/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Trump og Misiler
Fra : mig-selv
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 11-04-17 22:47

Så fik Syrien vist en omgang misiler...OK

Men jeg så nattens nyheder at han også vil ´snakke´ lidt med Nord Korea.
Er det klogt - eller er der bare ´gale/krigsliderlige´ mennesker bag den beslutning.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-17 10:26

Citat
Er det klogt - eller er der bare ´gale/krigsliderlige´ mennesker bag den beslutning.
Det må være Nordkorea, du mener er krigsliderlig.

USA løsner ikke så meget som et eneste skud mod Nordkorea - og Nordkorea løsner heller ikke så meget som et eneste skud mod den amerikanske flåde. Sådan er det.

Det, USA vil - men skulle ha' gjort for lang tid siden da Hussein Obama var præsident, var, at sætte Nordkorea på plads. USA kan jo ikke sidde overhørigt at Nordkorea udvikler ballistiske missiler der kan række indover USA.

For nu at slå om til bodegasprog, så er Trump smuttet en tur til Nordkorea med arsenalet for lige at fortælle ham, Kim-Tim, et par borgerlige, men velmente ord. Såsom: " Kim-Tim, nu slutter du dælme med at tilvirke dine atomraketter så de ikke slår ned i min baghave. Hvis du ikke stopper, får du et par på skrinet. Men nu holder jeg altså her ude foran din dør med min flåde, og hvis det er krig du ha, skyder du bare lige et par skud efter os, så skal du se løjer, kammerat."

Det gør Nordkorea ikke. Og Trump ville heller ikke pt, havde provokeret Nordkorea, hvis ikke han havde haft Kina's accept. Kina er nemlig også pisse træt af ham Kim-Tim.

Sov du bare stille og roligt "mig selv" det er ikke dér 3. verdenskrig starter.
Og så skal du lige in mente, at jo mere "sjovnalisterne" koger suppe på Trump og Nordkorea, desto større chance er der for, at pøblen glemmer Stockholm terroren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-17 21:14

Måske skulle man spare lidt på giftgassen i Syrien og i stedet hælde den ud i Nordkorea?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 12-04-17 23:34

Citat
Og så skal du lige in mente, at jo mere "sjovnalisterne" koger suppe på Trump og Nordkorea, desto større chance er der for, at pøblen glemmer Stockholm terroren.

Spot on. Enhver anledning til at forbigå de enorme problemer vi selv har, bliver taget op af den løgn-
agtige, venstresnoede presse.

Citat
Måske skulle man spare lidt på giftgassen i Syrien og i stedet hælde den ud i Nordkorea?

Under ingen omstændigheder. Enhver civilbefolkning fortjener ikke, at blive udsat for den slags.
Kunne man målrette det mod forbrydere såsom bashar al assad, kim jong un, og deres med-
løbere, så ingen alarm for min skyld.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-17 13:20

Citat
Måske skulle man spare lidt på giftgassen i Syrien og i stedet hælde den ud i Nordkorea?
Her må jeg give Rest 100% ret når han skriver:
Citat
Under ingen omstændigheder. Enhver civilbefolkning fortjener ikke, at blive udsat for den slags.
Kunne man målrette det mod forbrydere såsom bashar al assad, kim jong un, og deres med-
løbere, så ingen alarm for min skyld.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-04-17 23:33

Citat
USA løsner ikke så meget som et eneste skud mod Nordkorea - og Nordkorea løsner heller ikke så meget som et eneste skud mod den amerikanske flåde. Sådan er det.

Nu husker jeg ikke så godt mere!! men startede Vietnam krigen ikke på samme måde.
Nærhed af US krigsskibe, som påstod de blev angrebet af ? - og alt, igen ??? minder mig ´lidt´ om hitler´s påståede angreb af pollakker, som jo så udløste WW2.
Og med de ´mennesker´ Trump er omgivet + ham selv, så kan man tiltænke dem for alt.

For dem der ELSKER bureaukrati - i værste skuffe:

https://www.youtube.com/watch?v=iDYpRhoZqBY

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-04-17 23:34

Og BTW - Go Påske

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-17 10:42

Citat
men startede Vietnam krigen ikke på samme måde.
Vietnam var i mange år - og frem til engang i 1950erne fransk koloni. Amerikanerne overtog mere eller mindre den franske krig, da Frankrig trak sig ud af Vietnam..........såén meget kort og simpelt fortalt.

Det du henviser til, var egentlig årsagen til at der "rigtigt blev krig," idet, en amerikansk destroyer blev angrebet af nogle torpedobåde i Tonkinbugten 1964
Alle ved jo, at USA mere eller mindre tabte krigen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-04-17 23:08

Kære Kpt. Tommy.
Jeg er ikke så sikker, som du er det omkring balladen i fjernøsten. Lige nu har vi at gøre med politiske grupperinger, som giver mig myrekryb. Men, OK, hvis der i nærmeste fremtid ikke løsnes et skud mellem Nordkorea og USA, så skal du have en medalje. Jeg har en fra Zimbabwe. Smadder flot.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-17 10:32

Citat
Jeg er ikke så sikker, som du er det omkring balladen i fjernøsten.
Kære Tonga. Du kan sove ganske roligt - ihvertfald i denne omgang.
Trump er nødt til at agere på Nordkorea. Obama har simpelthen forsømt sin pligt i sin bestræbelse på, at være verdens mest fredselskende mand. Derfor skal der rettes lidt op på USAs
image.

Citat
OK, hvis der i nærmeste fremtid ikke løsnes et skud mellem Nordkorea og USA, så skal du have en medalje. Jeg har en fra Zimbabwe. Smadder flot.
Nej tak. Jeg går ikke med medaljer.

Men!!! Jeg er bange for, hvad der sker i Tyrkiet når - eller hvis Erdogan vinder valget. Så har vi virkelig noget at frygte.

De næste dage og frem til mandag logger jeg ikke på Kandu, da jeg og konen er på vej sydover og kommer først hjem søndag aften.

God Påske til alle! (også til ateisterne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-17 10:37

Citat
søndag aften.
mandag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-17 17:13

Velkommen tilbage, men Tommy,
måske skal du ikke skrive her på nettet, når du er bortrejst,
sidst jeg gjorde det, var mit hus ryddet for værdier...

Vi ved jo ikke hvor du bor, men det gør andre net brugere måske efterhånden?

Selv kender jeg, som gammel slægts forsker,
både navne og adresser på mange med "hemmelige" kandu navne.

en af ateisterne...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 00:28

Citat
Det du henviser til, var egentlig årsagen til at der "rigtigt blev krig," idet, en amerikansk destroyer blev angrebet af nogle torpedobåde i Tonkinbugten 1964
Alle ved jo, at USA mere eller mindre tabte krigen.

Hukommelse, hvor køber man så dan noget - tilbage.
og så kom jeg også lige i tvivl? om det så var Korea krigen og ikke Vietnam, men lang tid siden.
Citat
Alle ved jo, at USA mere eller mindre tabte krigen

Andre mener at de ´kun´ vandt WW2 og det med hjælp af andre lande.

Mener at huske Grenada ?? hvor soldaterne gik rundt med lokale landkort, da de åbenbart havde meget travl med at indvadere landet.
Citat
Men!!! Jeg er bange for, hvad der sker i Tyrkiet når - eller hvis Erdogan vinder valget. Så har vi virkelig noget at frygte.

Står de stadig som ´supporter´ af EU...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-04-17 19:25

Citat
Andre mener at de ´kun´ vandt WW2 og det med hjælp af andre lande.
Nu var 2. verdenskrig på europæisk grund jo ikke et decideret amerikansk projekt.

USA ydede en stor hjælp til bla. Stalin ved at levere over 20.000 tanks/kampvogne, og et hav af troppekøretøjer, samt en stor hjælp ved at sende tropper til Europa - Alt det, kender vi jo fra historien. Oven i hatten, sloges USA - som bekendt - på to fronter.
Det er vidst også værd at bemærke, at USA hjalp efter krigen hele vesteuropa på fode igen via deres Marshall-hjælp. Østeuropa blev også tilbudt hjælp via Marshall, men afslog.

Så jo, Europa har meget at takke amerikanerne for.

Nå, men til nutiden.
Nordkorea situationen v/ Kim Tung Fedtklump gik jo meget godt. Der blev ikke skudt nogen steder hen. Tung Fedtklump havde godt nok et par raket-fusere - men sådan er det jo.

Jeg er godt mere bekymret for situationen i Tyrkiet - og mindst de tyrkere i danmark, som har stemt til Erdogans favør......Men det kan vi tage i en anden tråd.

Citat
Velkommen tilbage, men Tommy,
måske skal du ikke skrive her på nettet, når du er bortrejst,
sidst jeg gjorde det, var mit hus ryddet for værdier...

Vi ved jo ikke hvor du bor, men det gør andre net brugere måske efterhånden?
Tak skal du ha', Svend.

Citat
måske skal du ikke skrive her på nettet, når du er bortrejst,
Det betyder vidst ikke så meget. Huset er ikke tomt af den grund. Hvergang vi er på ferie/bortrejst er sønnen og svigerdatteren flyttet ind for at passe hunden, osv....

Citat
Vi ved jo ikke hvor du bor, men det gør andre net brugere måske efterhånden?
Det kan jeg love dig for, at ingen Kandu-bruger ved.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-17 02:13

Lidt af en griner, altså med hensyn til raketten som blev en fuser. Men fedtklumpen fik da demonstreret, at han ville s.... på amerikanerne, og lod teknikerne detornere raketten, inden det blev alvor.
Man skulle faktisk tro, at denne elendige verdens ledere aldrig er kommet over børneinstitutionsalderen.

Jeg ved ikke hvor du bor, kære Kpt. Tommy. Lidt ærgerligt. Du besidder en sublim form for humor, og vi kunne nok dyrke humoren - med vores fælles fortid på Kandu.

Mvh.

Tonganeseren ( er nu pensionist i en alder af 74 ). Da strukturændringerne i direktoratet blev kendt, gik jeg næsten i panik. Har aldrig været ledig og med udsigten til ikke længere at kunne studere de nye kvindelige ansatte - troede jeg et øjeblik, at livet var forbi.

Men nej! Jeg har det virkelig godt, på trods af konens ordrer om havearbejde, rengøring og madlavning.

Det er bare dejligt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-17 17:56

Det bliver sjovere og sjovere:

Sakset fra EB:
Armbevægelserne kunne ikke blive store nok i starten af sidste uge, da USA og præsident Trump annoncerede, at den amerikanske flåde var blevet beordret mod Den Koreanske Halvø som en reaktion på Nordkoreas prøveaffyringer med missiler.

Helt konkret skulle hangarskibet USS Carl Vinson og tre andre krigsskibe være med til at 'opretholde beredskab og tilstedeværelse i det vestlige Stillehav', lød det i en pressemeddelelse.

Og i medierne proklamerede præsident Trump, at han ville 'sende en armada' afsted.

Problemet var bare, at skibet slet ikke var på vej mod Nordkorea, men i stedet i den helt modsatte retning, skriver New York Times.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-04-17 19:09

Citat
Jeg ved ikke hvor du bor, kære Kpt. Tommy. Lidt ærgerligt. Du besidder en sublim form for humor, og vi kunne nok dyrke humoren - med vores fælles fortid på Kandu.
Tak for ordene Tonga. Du har også sommetider dejlige humoristiske indlæg, hvor man må tørrer tårene væk fra kinderne.

Citat
Og i medierne proklamerede præsident Trump, at han ville 'sende en armada' afsted.

Problemet var bare, at skibet slet ikke var på vej mod Nordkorea, men i stedet i den helt modsatte retning, skriver New York Times
Nemlig - og der ligger taktikken...

Men helt ærligt !! "Sjovnalister" på EB og min bare røv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-04-17 23:29

Citat
Og i medierne proklamerede præsident Trump, at han ville 'sende en armada' afsted
Ingen skal bilde mig ind, at USAs præsident ikke ved hvad flåden foretager sig. Selvfølgelig gør han det!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-04-17 13:03

Nogen har nok hvisket Trump i øret, at flåden ikke var ved at engagere sig mod NordKorea - uden først at orientere præsidenten. Jeg benytter mig af ordet "orientere", idet ingen skal bilde mig ind, at Trump er i stand til selv at drage fornuftige konklusioner.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-04-17 15:23

Så længe vi fremmer folkestyret, må vi regne med, at der undertiden havner klaphatte og afvigere i ministerierne.
I USA og andre lande med folkestyre sker det samme, og ingen skal bilde mig ind, at en forretningsmand har begreb om krigsførelse etc. . - det har de folk til, og vi havner i samme problematik. Er de gode til deres arbejde, kan de træffe fornuftige beslutninger eller hyr???
Jeg kender mange akademikere, og desværre må jeg tilstå, at størstedelen af dem er funktionelle analfabeter. De er eksperter indenfor deres felt - men er derudover mere eller mindre uvidende om andre forhold.
Men OK! Vi må jo tage dem som de kommer, med deres manglende empati, deres begrænsede viden, deres varierende psykiske habitus, deres mere eller mindre afvigende seksualitet o.s.v. og 100x o.s.v.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-04-17 15:25

BalleFranz som udenrigsminister.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-04-17 19:25

Tonga, jeg tror ikke vi to har politiske overbevisning.
Hvis vi skal diskutere det yderligere, så opret en tråd -og jeg skal gerne debattere det med dig.

Slut herfra!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-04-17 19:41

Citat
Tonga, jeg tror ikke vi to har politiske overbevisning.
= Tonga jeg tror ikke vi to har samme politiske overbevisning.

Hvis vi skal diskutere det yderligere, så opret en tråd -og jeg skal gerne debattere det med dig.

Slut herfra!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-04-17 21:09

Kære Kpt. Tommy.

Fint nok.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-04-17 12:37

Nordkorea er en ualmindelig grim størrelse og det er deres leder sågu' også !!!
Jeg tror vi skal prise os lykkelige for, at hovedpersonen i deres atomstrategi og missil-eventyr er en dansk ingeniør og maskintekniker med speciale i trykluft !! Denne ener er før blevet kædet sammen med lidet flatterende diktatorer. Så grunden til Nordkoreas ufuldendte raketstrategi skal ene og alene tilskrives denne person, som Tonga tidligere i tråden gjorde til udenrigsminister
Han skulle have solgt sit hus og været draget til ???? Kunne det tænkes at Asien kalder ?? Han har tidligere spredt skræk og rædsel i Phillippinien, hans andet hjemland, hvor han bl.a. var den direkte årsag til at fru Marcos fik grimme fødder ved at danse med bemeldte person
Så han endte såmænd på den østjyske kyst, hvor han klogede sig med jagt og våben og hundearbejde, samt blev "leder" af nogle jagtforeninger - joh en betroet mand !!!
Skulle der være nogle kandu'er der ved hvor han opholder sig, lad endelig os andre vide - på forhånd tak !

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-04-17 23:18

Køre ØV4
Som du nok husker, har jeg tidligere bedt om oplysninger omkring den meget savnede Knudsen (alias KnaldBalle ).
Jeg har nemlig fundet ud af, at han ikke længere har adresse på sin tidligere adresse i Bottrup , men at han nu opholder sig i noget der hedder Ølsted Nederholm v/ Vejle.
Når man besøger hans FB ser man en masse asiatiske kvinder af forskellig alder og udseende - som er fotograferet på Knudsens tidligere adresse i Bottrup.
Man kan kun gisne om sagen. Men Knudsen har gjort næsten alt for at sløre sin historik. Han har tidligere meddelt undrende medlemmer af forskellige hjemmesider, at han er godsejer, ingeniør, tillidsmand hos DJ og hundeejer.
Nu viser det sig også tilsyneladende, at han ikke er ingeniør - men maskinist, og så er han aldeles ikke godsejer. Om uddannelsesforholdene er der også lidt usikkerhed, idet han selv angiver studier ved Puerto Galera Academy, som på et fotografi mere ligner en gitterport ind til en jungle et eller andet sted østpå.
Jeg er bange for, at vi nu har tabt kontakten til den kjære Knudsen.
Hvis han, som ØV4 antyder det, assisterer den lille fede nordkoraner med "know how" omkring missilaffyring, så har vi ikke meget at frygte fra den kant, hvilket den sidste mislykkede affyring da også mere end antyder.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-04-17 12:30

Kære Tonga !

Vor fælles ven er som sunken i jorden, men der arbejdes på højtryk via nogle af mine østjyske venner ! Indtil videre kan det konstateres, at Ølsted Nederholm ikke er i Vejle, men en del af Bottrup, længere væk fra rundkørslen dér !! Det vil sige at det nu kun skulle være et spørgsmål om tid, inden kanaljen findes - håber jeg !
Du har skrevet om hans levned, hvad der ikke passer mv. men er han så heller ikke forfatter ??
Eller er han "kun" raketmaskinist og ikke raketingeniør ?? Mange spørgsmål om en yderst spændende verdensborger !!

ØV4