/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Kunstig lyd ved drives i Golf?!
Fra : horseman
Vist : 190 gange
100 point
Dato : 11-04-17 14:50

Har lige set US Masters i golf på TV. Lyden når de driver ud fra teestedet er jo enorm flot og imponerende!
Men pludselig synes jeg at erindre at have hørt, at det er kunstig lyd de lægger på fra TV-producerne?
Er det mon rigtigt? Ville det ikke være for kedeligt at se på med den reelle lyd fra slaget?!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-17 17:50

Ja, du har sikkert ret,
jeg spiller selv golf og har ikke hørt noget der tilnærmelsesvis lyder som det i TV udsendelser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-17 18:07

En retningsbestemt microfon og lyden er perfekt, tror næppe at lydteknikeren fixer det live.
https://www.google.dk/search?q=retningsbestemt+mikrofon&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwibkpGr5JzTAhXGDiwKHVxTDUkQ_AUIBigB&biw=1280&bih=610

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-04-17 08:18
Kommentar
Fra : horseman

Dato : 14-04-17 17:04

Er bange for, vi bliver nødt til at spørge Henrik og Leif fra TV3, men de tager vist kun mod spørgsmål under en turnering? Den lyd er ikke naturlig!

Kommentar
Fra : bentr

Dato : 10-05-17 15:52

Mig-selv har ret og jeg hører ofte tilsvarende lyd når der slåd med driveren. Forskellige driver og spiller giver forskellige lyde.