/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Omkostninger på gæld
Fra : Jen_sen
Vist : 292 gange
183 point
Dato : 03-04-17 10:22

Min mand og jeg har et samlet lån.
Nu skal det betales.
Gælden er ca 2600 kr
Jeg har modtaget et girokort på 3300 kr
Manden på 4300 kr

Så der er smidt 700 kr på i rente på mit og 1700 kr i rente på hans.
Og det er KUN 1 samlet lån ( restbeløb) på 2600.

Låner skriver at man hæfter personligt på omkostninger...

Så 10 % i rente på den ene og 10 % i rente på den anden ( fiktive tal ) - giver et samlet 20 % rente ??

Nogen der kan forklare ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-17 10:30

Hvad med at spørge långiver eller kigge i de papirer I har underskrevet.

Vi kan kun gætte.

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 03-04-17 10:33

Det er jo så det jeg har gjort.
Har ikke tjekket papirerne, men det giver da ingen mening at der ligges rente på det samme beløb 2 gange fordi der står 2 navne på lånet ?

Så en bil til 200.000 med 2 lånere - skal betale 5 % på den ene og 5 % på den anden ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-17 10:38

Hvor tit afdrager I?

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 03-04-17 10:40

Det har vi gjort hver måned, og nu er hvor skattefar så vil betale de penge tilbage han har "lånt" vil vi betale resten

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-17 10:49

10% i rente pr måned lyder som åger

Bed långiver om en specificeret beregning

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 03-04-17 10:53

Især fordi det er på 2 girokort.

2600 kr er på min blevet til 3300
2600 på mandens er blevet til 4300..

Og det er de samme 2600 kr vi taler om

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-17 10:56

Derfor er det vigtigt at få en specificeret opgørelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-17 11:59

Citat
Gælden er ca 2600 kr
Jeg har modtaget et girokort på 3300 kr
Manden på 4300 kr

Mon det nu kan passe

Andre udgifter kunne være indfrielse af restgæld/ tilsende girokort osv listen er lang, især pengeselskabernes metoder at kradse ekstra gebyrer ind på.

Andet kunne være hvornår lånet er opgjort, det kan være de sidste afdrag ikke er modregnet = især her ved måneds skift.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-17 12:01

Citat
Så 10 % i rente på den ene og 10 % i rente på den anden ( fiktive tal ) - giver et samlet 20 % rente ??

Nogen der kan forklare ?

Igen kommer det an på hvor pengene er lånt henne, men tvivler på det er en ´gade bank´ i har lånt af.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 03-04-17 12:42

Citat
men det giver da ingen mening at der ligges rente på det samme beløb 2 gange fordi der står 2 navne på lånet?

Det gør der nok heller ikke - hvis der gøres noget lægges der renter på...

Men du må nok forklare hvorledes den konstruktion hænger sammen at I begge afdrager på det samme lån - det lyder altså en smule mystisk...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-17 12:46

Som jeg skrev - indledningvist - kan vi kun gætte herinde.

Kun långiver kan give en specificeret beregning.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-04-17 14:43

I har lånt penge det forkerte sted, betal og glem det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-04-17 15:59

20 % pr år er ikke ualmindeligt for lån uden nogen form for sikkerhed. Det koster det også i bankerne.

Men de renter du får opgivet er vel ikke kun for restgælden. gælden i løbet af året må have været en del større, når i hele tidenafdrager på den.
Men med de sparsomme oplysninger du giver er det da hellt umuligt at vurdere betimeligheden.

Du skriver heller ikke hvor lang tid de renter er for.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-04-17 18:02

Nej, der er et eller andet galt?

I dag får nogle reduceret deres gæld, fordi renten, mod sikring i fast ejendom, er negativ.

Uanset hvad i har skrevet under på, har i begge dummet jer.

Men som jeg plejer at gøre i en sådan situation,
jeg truer med at oplyse den pågældende ågerkarls identitet på nettet.

Ikke kun i kandu, det har hidtil været tilstrækkelig,
men også på facebook og andre større seeds.

Når den ublu udlåner opdager,
at han vil få en så negativ omtale,
at hans finansiering fremover mindskes drastisk,
vil han sikkert reducere jeres betaling.

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 03-04-17 20:20

Tak for jeres svar!

Jeg bad om en specifikation på det hele.
Og sjovt nok! Så faldt beløbet til 2613 kr !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-17 20:40

Det var det, jeg skrev helt fra starten. Kun han kan svare.

Men godt, det lykkedes.