/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ægget
Fra : jensviggo
Vist : 372 gange
50 point
Dato : 15-04-17 13:37

Hvilken ende af ægget kommer ud først. Vi har igen væddet.

Kan nogen afgøre det helt præcist.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-17 14:02

Hvis jeg var høne, den tynde spidse ende,
men de fleste børn fødes jo med hovedet først.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-17 14:05

Ja den spidse ende, men kun i 80 % at tilfældene:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=1193.0

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-17 15:41
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-17 15:49

Sådan finder du ud af, om det er rigtigt

Hvilken ende af ægget kommer først ud af hønen, den spidse eller den flade, spugte dyrevennen Poul Thomsen sig selv i 1980, men ville ikke give B.T. svaret søndag 20. januar 1980. Poul Thomsens gravhund Tjok er nok nysgerrig, nok ikke med svaret, men om det kan spises. B.T. måtte som alle andre vente med svaret til TV-programmet"Dus med dyrene"blev sendt den følgende lørdag. Her vises så resultatet af en undersøgelse, hvor zoologer holdt øje med en gruppe høns, noterede sig hvad tid på dagen, de normalt lagde æg. Umiddelbart før æglægningen stak de så - ugalant - en blyant op i gumpen og satte et kryds på ægget. B.T. følger desværre ikke op på historien og bringer os svaret den følgende mandag.; The television reporter Poul Thomsen, famopus for his series " Dus med dyrene", shows an egg for his dog, Tjok. The question is : Which end comes first out of the hen, the round or flat end.;
Hvilken ende af ægget kommer først ud af hønen, den spidse eller den flade, spugte dyrevennen Poul Thomsen sig selv i 1980, men ville ikke give B.T. svaret søndag 20. januar 1980. Poul Thomsens gravhund Tjok er nok nysgerrig, nok ikke med svaret, men om det kan spises. B.T. måtte som alle andre vente med svaret til TV-programmet"Dus med dyrene"blev sendt den følgende lørdag. Her vises så resultatet af en undersøgelse, hvor zoologer holdt øje med en gruppe høns, noterede sig hvad tid på dagen, de normalt lagde æg. Umiddelbart før æglægningen stak de så - ugalant - en blyant op i gumpen og satte et kryds på ægget. B.T. følger desværre ikke op på historien og bringer os svaret den følgende mandag.; The television reporter Poul Thomsen, famopus for his series " Dus med dyrene", shows an egg for his dog, Tjok. The question is : Which end comes first out of the hen, the round or flat end.; Foto: Erik Jepsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-17 15:54

Så er vist næsten enige,
bortset fra spørgsmålet:

Hvad kom først: Hønen eller Ægget?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-17 17:39

Citat
Hvad kom først: Hønen eller Ægget?

Ingen af delene. Det var fjerret der kom først.

Beviset: Èn fjer kan blive til fem høns. Og der skal, som bekendt, en høne til at fabrikere et æg.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-17 17:41

Forresten:
Citat
Hvilken ende af ægget kommer ud først.

Simpel logik: Det gør forenden. Bagenden kommer sidst.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-17 19:36

Måske man hellere skulle sørge om det var hanen eller helligånden som kom først.

Ps. Med hensyn til det menneskelige opståen, har jeg et lille tankeproblem.

De første mennesker Adam og Eva fødte nogle børn.
De gik ud og formerede sig.................................................med hvem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-17 19:48

Indavl, og det prøvede jeg at forklare nogle med Vagt Tårnet, der kom forbi.
Siden er de gået uden om vort hus.

Men fik Adam og Eva ikke kun to sønner, ingen døtre?
Hvor kom de efterfølgende mødre fra??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-17 19:56

Citat
De gik ud og formerede sig.................................................med hvem.

Enten har der været en hel del incest, eller de har formeret sig med aberne. Dem stammer vi jo som bekendt fra.????????????

Hvad sagde Adam forresten til Eva, første gang han så hende ?? Jo, han sagde:

"Stå lidt til side, jeg ved ikke hvor lang den bliver".

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-17 20:33

Mystikken stiger begge steder:

Hønen og ægget, ja det skal jo være et befrugtet æg,
så kom hanen først? Hvorfra??

Og Adam og Eva var vist et par tusinde år før Helligånden, i modsætning til Slangen.

Ingen af dem har forhåbentligt med oprindelsen til vore høns/haner/æg/kyllinger at gøre??
Og slet ikke hvordan vore æg kommer ud???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-04-17 20:45

Adam & Eva er den største løgnehistorie, der nogensinde er "digtet".

Det er big bang og milliarder af års evolution, der har skabt det hele.

Videnskaben er først nu ved at finde ud af/teoretisere sig frem til, hvad der egentligt er foregået, dels geologiske fund og dels ved afprøvning af teorier.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 25 point
Dato : 15-04-17 21:22

Enig Bille,
men når man nu finder ud af det, vil det så påvirke vor kristne tro?

Og set i et videre perspektiv, magten/verdens opfattelsen??

Og ja, Jens, vi er lidt langt foran/bagved den forreste spidse tynde ende af dit hønse æg...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-04-17 21:45

Det er jo noget, der foregår oppe i hovedet på folk, når der er noget, de finder svært at forklare.

Jeg mener at det ("Gud") er noget opreklameret ævl.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 00:36

Citat
Hvilken ende af ægget kommer ud først. Vi har igen væddet.

Kan nogen afgøre det helt præcist.

Hvis du så TV i morges = Paul Thomsen (Dus med dyrene) ville du vide at den TYKKE del kommer først i 90% af ? æggene = forsøget blevet lavet med et blyant X på det ? uskidte æg - GÆT selv hvordan de satte krydset...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 00:37

Citat
katekismus

Tror også du har set TV - beklager gen-udsendelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 00:42

Citat
Hvilken ende af ægget kommer først ud af hønen, den spidse eller den flade, spugte dyrevennen Poul Thomsen sig selv i 1980

Den TYKKE ende kommer først hvilket overraskede mange.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-05-17 05:45

Tak for svaret svendgiversen.