/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerkonti i XP????
Fra : gitte2
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 27-06-03 00:11

Det er da meget smart, at man kan oprette brugerkonti i XP... men det vil ikke helt som jeg vil! Jeg er computer admin. på min puter og kører med WIN XP Home Edition. Jeg har oprettet en brugerkonto til min kæreste også som komputer admin. men så virker Internet Explore ikke på hans konto. Den kommer frem med startsiden men i adresselinien kan der ikke skrives noget! Når jeg aktiverer gæstekontoen kommer den ikke frem med noget som helst andet end "siden kan ikke vises"

Håber at i/du kan hjælpe!!!

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-06-03 14:44

Hej gitte2

Vises adresselinien ikke eller kan man bare ikke skrive i den ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-06-03 15:45

Gå - i internet explorer - ind i fanen vis (alt+v)derefter vælg værktøjslinie og se om der er flueben ud for
adresser.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-06-03 16:50

Jaja, Gitte har jo ikke svaret på om adresselinien er synlig eller ej

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 27-06-03 21:16

Man kan se adresselinien, men der hvor man normalt skriver adressen er der tre link... en til media player og to andre!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-06-03 21:49

prøv at genindstaller internet explorer.
marker denne teskt med musken og kopier den,sæt den derpå ind i KØR i meneúen START.du skal have xp cdrom klar
og når den er færdig ose hente sikkerheds opdate på windows opdate.

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

jeg synes nemlig det lyder ret kryptisk derfor denne mulighed,men måske andre har en anden men den er ok,hvis det er det der skal til,da det jo osse er en del andre problemmer.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-06-03 00:31

Hej gitte

Ude til venstre for de tre links står der "adresse".
Prøv at dobbeltklikke på dette "adresse" felt.
Nu skulle adresselinien gerne komme rigtigt frem.
På samme "adressefelt" klikker du med den højre musetast og vælger "lock toolbar" eller lås "værktøjslinie"
Det skulle meget gerne hjælpe

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-06-03 01:25

Prøv at åbne pågældene konto og så åben komandopromt eller skriv CMD i start>kør og klik ok,så skriver du i CMD, sfc /scannow ,og så lægger du
din windows CD i dit CDrom drev,så trykker du på Enter,nu vil alle system
filer blive tjekket om de er i de rigtige versioner eller om de mangler.

kør derefter en scandisk,højre klik på dit C:drev>egenskaber>funktioner>
undersøg nu...>sæt et flueben i ret fejl i filsystemet automatisk>tryk
start.Genstart pc'en.
Manse9933
P.S Hvis du ikke kan udføre ovenstående på pågældene konti så har den ikke
Admin retighedder.

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 28-06-03 07:55

Ok.... prøver