/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Skrifttyper.
Fra : Mosebaek
Vist : 338 gange
200 point
Dato : 16-05-17 13:26

På min go`e gamle XP komputer, med Outlook Express 6, har jeg bl.a. følgende skrifttyper:

Arial Narrow, Bradley Hand ITC, Edwardian script ITC, French Script MT, Kristen ITC, Mistral, Papyrus, Tempus Sans ITC, og Vivaldi.

Som jeg jævn tit bruger, for at sætte lidt "kolorit" over nogle af mine mails. På min win 10 bærbar bruger jeg Gmail. Men der er ganske få skrifttyper at vælge imellem. Og de der er, er næsten ens.

Spørgsmålet er, kan man tilføje Gmail nogle af ovenstående typer ???

M.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-05-17 13:35

Hej Mosebaek, send mig en pb med hvilke skrifter du ønsker. Jeg sender dem fluks til dig på mail.

Mvh Steen

PS: Jeg har 6-7.000 skriftsnit så kan nok dække dit behov

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-05-17 13:36

Men kan de bruges i Gmail?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-05-17 13:38

Næh, der ser ikke ud til at der andre end de 11 gængse skrifttyper...

Du må finde et andet system til at sende mail hvis du vil burge andre typer...
(Andre Google mail kunder kan jo heller ikke se andre typer end de gængse,
så det er jo kun for din egen fornøjelses skyld at du vil ændre...)

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 16-05-17 13:49
Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-05-17 15:13

Tak for svaret Stouenberg. Her er mange gode muligheder, som jeg skal have udforsket nærmere.

M.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-05-17 15:17

Ellers kan du jo lave dine sjove og fine dokumenter i f.eks. word, - og så vedhæfte filen.
Eller for en sikkerhedsskyld lave dem om til PDF, så ses de ihvert fald af modtager, - som DU har lavet dem.
Husk på, at hvis du sender til en som ikke har den skrift du vælger, - så vælger hans/hendes mailprogram selv en skrift der er tilgængelig.
Hilsen Ammitz