/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
diskusprolaps i ryg
Fra : warrior
Vist : 179 gange
50 point
Dato : 26-03-17 16:16

Hej
Efter et pludseligt jag i ryggen, for to mdr. siden, har jeg været ved kiropraktor og akupunktur henholdsvis 2 og tre gange, som ikke hjalp. Smerterne var som stærke iskiassymptomer ned i benene. En fysioterapeaut har lindret lidt på smerterne og mit halten ved gang, men jeg fik så efterfølgende en mrscanning, hvor en diskusprolaps mellem 4 og 5 hvirvel blev påvist. En kikkertoperation var på tale, men da mange af smerterne forsvandt, blev jeg rådet til at forsøge med træning af musklerne i stedet. Jeg har nu brugt træning en enkelt gang i maskiner, og boldøvelser, men har et par dage senere følt en udpræget træthed, særligt i det ene ben, som er ret svagt, når jeg f.eks. går på trapper. Det knækker sommetider sammen på grund af manglende styrke, men der er også en vis murren i de forreste overlårsmuskler. Jeg har været til behandling mange gange tidligere, men det var på grund af lændesmerter, og det har været med blandede resultater hos behandlerne. Flere gange med forskellige svar på hvad der er galt og hvad der skal gøres. Jeg vil derfor gerne høre om nogen har god erfaring med bestemte øvelser, og hvor lang tid dette kan vare ved.
Tak for svar

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-03-17 17:27

Hejsa
Ved at nogle læger ordinerer gang med stave...altså stavgang med de stave der så skal tilpasses
efter din højde osv. det kan du få forretningen til at hjælpe med...sport..... eller sikkert se på you tube

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-03-17 17:42

Jeg fik iskiasnerven i klemme.
Efter 6 uger kunne jeg blive henvist til en fysioterapeut på Usserød Sygehus, hun så hvor meget jeg kunne, derefter lavede hun en plan med øvelser. Øvelserne 3 gange om dagen, så kunne jeg arbejde igen.
Det eneste efterve der er at jeg får let til kramper i benene, ellers er det væk.

Jes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-17 22:51

Vil NØDIG skrive? men gør det alligevel, at det minder mig om sidste år jeg løftede et skab ´knæk´ sagde det - højlydt/som når man knækker fingre - knækket udløste hos mig nyrebækkenbetændelse - sikkert en kombination af flere uheldigheder gennem et par kolde dage.

Så prøv at få en urin prøve analysret.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-17 00:19

Jeg har for 5-6 år siden anskaffet mig en siddebold, gymastikbold, hvorefter jeg ikke har haft hekseskud og efterfølgende kiropraktorbesøg. Det var kiropraktoren som anbefalede bolden. Mine muskel og iskiasanfald opstår når jeg sidder for længe på en stol, i bilen etc. Her har jeg lavet mig en fodskammel, som gør at jeg får løftet baglårene fri af stolekanten og dermed undgår at lukke for blodforsyning og nerver til benene. Det er yderst ubehageligt at man ikke kan rejse sig og mister følelsen i et eller begge ben, som føles blytunge. Jeg har IKKE vindueskiggersymdron iøvrigt og har ingen åreknuder eller lignende skavanker.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-03-17 18:13

Min bror havde ondt og troede det var iskias,
men det var en rigtig diskolaps og han blev opereret,
og det hjalp, han spiller endda golf igen.

Så hvis ikke hoppeøvelserne hjælper, få en operation...

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 30-03-17 16:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål