/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Krybskytte.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 349 gange
500 point
Dato : 10-04-17 17:18

I forbindelse med, at jeg inviteret til markering af 9. april på Sydlolland ( USA - bombefly var styrtet ned i området) blev der lagt kranse på stedet.
Jeg kom efter mindehøjtideligheden i snak med nogle gamle gubber af jægere. Snakken gik og vi hyggede os gevaldigt. Da jeg skulle til at køre hjem, spurgte gubberne om jeg ville se et mindesmærke mere - en Mindesten for en Skytte, som var blevet dræbt af en krybskytte.
Vi tog den smukke tur rundt om Maribo-søerne og ikke langt fra Engetofte Gods stod Mindestenen.

Hold kæft, jeg blev helt ydmyg da jeg læste på stenen, og fik en helt underlig fornemmelse. Der er nok mere mellem himmel og jord end man aner.

Jeg har googlet begivenheden https://da.wikipedia.org/wiki/Vilhelm_Been

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 500 point
Dato : 10-04-17 19:39

Citat
og fik en helt underlig fornemmelse

Det gør jeg sgu også

Min farfar huserede i området påsamme tid som krybskytte, fritidsfisker, fumlede med den tyske besættelsesmagt o.m.a.
Jeg ved at han kom vidt omkring i sin båd, især om natten når han blussede ål, men om det også var med sin gamle bøsse der skulle lades med sortkrudt skal jeg lade være usagt.

Min far er også død, så jeg kan ikke komme det nærmere.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-17 12:32

Det lader ikke til der er den store interesse i emnet.
Da det er kutyme her i "jagten," at bruge max-point ved svar, skal du heller ikke snydes Luffe.
Tak for svaret LuffeA.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-17 02:29

Selvfølgelig er emnet interessant, men i perioder er det umuligt at kunne logge på, og undertiden forsvinder mine indlæg i den blå luft.
Bortset fra det, skal man drive krybskytteri, bør man ikke være forsynet med en alt for stor vom.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-04-17 09:57

Nå, jeg tænker mest på om det var min bedstefar som ramte staklen.
Han var god til at aflive nyfødte kattekillinger, de blev lagt i en pose, hængt op på tørresnoren, sortkrudteren blev ladet og bum........ ganske humant, der var intet derefter .at se på jorden af pose, kattepels eller blod.
Hold da kæft en shitstom det vil give i dag, killinger skal jo aflives med en sprøjte hos dyrlægen ......for over en tusse pr stk, man er sgu dyremishandler hvis man gør som min bessefar

Jeg interesserer mig mega for lokalhistorie, men det kniber med tiden når man er blevet pensionist

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-17 13:32

Citat
Nå, jeg tænker mest på om det var min bedstefar som ramte staklen.

Krybskytten huserede på Sydlolland. Ergo, jeg konkluderer så, at du kommer fra - eller har rod i det Sydlollandske ?

Da jeg var til et arrangement ved nedstyrtning af USA -B2 bombefly, er det måske muligt - idet du interesserer dig for lokalhistorie - kunne fortælle lidt mere om hændelsen ?? (Hvis og såfremt, du har rod i det Lollandske ?)

Jeg er virkelig interesseret, og kunne godt tænke mig at høre om hændelsen fra flere sider .

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-17 22:34

Da jeg var til et arrangement ved nedstyrtning af USA -B2 bombefly

Hmmmm! Nok ikke et B 2 fly.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-04-17 20:06

Citat
Hmmmm! Nok ikke et B 2 fly.
Bravo !! Godt set, der mangler selvfølgelig et 4 tal
B 24 er den rigtige betegnelse.

Mvh.
Tommy-gun

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-04-17 13:10

-Og meget apropos B 24
I Roldskov blev der også fundet et nedstyrtet B 24.