/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænde iso fil
Fra : kivi
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 11-04-17 16:56

når jeg vil brænde en iso fil så jeg kan installere fra den får jeg kun et billed af den og kan ikke installere den det er nero burning 2016 jeg bruger så hvad gør jeg forkert

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-04-17 17:02

I Nero skal du, så vidt jeg husker, bruge "Diskcopy" og ikke brænde .iso som en fil.
Når du har valgt diskcopy, skal du vælge, hvorfra du vil kopiere. Her skal du så finde .iso-filen og bruge den.
Helt eksakt kan jeg ikke hjælpe dig, for jeg har ikke Nero mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-17 18:05

Du kan også bare pakke din ISO ud med 7Zip og smide indholdet på en skive = samme resultat.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-04-17 18:06

Det kan man.... hvis det ikke er en bootbar skive, msn vil brænde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-17 18:26

Citat
Det kan man.... hvis det ikke er en bootbar skive, msn vil brænde.

ISO filen i sig selv har eller burde have en boot´fidus indlagt.
Visse typer af ? Microsoft systemer er uden og kan kun installeres fra en kørende pc

Og der bliver ´kun´ skrevet ISO, ikke hvilken type - film kommer til tider også som ISO eller Image fil

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-17 18:28

Sidder lige nu og ripper film til ISO...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-04-17 18:28

Det er derfor jeg skriver : Hvis...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-17 18:51
Kommentar
Fra : sferling

Dato : 11-04-17 18:59

Jeg har haft gode erfaringer med et lille 'iso til disk'-program ved navn Rufus, som man bare googler.
Det kan lave de fleste formater, men ikke alle - og bootevnen bevares, hvis det er en iso, fra sådan en disk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-17 19:06

Og jeg bruger det gratis program CD burnerxp
Det er så nemt at bruge
start cdburnerxp
vælg brænd iso fil
start
læg cd eller dvd i skuffen og luk

Nu brænder den en bootbar CD/dvd ....altså hvis iso filen ellers er et program der kan boote

https://cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-17 19:18

Bruger også CD burnerxp.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-17 22:30

En ISO/ Image fil er bare? en pakket fil - som indeholder en masse filer - og er derfor samlet i en ´mappe´ til formålet og nogle programmer starter dem af sig selv = MediaPlayer kunne være en af dem.

Er det en fil med Styresystem, bør den kunne udpakkes og lægges DIREKTE på en dvd ELLER USB stick og kunne aflæses direkte af din BIOS - visse systemer har som skrevet, har ikke en ´boot / INI´ fil, men kan kun bruges på en kørende PC

MEN? hvad roder du med - igen..

DVDFab har et udmærket virtuelt program til den slags - hvor du bare kopierer indholdet til et andet sted:
https://www.google.dk/search?q=DVDFab&oq=DVDFab&aqs=chrome..69i57j69i59j69i60&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=dvdfab+virtual+drive&tbm=vid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-17 22:31
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-17 22:37

NB: hvis ISO er SKRIVEBESKYTTET, skal der helt andre ting i brug - måske det kunne være problemet:

Ellers kan jeg huske fra min gamle Nero - at man gik ud i siden af programmer - hvor der kom ekstra muligheder - som normalt var skjulte = noget med Burn Image/iso to dvd

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-17 22:49

Når du brænder en ISO fil, brænder du rent faktisk ikke ISO'n, den pakkes ud og dvd'n/cd'en brændes nøjagtig som den originale der blev lavet en ISO fil af. F. Eks. Downloader du en installations cd i ISO format, når du så brænder den udpakkes filerne i ISO filen og cd'en brændes med de installationsfiler der gør at du kan installere programmet.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-04-17 08:24

jeg har fået det som en exe fil men nu får jeg denne fejl jeg har prøvet med sfc scannow men samme resultat så hvad er der sket
http://peecee.dk/upload/view/466208

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-04-17 10:58

Citat
http://peecee.dk/upload/view/466208

Det er jo helt klar tekst, en fil der hører til installationen er beskadiget. "Simpelt". Du skal downloade filen igen.
Den .exe fil du har fået, er den der skulle være i den .ISO fil du forsøgte at brænde?

Nu må vi altså have lidt styr på havd du i det hele taget har gang i.
1. Hvad er det for en program du vil installere/ Spil eller program?

2. Har du downloaded både en .exe og en .iso fil med det samme program?

3. Hvis du er rigtig heldig indeholder den hentede fil virus, malware, eller andet som dit Antivirus program så behandler / fjerner, og dermed beskadiges/ mangler der filer så installationen ikke vil køre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-17 11:51

Ja - og hvad hedder den hentede fil helt præcis.

Hvad står der før og efter punktum.

Og hvad forventer du at bruge filen til.

Der er mange måder at lægge filer på en CD/DVD
Så hvis der ikke bruges den rigtige måde virker det ikke.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-04-17 12:20

det er office 2016

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-17 19:36

Ja - og hvad hedder den hentede fil helt præcis.

Hvad står der før og efter punktum

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-04-17 07:50

iso

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-17 13:40

Altså hvis det er en .iso
Så skal den brændes som en .iso eller billedefil eller image

Og det gøres nemmest med brænderprogrammet (helt gratis)
https://cdburnerxp.se/

start det installerede program og vælg >>>>brænd iso image<<<<<<<<

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-17 00:45

Tror jeg? også har påstået det indtil flere gange
Citat
Når du brænder en ISO fil, brænder du rent faktisk ikke ISO'n, den pakkes ud og dvd'n/cd'en brændes nøjagtig som den originale der blev lavet en ISO fil af. F. Eks. Downloader du en installations cd i ISO format, når du så brænder den udpakkes filerne i ISO filen og cd'en brændes med de installationsfiler der gør at du kan installere programmet.

Citat
Altså hvis det er en .iso
Så skal den brændes som en .iso eller billedefil eller image

Nope, hvis der er en ISO _ så kan den pakkes ud = OG I DEN UDPAKKEDE MAPPE = skal der der ligge en SETUP fil som man klikker på og INSTALL går igang = fra PC = WORDS behøver ikke ret meget = og skal på ingen måde Bootes fra.
Citat
jeg denne fejl jeg har prøvet med sfc scannow

Hvis du ikke kan installere din Words - så hjælper det INTET.

Vil du have en Words der virker, og du kan hente med NZB, så bare skriv, har selv den sidste udgave og den VIRKER, men bruger den ikke grundet de har fjernet mange gamle egenskaber.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-17 00:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-17 00:50

Citat
Type.................: Application
Platform.............: Windows 7/8/10
Version..............: 16.0.4229.1020

-------------------------------------------------------------------------------
Post Information
-------------------------------------------------------------------------------
Posted by............: OMEGA
Posted on............: 04-09-2015

-------------------------------------------------------------------------------
Install Notes
-------------------------------------------------------------------------------

Dobbelt klik på den version som du ønsker at installere
der efter hentes de nødvendige filer ned og installere Office.

Microsoft.Office.Pro.2016.x64.da-dk-Optimus.exe
Microsoft.Office.Pro.2016.x86.da-dk-Optimus.exe

Aktiveres med KMSpico_v10.1.9

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-17 00:53

Citat
Download:

You may reply or click 'thank you' to see hidden content

Siden kræver tilmelding - men så er det også VIRUS frit //

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-04-17 08:09

tak alle sammen har fået fat i en 2013 så nu ser det ud til at det kører

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 14-04-17 08:09

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-04-17 10:03

Bob! Bob! Jeg har fået fat i en 2013, hvorfor nu det? Hvis du har en 2016 kode vil jeg da gerne overtage den, når du åbenbart ikke selv kan finde ud af at bruge den, bare den er gratis.

Kommentar
Fra : Eyvind