/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IRISPen (Skanner)
Fra : lukas2502
Vist : 317 gange
220 point
Dato : 07-05-17 17:28

Jeg har købt en Irispen Executive 7, som kan skanne tekst mv. Det går godt nok med at skanne teksten, programmet har også den mulighed at kunne oversætte til forskellige sprog, det er muligt at indstille fra et sprog som den læser, og til et andet som den skal oversætte til. men det er mig ikke muligt at finde ud af hvordan jeg kan få den til at oversætte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-17 17:42

Tror ikke det er med i ´pakken´ du skal sikkert bruge google translate.
https://www.youtube.com/watch?v=aj2MQxbiCrI

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-17 17:42

1:50 i klippet

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-05-17 18:08

Oversætte skal den kunne, der er 2 felter, venstre side skannes det sprog der skal skannes fra, (kan frit vælges) højre side de sprog som der skal skannes til, (kan også frit vælges). Desværre er kun en lille del af den hjælp jeg kan finde på dansk, resten er på engelsk, hvilket ikke er min stærke side.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-05-17 18:41
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-05-17 19:12

Til katekismus: Det viste link, har jeg også læst, Det står på den CD-rom som følger med, det er muligt at jeg ikke har forstået helt rigtigt at følge nogen af de 2 muligheder rigtigt, den ene at der oversættes
Citat
der er 2 felter, venstre side skannes det sprog der skal skannes fra, (kan frit vælges) højre side de sprog som der skal skannes til, (kan også frit vælges).
samtidig med der skannes. Den anden mulighed skal teksten overføres? Til hvad hvordan?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-17 19:51

Afsnit 5.4 kan oversættes af google.
Text you scan can be translated on the spot by the IRISPenTM application. There are two
ways to scan and translate text:
• Directly in an open application.
• In the IRISPenTM interface, and then you export the translated text.
Note: in either case, make sure your computer is connected to the internet to use this
feature.
Translating text directly into an application
1. Click the tab Scan to doc / app.
2. Select the option Scan as > text.
3. Select the scan language at the top of the ribbon.
4. Select Translate to, and select the target language from the list.
Tip: to hear the text read out loud in the application, select Say out loud.

Bliver med google oversæt til

Tekst du scanner kan oversættes på stedet ved IRISPenTM applikationen. Der er to
Måder at scanne og oversætte tekst på:
• Direkte i en åben applikation.
• I IRISPenTM-grænsefladen, og så eksporterer du den oversatte tekst.
Bemærk: Kontroller i begge tilfælde, at din computer er forbundet til internettet for at kunne bruge dette
funktion.
Oversætte tekst direkte til en applikation
1. Klik på fanen Scan til doc / app.
2. Vælg indstillingen Scan som> tekst.
3. Vælg scanningssproget øverst på båndet.
4. Vælg Oversæt til og vælg målsproget fra listen.
Tip: For at høre teksten læst højt i programmet, vælg Sæt højt.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-05-17 23:42

Citat
• Direkte i en åben applikation.

I denne sammenhæng siger "applikation" mig desværre ingenting, så måske er det derfor at jeg ikke kan få det til at virke. Jeg har også, før jeg stillede spørgsmålet her, prøvet at følge punkt 1 til 4, Så dukker der følgende besked op: Hvor vil du gemme dine Scanninger? Og med en anden farve står der nedenunder: Dit aktive dokument blev lukket. Vælg en ny applikation. Der er mulighed for at klikke på spørgsmål. Når jeg gør det for jeg følgende oversatte Googletekst:
Hvorfor har jeg det her?
Dette er en påmindelse. Det viser sig, når du skifter til at scanne til et eksternt mål (et dokument eller et Windows-program), men der er ikke valgt noget dokument eller program, som kan modtage og gemme dine scanninger.
Hvad er et scanningsmål?
Et mål er et sted, som dine scanninger er rettet mod. Scanning kan rettes mod interne eller eksterne mål.
Et internt mål er en del af dette program. Eksempler på interne mål er Image Collector, Text to Speech, Internet Utils, Translate og Practice utilities
Et eksternt mål er et dokument, som du muligvis bruger rutinemæssigt, f.eks. MS Office eller OpenOffice-dokument eller ethvert program, der kan modtage dine scanninger.

Hvordan jeg vælger et dokument eller program der kan bruges, kan jeg ikke se hvordan.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-05-17 08:03

Citat
Hvad er et scanningsmål?
Et mål er et sted, som dine scanninger er rettet mod. Scanning kan rettes mod interne eller eksterne mål.
Et internt mål er en del af dette program. Eksempler på interne mål er Image Collector, Text to Speech, Internet Utils, Translate og Practice utilities
Et eksternt mål er et dokument, som du muligvis bruger rutinemæssigt, f.eks. MS Office eller OpenOffice-dokument eller ethvert program, der kan modtage dine scanninger.

Jeg er helt blank, med hensyn til at få forbindelse til et internt eller eksternt mål???

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-05-17 09:56

Oversættelsesfunktionen kræver en internetforbindelse, da den bruger Bing oversætte.

Hvis du har forbindelse til internettet, og oversættelsesfunktionen stadig ikke virker, betyder det, at IRISPen-applikationen bliver blokeret af en firewall. I dette tilfælde skal du tilføje en undtagelse for at give IRISPen Air adgang til internettet.

Jeg har prøvet at fjerne begge firewall, dvs Win. og Bullguard. men kommer stadig ikke igennem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-17 10:22

Applikation eller mere moderne app - er simpelthen bare et program.

Word er er et skriveprogram (app)
Notesblok er et app

Citat
Hvor vil du gemme dine Scanninger? Og med en anden farve står der nedenunder: Dit aktive dokument blev lukket. Vælg en ny applikation.

Der skal vælges et program som kan håndtere det der scannes. word / notesblok

Så opret et dokument i word eller notesblok og gem som "iris" på skrivebordet.

Nu kan du vælge at gemme i appen som indeholder dokumentet "iris"

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-05-17 12:09

Citat
Applikation eller mere moderne app - er simpelthen bare et program.

At App bare er en forkortelse af Applikation

Selv om jeg har oprettet et Word dok. på skrivebordet er det ikke muligt at flytte nogen tekst fra IRIS til noget dok. det er simpelt hen ikke muligt at finde dok. iris via programmet iRIS.
Noget andet, det er heller ikke muligt at oversætte den scannede tekst.
At det går ind vises af, at jeg kan se hvad jeg har scannet, og at jeg kan få teksten oplæst, men oversætte!!!!
Jeg er opmærksom på at det kræver internetforbindelse for at kunne oversætte, jeg kan se på Bullguard at det er tilladt IRIS at få adgang, så det er ikke Firewall der stopper oversættelsen.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-05-17 16:19

Begge firewall, dvs. Win. og Bullguard tillader adgang, men oversættelsen virker stadig ikke.
Med hensyn Word, virker det nu, Word-dok. skal være åbnet før jeg starter IRISPen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-17 17:23

Prøv også med notesblok - som er det enkleste skriveprogram, og derfor måske nemmere at oversætte.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-05-17 19:55

Citat
Prøv også med notesblok - som er det enkleste skriveprogram, og derfor måske nemmere at oversætte.

Det havde været dejlig nemt, hvis det var Word eller One-note der "bestemte" om at oversætte, hvis det skal blive til noget, er Word for mig at se, det bedste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-17 20:39

Det lille og meget nyttige program findes i windows Xp - Vista - 7 - 8 - 8,1 - 10
Notesblok er ikke det samme som one-note

Højreklik på skrivebordet og vælg "tekstdokument" = notesblok og som har filendelse = .txt

Det er jo ikke for at du skal bruge dette simple program men bare for at prøve.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-05-17 22:27

Desværre ændrer sig intet ved at bruge "Notesblok"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-17 09:21

ok - så har jeg ikke flere forslag.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-17 09:36

Har pr. mail haft kontakt med firmaet som fremstiller Scanneren, som svarede at de arbejder på sagen. Det kan/vil jeg ikke vente på!

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-17 09:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål