/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hukommelseskort til video
Fra : ppk
Vist : 359 gange
300 point
Dato : 11-05-17 08:20

Har fået købt mig et godt brugt Canon Legria HF200
jeg har så sat et Micro SDHC I Class 10 45MB/s i

Men jeg kan KUN få den til at køre en opløsning der hedder XP+

Jeg ville gerne have det til at køre en opløsning på MXP, men det kan jeg IKKE få den til

Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-17 08:50

Kan du opdatere kameraet? ellers er det måske defekt.. eller måske kortet er for stort/lille
Citat
købt mig et godt brugt Canon Legria HF200

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-05-17 09:14

mig-selv

Jeg ved fra den tidligere ejer, at han KUN kørte bedste opløsning altså MXP 1.920x1.080 svarende til 24 Mbps.

Så det er mig en gåde hvad jeg så gør galt siden jeg ikke kan få det kort til at køre den opløsning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-17 10:24

Prøv lige at spørge den tidligere ejer, om hvad det var for et kort der blev brugt.
Du bruger tilsyneladende det rigtige kort SDHC
Her er omtale af dit camera
http://www.expertreviews.co.uk/video-cameras/camcorders/48258/canon-legria-hf200-review

Og lidt manual
http://www.canon.dk/support/consumer_products/products/camcorders/digital/hdv_series/legria_hf200.aspx?type=download&language=&os=WINDOWS%208.1%20(64-bit)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-17 12:53

At købe brugt er en tillidssag, især det fra aviserne.
Sandheder kan drejes på mange måder
Citat
Jeg ved fra den tidligere ejer, at han KUN kørte bedste opløsning

Og hvis kameraet ikke virker efter hensigten, siger sælger sikkert at det kører på bedste = som findes tilgængeligt XP+.

Nå, men ingen løsning fra mig.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-05-17 14:46

Valg af videokvalitet (optagelsesmetode)
Videokameraet har 5 optagelsesmetoder. Ved at ændre optagelsesmetoden kan du ændre den optagelsestid, der er til rådighed i hukommelsen. Vælg MXP eller FXP metoden for den bedste videokvalitet; vælg LP metoden for længere optagelsestider.
http://files.canon-europe.com/files/soft33224/manual/HF20_HF200_IB_DAN.pdf

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-05-17 15:15

katekismus

Så langt er jeg så også kommet

Men kan stadig ikke finde ud af hvilket kort man skal bruge

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-17 15:24

Eyvind skriver jo, at du bruger det rigtige kort.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-05-17 15:33

Bille1948

Så kan jeg godt nok ikke lige se hvad der så er galt

Kunne der være forskel på om man bruger Micro-kort i adapter ? eller bruger kort i alm. størrelse ?

Har nu lige fundet ud af, at den tidligere ejer kørte med SanDisk Extreme PRO SDHC I 32 GB U3 C10.

Så om det lige matcher det kort jeg har sat i vides ikke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-17 15:37

Det ved jeg heller ikke 100%, men har selv været ude for - i et kamera - at den ikke kunne klare specielle hurtige kort, så for at være sikker, anskaf dig samme type kort, som den tidligere ejer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-05-17 16:00
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-17 16:24

Mit nuværende still billede camera kan køre med mange udgaver af kort.
Men nogle af mine gamle kortlæsere kan ikke håndtere de hurtige og store (mange ram)
Det kan måske også være et spørgsmål om formateringen af kortet.
Har du mulighed for at formatere kortet ved hjælp at dit camera................så gør det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-17 17:54

Hvis du har købt dit SD kort på ebay eller andre kina-sider, så kan du godt regne med at ikke vil som alle andre kort.
Har selv en del SD kort fra kina og de fejler som regel altid.

Har du formateret kortet via kamera eller pc? der kan godt være en forskel.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-05-17 19:31

Citat
Har nu lige fundet ud af, at den tidligere ejer kørte med SanDisk Extreme PRO SDHC I 32 GB U3 C10.

Dette er absolut et af de bedste kort der findes i øjeblikket (kan køre 96 MB/s) og jeg kan kun anbefale det. Som regel billigst hos proshop.

Det kan være her dit problem er.

Blot et forslag.

MVH

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 11-05-17 22:05

Citat
jeg har så sat et Micro SDHC I Class 10 45MB/s i

Har et Sandisk 32gb, købt ved Thansen (udgået) med en hastighed på ca 45mbs og det kan klare formatet 4K uden problemer - altså at optage film (og afspille), men mit lille kamera bliver til gengæld meget varmt.
Citat
Micro-kort i adapter

Tja, det må vel være som en USB kort læser, kan det klare hastigheden - og igen, er det noget billigt, så NEJ.
Har selv noget kina bras i mit almindelige kamera og når der er taget et højt opløseligt billede tager det evigheder at gemme - skifter jeg til et ? Kavlitets adapter, siger det bare klik og videre til næste optagelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-17 22:07

Citat
Kavlitets

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-05-17 23:37

Har fundet dette ! på https://www.memoryshop.dk/om-sd-kort/

Det er til rigtig meget hjælp

Har også haft besøg af svigersønnen, som er dokumentarrist og bruger f.eks. Lexar Professional SDXC II U3 Class 10 1000x 150MB/s på 128 GB.

Dette kort satte vi i mit videokamera, og VUPTI så kan jeg godt filme i MXP 1.920 x 1.080

Så nu har jeg bestilt et Lexar SDXC I Micro U1 Class 10 633x 95 MB/s på 64 GB.

Så for at kunne filme i MXP kvalitet, skal man altså op på mindst 95 MB/s

Håber på at nogen af jer kan bruge mine oplysninger

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 03-07-17 19:42

Tak for svaret mig-selv.