/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mac fejler diskværktøj ?
Fra : return
Vist : 258 gange
500 point
Dato : 11-05-17 10:11

Hej Har fået en Mac book Pro fra medio 2012 Problemet er at den nogle gange Bipper 3 bib og har læst om det og har sat nye ram i den den Bipper ikke ret tit mere. Men noget er galt for når jeg vil sætte en Tom harddisk i den så kan diskværktøj slet ikke bruges når man vil forsøge ar formater den men har prøvet at formater den vir en anden Mac og den kunne godt formater harddisken. Men selv om den nu er formateret og den bliver sat over i den Mac man har fået ja så kan Mac diskværktøj ikke bruges det eneste man kan er at kontrollerer disk og den siger disken er ok. Men hvad kan der være galt nogen der har seriøse bud harddisken er formateret som Mac os extended på den Mac som virker og som sagt sidder den nu i den der ikke virker men kan intet gøre i diskværktøj andet en at kontroller disk og den melder alt ok nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-17 10:37

Du kan hente (gratis) og brænde denne iso fil som så bliver til en bootbar cd
Det er en live CD som ikke skal installeres, og den kan måske klare dit problem.

http://gparted.org/download.php

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 11-05-17 16:29

harddisken er formateret som Mac os extended på den Mac som virker og som sagt sidder den nu i den der ikke virker men kan intet gøre i diskværktøj andet en at kontroller disk

Skal den køre som ekstra disk i den "dårlige mac" eller skal der lægges styresystem på den,

Hvad skal disken bruges til i den "dårlige mac"

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-05-17 16:38

Eyvind disken skal have Mac styresystem lagt på og så bare køre som en hel alm Mac ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-17 21:21

Det undrer mig at den er formateret som extended, som i windows ville være udvidet drev og ikke det primære aktive drev (boot / aktiv)

Hvis du startede computeren op med gparted CD, ville du eventuelt kunne se partitionernes tilstand. Og slette harddisken, så OS selv kan formatere.

Har du en CD/DVD med OS til mac.
Er der diskværktøjer i starten når du booter.

Jeg har ikke selv nogen mac så det meste er gætteværk.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 23-05-17 05:59

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-17 19:42

Det var jo ikke et svar jeg gav, men et spørgsmål jeg stillede.