/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Damixa blandingsbatteri
Fra : dabj
Vist : 345 gange
500 point
Dato : 08-04-17 17:55

Hvor lavt et tryk kan et sådant blandingsbatteri funktionere ved??
Skal bruge det i en båd og har derfor ikke samme tryk som i hjemmet.
Det omtalte blandingsbatteri er Damixa tcm brusetermostat.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 500 point
Dato : 09-04-17 07:11

Du skal regne med min. 1 bars tryk, hvis et termostatsbatteri skal kunne fungere !

https://www.bd.dk/produkter/vvs/sanitet/brusere/brusesystemer-og-pakker/722311824/grohe-grohtherm-800-termostatbatteri--brusersaet

Jeg ved godt du spurgte til Damixa-produkt, men trykket gælder for alle termostatbatterier, uanset fabrikat.

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 10-04-17 12:51

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-17 13:20

Man kan også købe termostatbatterier som er trykstyret, de bruges i de øverste etager i høje bygninger hvor der er lavt tryk som termostaten ikke kan lide.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-04-17 13:58

Mange tak for point til dabj.

Rigtig god påske.

ØV4