/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Epson Perf. 1250 scanner på Win10 64bit
Fra : JeppeArne
Vist : 187 gange
200 point
Dato : 15-04-17 01:11

Hej.
Jeg har ikke kunnet få min Epson Perfection 1250 til at fungere under Windows 10 64 bit. Håber, der er nogen, der kender en gratis eller prisbillig løsning, for jeg er ikke tilbøjelig til at betale flere hundrede kroner for software med mit beskedne scanne-behov.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-04-17 05:24

prøv den her,
den er gratis og er fra Epson

http://esupport.epson-europe.com/FileDetails.aspx?lng=en-GB&data=kVFQIoh3k1lGd4+JrYgXpEkh2tKKVead&id=322276

det er dog en win 7 64 bit udgave, men den virker måske

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-17 09:22
Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 15-04-17 23:12

Jeg takker mange gange for begge forslag. Desværre var der ingen af dem, der bevirkede, at der kom liv i min scanner. Som I måske også ved, findes der software (VueScan), der kan give scanneren nyt liv, og nogle steder averteres denne software da også som freeware. I virkeligheden skal man imidlertid købe softwaren, med mindre man da kan acceptere at de indscannede sider har vandmærker over det hele. Man kan konstatere, at diverse websteder ikke altid er så kritiske over for, hvad der står i de annoncer, de bringer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 01:35

Link til Driver har du fået - men er det afprøvet?

Citat
Desværre var der ingen af dem, der bevirkede, at der kom liv i min scanner

Prøv at se efter i Enheder og Printere - hvis den står der så virker Driver.

Har selv haft en Epson Scanner, og de kan virkelig drille? eller få nakke hårene til at stritte.

Men IGEN? åbn Enheder osv
TILFØJ NY ENHED
Den burde gå igang med at søge
Og den kommer sikkert ikke langt før den skriver?? tilføj SOFTWARE
Mener der så kommer en boks? hvor der står søg på nettet eller har selv disk/software - der skal du finde driveren du gar hentet = disk A: drev (stod der på min) MEN skulle lige selv finde den på min disk = ALTSÅ den driver du kan hente på andres link og så går INSTALL igang

Meget simpelt når du gar prøvet turen et par gange ? mener det er som beskrevet - jeg har heldigvis givet min væk.

Og du behøver ikke et Scanner program for at scanne, bare åben Words/ indsæt billede.

Kommentar
Fra : mig-selv