/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Den gaår bare ud!!!!
Fra : 210335
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 26-06-03 22:31

jeg har et problem

hver gang jeg køre et spil så går computeren bare ud til skrivbordet igen, hvad er der galt?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-06-03 22:49

hvilket operativsystem
hvilket spil
hvilken maskine
har du opdateret på http://windowsupdate.com (hvis altså det er microsoft du kører med)

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 26-06-03 22:59

det er win xp
det er lige meget hvad for et spil det er, så går den bare ud! Jeg har spillet disse rigtig mange gang, men problemet er opstået i dag. Jeg har downloadet en masse idag, er jeg måske kommet til at downloade noget "forkert"?

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 23:14

Da det kun er spil, og ikke programmer så kunne det godt lyde som om det er directX der er problemet hvis den ikke kan initialzere lukker den bare ned igen.
vis du har updateret noget der har ændret på dette kunne du prøve at updatere/geninstallere directX

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 26-06-03 23:23

det er ikke directx der er problemet, jeg har prøvet!

jeg har fundet ud af at det er en file fra "kazaa" der køre hele tiden, det er sket idag, og problemet opstod på det tidspunkt. Jeg har forsøgt at fjerne kazaa mappen, men jeg får at vide at jeg ikke kan fordi det er under brug!(selvom den er lukket ned). Det hjælper ikke at slukke computeren. Hvordan kan jeg fjerne denne fil som køre hele tiden????

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 26-06-03 23:23

det er ikke directx der er problemet, jeg har prøvet!

jeg har fundet ud af at det er en file fra "kazaa" der køre hele tiden, det er sket idag, og problemet opstod på det tidspunkt. Jeg har forsøgt at fjerne kazaa mappen, men jeg får at vide at jeg ikke kan fordi det er under brug!(selvom den er lukket ned). Det hjælper ikke at slukke computeren. Hvordan kan jeg fjerne denne fil som køre hele tiden????

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 23:29

med kazaa er der en masse spyware er det også fjernet??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-06-03 23:30

Har du en spyware-scanner? Hvis ikke, kan du hente èn her:
http://www.spywarefri.dk
Vælg "Værktøjer" i menuen til venstre.
Jeg vil foreslå "Ad-Aware" eller "Spybot".

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 26-06-03 23:41

tak for alle jeres henvendelser, men hvad er løsningen på mit nuværende problem? Hvordan kan jeg fjerne denne fil? Eller hvordan sletter jeg hele kazaa fra min computer?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-06-03 23:49

Hvis du scanner computeren for spyware og fjerner dette,
vil det højst sandsynligt løse problemet.

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 26-06-03 23:52

hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-06-03 23:55

Du går ind her http://www.spywarefri.dk og vælger "Værktøjer" i menuen til venstre.
Her kan du downloade en spyware-scanner.
Langt den mest brugervenlige er Ad-Aware, som samtidig er meget effektiv.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-06-03 00:00

NB! På forsiden er der en online-scanner.
Benyt den i første omgang.
Så kan det i hvert fald ikke være nemmere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 00:21

Er ikke XP ekspert, men her er en Win98 løsning: gå i Instillinger->Kontrolpanel->Lægtil/fjern programmer: Fjern Kazaar OG hvis det er den 'gamle' udgave: Gain Software. (Det er Spy-Ware)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-06-03 07:13

Du kan trykke på F8 under opstart og så vælge fejlsikker tildstand og så gå ind og slette den,og her er et alternativ(køre kazaa uden spyware)
http://www.igknighttec.com/Articles/Internet/kazaa.php

AdAware to get rid of the spyware and download the fake dll to make Kazaa run!
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-06-03 07:19

Dummy dll'en skal lægges i kazaa mappen og i C:/windows>system32 mappen
men det står der alt om i artiklen.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-06-03 15:36

hvis det lige er opstået ville jeg tage et punkt en dag før problemmet opstod i win xp
i SYSTEMGENDANNELSE.
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
den retter nogen gange en grafikkort driver problem.Du kan bagefter få din computer til at være som den er nu ved at fortryde gendannelses punktet.
EN ANDEN LØSNING ER AT HENTE GRAFIKKORT DRIVER VED GEFORCE KORT HENTES DEN HER:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
klik på grafik driver-geforce-win xp-GO

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 02-09-03 14:25

Har selv haft problemet med en kazza fil. Jeg løste det på en spøjs måde. Der var åbenbart et eller andet ved filen der fik mit virusprogram (Norton) til at spærre for al aktivitet til den, så man heller ikke kunne få lov at slette den.
Løsning: luk din internetforbindelse, disable dit virusprogram, stop file, og slet den. Ved ikke om det er det samme problem du har, men det er da et forsøg værd. Ellers er løsningen med at gendanne systemet til en dato før problemet altid god.