/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Filmprogrammer Elvis
Fra : pirt03
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 04-04-17 17:18

Jeg har fundet tre filmprogrammer fra 60'erne i gemmerne:

1) Elvis: Skør med piger (Girl Happy)
2) Elvis: Frankie & Johnny
3) Elvis: I den syvende Himmel (It happened at the World's Fair)

Jeg har tænkt mig at sælge dem på QXL eller i DBA. Men hvad er de værd. Har googlet, men kan ikke finde dem på nettet

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-04-17 17:28

Du skriver ikke noget om, hvorvidt det er VHS eller DVD.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-04-17 17:34

Thomas: Jeg udtrykker mig nok ikke klart nok: Når man gik ind for at se en Elvis-film i biografen dengang i 60'erne, kunne man købe et program (papir). Her var handlingen beskrevet og teksten til en eller to sange var gengivet. Det er altså et papir-program i cirka A5 størrelse, jeg taler om.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-04-17 17:46

Ok...
Ja, så forstår jeg, hvorfor du har svært ved at værdsætte dem.
Det er vel kun noget, samlere er interesseret i.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-17 18:30
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-04-17 19:18

katekismus: Ja, det er det. En af mine programmer er vist blandt "da gamle" programmer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-17 19:40

Jamen, det kan da være man bliver velhavende, på sine gamle dage.
Har nok omkring 200 biograf programmer. Flest Spagetti vesterns. En del krigsfilm. (The longest day). Her iblandt Elvis Presley`s "Love me tender". (Reno brødrene). Samt film år bøger.
Alt fra 60`erne.

Men hvor er køberne?? Havde en komplet samling af FDM "Motor" fra 1955 til 2014. 10 første årg. flot indbundne. Satte dem i Gul & gratis. Hørte ikke fra nogen i lang tid. Så de endte i "Småt brændbart".

Pludseligt ringede en mand. Kunne forstå, jeg kunne have fået en mindre formue, for dem.
Han lød helt grådkvalt, da jeg fortalte hvor de var endt.

M.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-04-17 19:53

Prøv at søg på Ebay

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-04-17 20:08

Mosebaek;
Aldrig - aldrig - ALDRIG smide noget væk. Det er en naturlov, at du få timer efter det er røget i småt brændbart, viser sig at være "millioner" værd - ganske som du fortæller her. Tænk på den stakkels mand, der ikke kunne gøre sin "Motor"-samling komplet. Og tænk på den formue, du gik glip af..
Nå men det ser nu ikke ud til at mine tre gamle Elvis-programmer gøøør mig velhavende. Hvorfor er det altid "de andre"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-17 20:28

> pirt03. Jeg er under konens lov. Hun mente de fyldte for meget på "kontoret", og samlede støv. Jeg har ellers fået mange gode tips fra dem, da jeg i mine unge dage, selv "muslede" med mine biler.

I dag er "Motor" ikke meget bevendt. Næsten ene rejsebeskrivelser.....og ligegyldige test af dæk eller pærer. Men biler er heller ikke længere for "Gør det selv" folket.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-17 12:47

Citat
Aldrig - aldrig - ALDRIG smide noget væk.

Så kommer man altså til at ligge inde med meget - også noget man aldrig i livet kommer til at bruge - men så kan man jo gå på sit eget loppemarkede når man keder sig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-17 12:54

Citat
Men hvad er de værd.

Det er for samlere, så umuligt at vide.
Har selv haft ting og sager til salg, og noget har jeg fået top pris for, altså mange gange det jeg havde regnet med kunne få, andre ting er røget til genbrug.
Du oplyser så meget som muligt, og masser af billeder - så er ellers bare at håbe, på QXL kan du sætte en mindste pris - på DBA kan du bare skrive GIV ET BUD og sælge hvis du syntes det er OK.

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 08-04-17 17:00

Tak for svaret katekismus.