdet stål - nærmere blødt metal - hvor nøglerne som regel var ødelagt efter et par forsøg på at stramme skruerne ordenligt.

De hærdede spændte jeg i et skruestik og gav dem et dask med en hammer, det mindede lidt om en vildfarende projektil.

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 22-05-17 10:52

Tak for svaret mig-selv.
Ja selvfølgelig
En hammer er det helt rigtige værktøj.