/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sort skærm
Fra : kivi
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 06-04-17 07:41

min naboe kom med sin pc en medion akayo den vil kun vise sort skærm jeg kan installere win 10 det går fint men når den så skal starte op efter sidste hentning af opdateringerne kommer der kun sort skærm

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-04-17 07:57

Det er ikke alle PCer, der kan køre Windows 10
Hvilket styresystem kørte den med før?
Du kan prøve at installere Win10 igen. Hvis fejlen også kommer 2. gang, er det sikkert, fordi maskinen ikke understøttes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-17 08:21

Hvor langt kommer du før du får sort skærm? Kommer du til logonskærmbillede kan du starte op i fejlsikker tilstand sådan her https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode og så måske installere en skærmdriver fra fabrikantens hjemmeside.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-04-17 10:49

den har kørt med win 10 før uden problemer den starter som den skal med den lyseblå firkant og når den så skal til skrivebordet så går den i sort

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-04-17 16:11

Hvis jeg forstår det ret, Så er problemet kommet efter at i har geninstaleret win10.

Så kan der opstå problemer hvis ikke i har slettet alle partioner på harddisken, så ligger der en masse og laver kluder i den.
Når i instaler så vælg at slette alle partioner, så er disken ren, så burde en frisk instalation være uden problemer

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-04-17 17:23

meget pudsigt jeg har opdaget at hvis jeg trykker på genstart så går den i sort men slukker jeg maskinen og starter igen på denne måde så får jeg ikke sort skærm

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-17 18:17

Meget pudsigt!! Mon ikke der er et driverproblem.

Prøv at hente Windows repair tool fra tweaking.com og kør de forskelige reparationer.

Download link: http://www.tweaking.com/files/setups/tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe

Link til siden: http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Prøv evt. at køre Iobit drive booster free: http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 07-04-17 07:56

Tak for svaret Brassovitski.