/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
F1 lampe lyser på Suzuki DL 650
Fra : gedestalden
Vist : 173 gange
100 point
Dato : 28-03-17 08:15

Er der nogen, der har en ide til,,hvad der er galt, når F1 lampen lyser. Uret blinker samtidig, så det tyder på problemer med brændstofindsprøjtningen. Ingen, heller ikke værksted, kan fortælle, hvad det er. Fejlen kommer kun en gang imellem, og aldrig før motoren er helt varm - tidligst efter ca 10 km.s kørsel. Motoren skal blot genstartes, hvorefter fejlmeldingen forsvinder. Nogle gange, kan der gå uger mellem fejlvisningen, andre gange kommer fejlvisningen op til 4 gange på en tur på 25 km.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 28-03-17 08:17

Glemte at skrive, at tændrør og tændspoler er udskiftet og brændstoftilførslen kontrolleret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 11:34

Vacum i tanken - især når det tager lidt tid før problemet opstår

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 11:36

Har du tjekket om selve benzin hanen åbner når der kommer vacum i benzinrøret, vacumslangen kan være utæt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 11:37

Citat
hanen åbner når der kommer vacum i benzinrøret,

Det skulle være
hanen åbner når der kommer vacum i vacumrøret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 22:53

Citat
når F1 lampen lyser.[/CITAT
Hvor mange ´lamper´ er der på den? Hvis der er udtag til en OBD udlæsningstik, kunne du sikkert finde fejlen - med sikkerhed.
[CITAT]gå uger mellem fejlvisningen

Koldt eller varmt vejr? regn køler/ sol varmer = især en benzintank - sol og der er masser af tryk i tanken/ koldt og cyklen skal tigge om benzin? hvis det er noget med Vacum at gøre.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 31-03-17 17:48

Værkstedet har forsøgt udlæsning, men kunne ikke finde fejl. Har ikke tjekket vacum. Det kan ske i al slags vejr.