/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Alternativer til sandheden.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 634 gange
200 point
Dato : 17-03-17 23:20

Jeg har spillet fodbold i dag.
Mit hold spillede mod et andet hold. Vi vandt med 5 overskydende mål - og blev udråbt som tabere..!??

-"Det kan da ikke lade sig gøre at vinde - og så udråbes som tabere" Vil den opmærksomme Kandu-læser sige...
-Åbenbart, det er set før!!

Bla. til det Hollandske valg, hvor journalister.....eller hvad de kaldes, udråbte Gerd Wilders som taber og Mark Rutte som vinder -og som rosinen i den berømte pølseende, var, at hollænderne havde endegyldigt vist, at den samlede befolkning stod sammen om mere EU og mere indvandring - og hele højrepopulismen endegyldigt var stoppet - ikke alene i Holland, men i hele Europa.....Hva ba..???
Af sådanne oplysninger fra div. aviser, DR., TV2 news, bliver man kun dummere af.

Hvis vi for et kort øjeblik lige glemmer Ulla Terkelsen, Lykke Friis og Lotte Mejlhede fuldstændige hysteriske verbal-onani, hvor deres stemmer nåede det orgastiske toneleje efterhånden som valgaftenen skred frem.

For fakta er:
Mark Rutte gik 20% tilbage - mistede 1/5 - samt hans støtteparti PvdA, gik 75% tilbage.
Rutte blev herefter udråbt som vinder.
Rutte held var vidst nok, at han havde en kontrovers med tyrken.

Geert Wilders gik 5 mandater frem og er nu det næst største parti.
Han blev herefter udråbt som taberen.
Fakta er også, at oven i hatten kom flg. partier ind i parlamentet, et Kristendemokratisk parti, rt Calvinitisk parti, samt Forum for Demokrati - som både er islam og EU modstandere.
Altså højrefløjen blev styrket.

Erdogan truer nu Europa med Hellig Krig, samtidig er Kristne i Mellemøsten udsat for etnisk udrensning. Men det er Rusland vi skal være bange for....?????

Til sidst.
Der kørte en kampagne på dumme TV om, at Trump ikke betalte skat...?

Jeg kan oplyse flg. Trump betaler væsentligt mere skat end Obama gjorde/gør - %-vis
og dobbelt så meget som Bernie Sanders ....stadig %-vis
Nu skriger en vis herre efter link, det kan jeg desværre ikke give ham. Jeg har læst det online i Engelsk avis.

Men hvorfor fanden oplyses Trumps skatteforhold så ikke på TV..? Fordi du - og jeg, bliver beregnet som dum dansker.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 200 point
Dato : 18-03-17 03:51

Jeg kan kun give dig ret.... Kaptajn-Tommy

Generelt syntes jeg også medierne/nyhederne, mere og mere manipulerer befolkningen med ensidige fakta og fiktion. Bare tag f.eks udgangspunkt i det sidste skuddrama der var i sydfranske denne uge, hvor en 17-årig studerende tilsyneladende gik amok, og såret en klasselærer og to elever.... Han var bevæbnet til tænderne med en riffel, to håndvåben og to granater.

Kort tid efter, blev det hurtigt udråbt/fremlagt i medierne, som et opgør mellem to elever og Ikke et terrorangreb.

HVAD FOR NOGET? ..... Den skal jeg sku lige havde engang til.... Ikke et terrorangreb
Nej, tilsyneladende led den kære dreng af "psykiske problemer".

HVAD? Okay, der må jeg sku nok tilstå, jeg stå af? Nu må I sku snart bestemme jer?
Den ene dag bliver sådanne skuddramaer udråbt som terrorisme, og nu i dette tilfælde som en psykiske mand/drengs værk.

Hjælp mig, Kære Kandu bruger.
Har det mon noget med hudfarve eller religion at gøre?

Citat fra Wikipedia:
Terrorisme er en metode til at fremkalde frygt med gentagne voldsaktioner. Terrorisme kan være udført af (semi-)ulovlige individer, grupper eller statlige aktører, af idiosynkratiske, kriminelle eller politiske årsager.

Så, hvis jeg skal konkludere/har forstået spillereglerne rigtigt i den vestlige medieverden omkring definition "terrorisme/terrorist". Er det en rigtig god idé, at opsøg egen læge og få en psykisk diagnose, slette alle sine venner på facebook, så man helst fremstår som en ensom eneboer, -inden man bevæbner sig til tænderne med riffel, håndvåben, granater og udføre omtalte gerning.
Og ikke mindst er "hvid", så man undgår definition terrorist på sit CV.

Det bliver sku også lidt bøvlet at få et arbejde, hvis man har terrorist stående som en kompetence på sit CV. "Psykiske problemer" lyder bedre.

Holdkæft! engang Bullshit.... Total manipulation af værste skuffe.
"Psykiske problemer" min bare røv.... Undskyld sprogbrug.
Vedkommende var Terrorist!

McBobo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-17 08:47

Ja det findes mange former for alternativ tolkning af virkeligheden. Redskabet hedder: Statistik.

Man kan nemt påvise at der nu er færre kontanthjælpsmodtagere end før regeringens indførsel af kontanthjælpsloftet, forsørgerpligten, 225 timers reglen mv. Man glemmer bare at se på årsagen. Der er kontanthjælpsmodtagere, som har mistet retten til kontanthjælp pga. af nævnte stramninger. Det er IKKE fordi flere kontanthjælpsmodtagere er kommet i arbejde. Næeh... de er blot blevet kategoriseret som selvforsørgende. Nu har de intet at leve af ...udover samleverens indtægt. Dette fortæller statistikken intet om. Derfor er 'redskabet' perfekt til at generere alternative facts og fake news.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 11:12

Citat
Citat fra Wikipedia:
Terrorisme er en metode til at fremkalde frygt med gentagne voldsaktioner. Terrorisme kan være udført af (semi-)ulovlige individer, grupper eller statlige aktører, af idiosynkratiske, kriminelle eller politiske årsager.

Under WW2 blev det kaldt Sabotage
Citat
Begrebet opstod vist i den franske fagbevægelse i 1870'erne, hvor arbejderne som pression mod arbejdsgiveren ofte standsede fabrikken ved at smide deres træsko (=sabot) i maskinerne.

Ak ja det må have været tider - dengang

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-03-17 11:34

Tommy, til lykke med fodboldkampen!

"Tab og vind med samme sind" er en smuk gammel talemåde, men helt forældet i såvel sport (i hvert fald professionel) som politik, der altid er professionel

Det drejer som at vinde, som man fx kan se her vandt Caroline Wozniacki kun godt en halv mio dkr ved at blive slået ud i kvartfinalen, det er da stadig en slat penge:

http://bleacherreport.com/articles/2696955-indian-wells-2017-prize-money-complete-purse-and-earnings

Og hun kan stadig komme igen, hvis hun ikke lader sig pensionere.

I politik hedder det vind eller forsvind!

Kan man overleve længe nok, som LLR er dygtig til, kan man levetidsforlænge magten ved at få nye partier i regeringen osv.
Bagefter ryger den forsmåede toppolitiker typisk ud i langt bedre lønnede stillinger i det private eller udlandet, mindst det dobbelte i årsløn og 3-4 gange mere i timeløn.

Så Rutte kan formentlig før eller siden erklære sig som sejrherre vedr det der gælder, magten!

Tommy, du ved det måske ikke, men hvis du

Citat
har læst det online i Engelsk avis.

kan du også linke til det, fx

http://www.thetimes.co.uk/edition/world/i-demand-fair-deal-on-trade-frosty-trump-tells-merkel-q0g09gqh7

Du kopierer bare linket, fuldstændig som fra en dansk avis, og sætter det ind i teksten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-17 13:14

Citat
Du kopierer bare linket, fuldstændig som fra en dansk avis, og sætter det ind i teksten
Det behøver jeg egenligt ikke, da det er bekræftet i danske medier - øh.... i nogle danske medier.

I øvrigt tak for dit skriv, som egentlig ikke havde nogen relation til emnet.
Du kunne ha' kogt det hele ned til: "Goddag mand økseskaft"

Til trods for at Frankrig er i undtagelsestilstand, er det alligevel lykkes en gal muslim at begå terror i lufthavnen Orly.
Det forlyder, at Korandyrkeren gudske lov er blevet dræbt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-17 13:41

Her hos os kan man tabe retten til, at købe øller til vinderen hvis man ikke taber.
Vores devise er altid " Spil og vind med samme sind "
Jeg køber aldrig øl, for de andre ved, at jeg ikke kan tåle at tabe.

Tja Tommy - verden bliver vist ikke bedre og bedre.

Alle våbensalgs-lobbyisterne er måske ved, at gøre klar til det store salg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-17 14:08

Eyvind har også tidligere indsigtsfuld belært undertegnede om:
En klog mand går ikke efter manden, men... dribler udenom!
Bolden lader vi ligge på pletten til næste kamp.
..og som sagt vælger man selv sine kampe; ...både på ude- og hjemmebane.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 18-03-17 15:50

Ja, der kan man bare se, hvor hurtig mediebillede kan vende 180 grader på en nat.
Havde lige afsluttet mit indlæg, før et nyt skuddrama fandt sted i Paris.

Citat
Til trods for at Frankrig er i undtagelsestilstand, er det alligevel lykkes en gal muslim at begå terror i lufthavnen Orly.
Det forlyder, at Korandyrkeren gudske lov er blevet dræbt.

Det er sku lidt tankevækkende, at nærmest 2 identiske skuddramaer kan gå fra "Psykiske problemer" til terror. Hvorfor mon? Kald nu en spade for en spade, i sted for alt muligt bla bla bla bla

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-03-18-frankrig-efterforsker-skudepisoder-som-terror

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-03-16-flere-saaret-paa-fransk-gymnasium-17-aarig-anholdt-med-riffel-haandvaaben-og

McBobo

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-17 16:21

Du har fuldstændig ret, McBobo.

I hele EU bliver det alm. menneske fyldt med fake news og alternative nyheder.

Se på Brexit -og se Trump. Vedr. Trump, så hamrer TV2 News Trump-bashing nat og dag - døgnets 24 timer, alt imens, den ene "ekspert" efter den anden udtaler sig negativ om manden.
Hvorfor fortælles der ikke, at under Trump har jobvæksten været enorm. Begejstrede økonomer vurderede således, at der i USA ville blive skabt hele 200.000 nye jobs i februar alene. Men det viser sig, at det blev til hele 298.000 jobs - skabt i februar.

Det betyder selvfølgelig meget for den enkelte amerikaner – efter en hård økonomisk periode under Obama – at der igen er jobs at få. Og som kronen på værket, er mange af jobsne indenfor et fag, hvor der kræves ingen, eller kun kortere uddannelser.

Hvorfor fortælles der ikke om det..?
Nej, TV2 Fake News har mere travlt med at fortælle, at Trump ikke ville give hånd til frau Mærklig......Det tror da fanden, han ikke vil det. Kællingen har da om nogen, svinet ham til, før, under og efter valget.

Havde Joseph Goebbels levet i dag, havde han været dybt misundelig på EU's propaganda maskine. Goebbels var en ren spejderdreng udi propaganda sammenlignet med EU.

https://www.thenewamerican.com/economy/item/25543-february-jobs-numbers-explode-blowing-past-economists-expectations

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 18-03-17 22:54

Citat
Erdogan truer nu Europa med Hellig Krig, samtidig er Kristne i Mellemøsten udsat for etnisk udrensning. Men det er Rusland vi skal være bange for....?????

Jamen, det har sgu også undret mig ganske længe. De europæiske politikere prøver ihærdigt, at skabe et fjendebillede, som hedder Putin. Alt imens den aller største fare for vores levevis, stille og roligt udvider indflydelsen i Europa. Er det med vilje, eller er det dumhed.

Citat
HVAD FOR NOGET? ..... Den skal jeg sku lige havde engang til.... Ikke et terrorangreb
Nej, tilsyneladende led den kære dreng af "psykiske problemer".

Er det ikke ganske normalt i en krig, at regeringer beder medierne om, at nedtone den reelle fare, for ikke, at skræmme befolkningen unødigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-17 08:40

Reset ->

Godt der endelig en som nævner det: Vi er i krig ...og har været det lige siden Fogh regeringens dage.

Regeringen behøver ikke skræmme befolkningen. Det er den allerede som følge af vor krigsindsats i lande, som vi kunne have ladet sejle deres egen sø. Det er helt legitimt iflg. krigskonventionerne at disse lande fører krig mod Danmark og vore allierede. Trist men sandt. Så husk at takke vore dygtige politiker af forskellig politisk observans for trusselsbilledet og kamphandlingerne (= terroren).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-17 08:44

..man kan så mene at det iflg. samme konventioner er illegale kombatanter der sættes ind som spydspids, men det ændre ikke på at de er udsendt af vore fjender i krigene. Da, skal man lige tænke på, at vi selv heller ikke har overholdt de selvsamme konventioner. Vi havde f.eks. intet FN mandat til at indtræde i krigen mod Iraq.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-17 08:50

Jeg finder det f.eks. forstemmende at jeg ikke har hørt en eneste Dansk politiker tale om fredsforhandlinger. Tværtom: Op med 'forsvarsbudgetterne'; nye kampfly, artilleri og morterer. Afsted med vore elitetropper og krigsskibe til klodens fjerneste egne. Ikke ét ord om tilbagetrækning eller våbenhvile.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-17 09:41

Molo - nu må du ikke lægge hindringer i vejen for de frie markedskræfter. (våbenhandlerne)

Som det gamle mundheld....lettere omskrevet:"Fred og samarbejde er ikke en by i Rusland".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-03-17 14:08

Citat
Trist men sandt. Så husk at takke vore dygtige politiker af forskellig politisk observans for trusselsbilledet og kamphandlingerne (= terroren).
Lige netop den sætning.... Vil du uddybe den..?
Ikke, at jeg ikke kan læse og forstå meningen, men jeg er bange for jeg fortolker dig forkert.

Er det korrekt forstået, at det er vesten egen skyld der er terror i Tyskland, Frankrig, Belgien og Danmark.....?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-17 15:13

Wilders gik jo frem men tabte i forhold til de forventninger,
der var til ham og politik inden valget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-03-17 16:50

Citat
Wilders gik jo frem men tabte i forhold til de forventninger,
der var til ham og politik inden valget.
Altså......meningsmålinger kan ikke bruges til noget som helst andet end at tørre sig i røven med. Vi ser det gang på gang at meningsmålingerne fejler - og senest under Brexit og Trump.

Så..... hold nu op med jeres alternative sandheder og halve løgne, tak!

Jeres alternative sandheder svarer til: FCK vinder 5 - 0 over Silkeborg, men taber kampen fordi der var forventninger om, at FCK ville vinde 6 - 0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-17 18:10

Nu kan et valg i et demokratisk land med mange partier
jo ikke sammenlignes med en fodboldkamp.

Det der tæller er ikke, om man går frem,
men om man får indflydelse og får gennemført sin politik,
og her tabte Wilders, i modsætning til, foreløbig? Trump.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-03-17 19:41

Citat
Er det korrekt forstået, at det er vesten egen skyld der er terror i Tyskland, Frankrig, Belgien og Danmark.....?

Hvad var det "vi" lavede i Irak (NÅ, jo, de havde atombomber, det sagde Fogh selv), Afghanistan (der boede Osama), indblanding i Libyen og Syrien og andre lande beboet overvejende af muslimer?

"Vi" kunne jo også have ladet dem slå hinanden ihjel uden vores hjælp, USA slog Osama ihjel ved et commandoraid, det var vist ikke et resultat af "vores" invasion!

Guantanamo, tortur og likvideringer har nok heller ikke gavnet vores "anseelse" i muslimske kredse

Saudi-arabien bruger en pæn del af deres olieindtægter fra vesten på at støtte terror mod vesten, de fleste af 9/11 folkene kom derfra, men landet er USA's gode ven

Man kan vist dårligt bebrejde indbyggerne i de lande vi "befriede" for at slå igen efter fattig evne, eller være forbavset over at de gør det??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-17 21:43

Ja, vi er selv ude om det, med en helt fejlagtig mellem østen politik.

Og omkring Trumps og Wilders helt forskellige valgkamp,
de har jo de samme synspunkter på mange områder, men baggrunden, vælgerne, er forskellige.

I USA er der stort set kun to partier, og Trump vandt "fodboldkampen".
I det langt mere demokratiske Holland er der mange partier, og et parti får næppe flertal.

Så må man jo finde partenere og det er vist her Wilders,
med sine yderliggående synspunkter tabte, svært at få flertal og regerings magten.
I modsætning til Trump, der ikke behøvede partner partier.

Det var primært de dårligs uddannede hvide, der stempte på Trump,
de der følte sig overhalet af dygtigere og flittigere/billigere, mørkere/skævøjede, indvandrere.

Sådan er det ikke i Holland,
med måske næsten den samme aversion mod muslimer og EU,
en helt anden og mere demokratisk vælgerskare.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-03-17 23:38

Hold da kæft de herrer Giversensen og Vagnr.
De bliver godt nok fiflet med lidt alternativ forståelse, samt fiflet lidt med div. årstal.
Jamen, nu passer den alternative sandhed igen. Selv historie-omskrivning skal der til, for at få det til at passe som fod i hose.

Jeg skal med glæde rive og flå jeres indlæg fra hinanden. Lad os starte med dig Svend.

Citat
Nu kan et valg i et demokratisk land med mange partier
jo ikke sammenlignes med en fodboldkamp.
Det har fuldstændig ret i. Menæh, har jeg påstået det..?

Jeg brugte eksemplet:
Citat
Jeres alternative sandheder svarer til: FCK vinder 5 - 0 over Silkeborg, men taber kampen fordi der var forventninger om, at FCK ville vinde 6 - 0
For at vise, hvordan sandheden bliver fordrejet - altså Geert Wilders vinder 20% - men taber
og Rutte taber 20% men vinder.
Hvis du ikke evner at se analogien......ja så......

Citat
Det der tæller er ikke, om man går frem,
men om man får indflydelse og får gennemført sin politik,
og her tabte Wilders,
Ved du det -eller..? Foreløbig - og op til valget, førte Rutte da ellers Wilders politik overfor tyrken. Og stadig skal Rutte samle 56 mandater for et flertal. Kan han det..?

Det andet :
Citat
Ja, vi er selv ude om det, med en helt fejlagtig mellem østen politik.

Og omkring Trumps og Wilders helt forskellige valgkamp,
de har jo de samme synspunkter på mange områder, men baggrunden, vælgerne, er forskellige.

I USA er der stort set kun to partier, og Trump vandt "fodboldkampen".
I det langt mere demokratiske Holland er der mange partier, og et parti får næppe flertal.

Så må man jo finde partenere og det er vist her Wilders,
med sine yderliggående synspunkter tabte, svært at få flertal og regerings magten.
I modsætning til Trump, der ikke behøvede partner partier.

Det var primært de dårligs uddannede hvide, der stempte på Trump,
de der følte sig overhalet af dygtigere og flittigere/billigere, mørkere/skævøjede, indvandrere.

Sådan er det ikke i Holland,
med måske næsten den samme aversion mod muslimer og EU,
en helt anden og mere demokratisk vælgerskare.
Er engang svendgiversen gætterier og vrøvl, hvor Holland og USA's politikere bliver blandet sammen i noget forskruet vrøvl.

Så er det dig, vagnr.
Citat
Hvad var det "vi" lavede i Irak (NÅ, jo, de havde atombomber, det sagde Fogh selv), Afghanistan (der boede Osama), indblanding i Libyen og Syrien og andre lande beboet overvejende af muslimer?

"Vi" kunne jo også have ladet dem slå hinanden ihjel uden vores hjælp, USA slog Osama ihjel ved et commandoraid, det var vist ikke et resultat af "vores" invasion!

Guantanamo, tortur og likvideringer har nok heller ikke gavnet vores "anseelse" i muslimske kredse
Her fifler du lidt med årstal. Hvad kom først, hønen eller ægget...? Det findes der ikke svar på.
Men der findes svar på: Blev Irak angrebet før Osama havde angrebet/begået terror mod tvillingetårnene i USA..? "Hvad kom først, Irak angrebet, eller terror..?

Det andet du skriver, vil jeg helst ikke svare på, da jeg mener din holdning tangerer til landsskadelig virksomhed - eller 5. kolonne virksomhed - om du vil.
Tænk, du har forståelse for terror i Europa.
Citat
Man kan vist dårligt bebrejde indbyggerne i de lande vi "befriede" for at slå igen efter fattig evne, eller være forbavset over at de gør det??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-17 06:23

Hej Tommy

Efter jeg havde skrevet kom jeg i tanke om, at vi nok skal ca 1000 år tilbage, nemlig det første kristne korstog, og ikke mindst til WW1, hvor det daværende kæmperige, Tyrkiet, blev splittet op af vestmagterne, helt uden hensyntagen til stammer, religiøse grupper mv.

Sådan så det ud, intet Syrien, Libyen, Israel mv:

http://www.timemaps.com/history/middle-east-1914ad

Citat
Det andet du skriver, vil jeg helst ikke svare på, da jeg mener din holdning tangerer til landsskadelig virksomhed - eller 5. kolonne virksomhed - om du vil.
Tænk, du har forståelse for terror i Europa.

Dit sædvanlige vrøvl og sludder, når du ikke har argumenter!

Jeg har ingen forståelse for terror, men

Citat
Man kan vist dårligt bebrejde indbyggerne i de lande vi "befriede" for at slå igen efter fattig evne, eller være forbavset over at de gør det??

Parallelen til frihedskæmperne, der under besættelsen lavede landsskadelig virksomhed, og først bagefter blev helte, er klar, men årsagerne er forskellige.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-17 10:53

Jeg har stor respekt for deltagernes viden om mangt og meget. Ingen tvivl om det; men summen af den brede viden stammer selvsagt fra de input vi modtager fra pressen. Journalister er ganske almindelige mennesker, som alle sammen har hver deres politiske ståsted. Den kendsgerning kan give ubekvemme resultater, og med mindre vi læsere har kendskab til journalisternes politiske observans, kan man i virkeligheden ikke tillægge dem nogen sandhedsværdi.
Vi sagesløse læsere konsumerer, vurderer og konkluderer derfor ofte på forkert baggrund, hvilket debatten her helt klart giver udtryk for. Amen.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-17 14:33

Uanset hvem der stemmer, og ikke alle journalister er vel fulde af løgn.

Trump blev valgt som præsident via et indirekte system med stater og valgmænd,
mens Wilders, i det mere demokratiske Holland med mange partier,
ikke har de samme muligheder for at blive regeringsleder.

Med mindre han finder partnere, som han sammen med har flertal,
og med hans yderliggående synspunkter er det næppe tilfældet.

Det var kun det jeg prøvede på at sige...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 14:42

Citat
Dit sædvanlige vrøvl og sludder, når du ikke har argumenter!

Jeg har ingen forståelse for terror, men
Nej, det er ikke sludder og vrøvl.
Du udtrykker jo forståelse for muslimsk terror - f.eks. i Europa!!
Så kommer du med en længere redegørelse over, hvorfor der er terror i f.eks. Europa:
Citat
Hvad var det "vi" lavede i Irak (NÅ, jo, de havde atombomber, det sagde Fogh selv), Afghanistan (der boede Osama), indblanding i Libyen og Syrien og andre lande beboet overvejende af muslimer?

Men du bytter jo på tingene.
Vi gik jo først ind i Mellemøsten, efter islam havde angrebet Tvillingetårnene i USA.

Citat
Parallelen til frihedskæmperne, der under besættelsen lavede landsskadelig virksomhed, og først bagefter blev helte, er klar, men årsagerne er forskellige.
Det er ikke et gangbart argument - overhovedet.
For det første, er det ikke landsskadelig virksomhed at bekæmpe en besættelsesmagt, når frihedskampen holdes indenfor et fædrelands grænser.
Det sker netop ikke med muslimsk terror i Europa - her er vi langt fra fædrelandets grænser.

Men vi er eddermugme kommet langt fra det, som tråden handler om - nemlig fake news/den alternative sandhed.
Tonga kommer her ind på emnet:

Citat
Journalister er ganske almindelige mennesker, som alle sammen har hver deres politiske ståsted. Den kendsgerning kan give ubekvemme resultater, og med mindre vi læsere har kendskab til journalisternes politiske observans, kan man i virkeligheden ikke tillægge dem nogen sandhedsværdi.
Nu mener jeg jo, at det er en journalist fornemste opgave at informere befolkningen om det, som der reelt foregår -uanset journalistens politiske ståsted. Ellers er det jo ikke oplysning, men ren manipulation.
Det burde enhver seriøs journalist kunne/skal gøre.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-03-17 15:35

Citat
Journalister er ganske almindelige mennesker, som alle sammen har hver deres politiske ståsted.

Ak ja, gid det var så vel. Desværre er størsteparten af skriverkarlene ræverøde. Størst opbakning får De Radigale, som jo må betegnes som et ekstremt venstrefløjsparti.

Det har desværre ikke været muligt, at skaffe nutidige undersøgelser, men mon det har ændret sig så meget.
http://punditokraterne.dk/2012/05/12/hvor-venstredrejede-er-danske-journalister/
http://journalisten.dk/danske-journalister-er-lyserode
https://www.information.dk/2007/07/ni-10-journalist-studerende-roede

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-17 16:44

Kpt. Tommy skrev bl.a.:

"Nu mener jeg jo, at det er en journalist fornemste opgave at informere befolkningen om det, som der reelt foregår -uanset journalistens politiske ståsted. Ellers er det jo ikke oplysning, men ren manipulation.
Det burde enhver seriøs journalist kunne/skal gøre".

Det afhænger velsagtens af redaktionen redaktionelle linje, som den slags vist kaldes, men jeg kender et par journalister, som gang på gang giver udtryk for en superborgerlig ideologi, selv om de tidligere var ansat på andre aviser, hvor man forholdt sig modsat til den avis, hvor de nu arbejder.
Journalister er slingrefise og dikkende lammehaler. Bruger de ikke dette organ, så bliver de sgu fyret.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-17 16:48

Citat
Vi gik jo først ind i Mellemøsten, efter islam havde angrebet Tvillingetårnene i USA.

Ja, men "vi" gik ind i Irak, der ikke havde noget med 9/11 at gøre, mens det var 15 Saudi-arabere, 2 fra Forenede Arabiske Emirater, en egypter og en libaneser, der kaprede de fire fly ?

Så hvorfor skulle "vi" angribe Irak, der ikke havde a-våben, som FNs våbeninspektører forlængst havde konstateret??

Det havde været mere nærliggende at slagte Saudi-arabien!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-17 17:06

Jeg mener at kunne huske at det var i denne forbindelse at -danmark 'mistede' sin neutralitet i mellemøstenkonflikten: https://en.wikipedia.org/wiki/Invasion_of_Kuwait

Follow the Money !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-17 17:14

Som bekendte ledte det til:

International condemnation and Gulf War

Operation Desert Storm and Operation Desert Shield (Gulf War)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 17:33

Citat
Det afhænger velsagtens af redaktionen redaktionelle linje, som den slags vist kaldes,
Jo jo, når vi taler om aviser - det ved alle. Men jeg taler om DR1 og TV2 news, her må forlanges en neutral nyhedsdækning. Vi er jo alle tvunget til at betale for lortet, rig som fattig, højrefløj som venstrefløj....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-17 17:48

Her en journalist, der holder sig til sandheden:

http://pov.international/trumps-sejr-er-maske-sejr-for-en-hvid-racisme/

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-17 18:07

Kpt. Tommy skrev:

"Jo jo, når vi taler om aviser - det ved alle. Men jeg taler om DR1 og TV2 news, her må forlanges en neutral nyhedsdækning. Vi er jo alle tvunget til at betale for lortet, rig som fattig, højrefløj som venstrefløj...."

Det må være en kendt sag, at TV2 er Venstres organ - til forskel fra TV1. Men om det har sin rigtighed, afgøres jo, under udsendelserne, om de stryger mig med hårene - eller omvendt.
Du har naturligvis ret i, kære Kpt. Tommy, at seerne må forlange neutral nyhedsformidling, men sådan går det altså ikke i denne elendige verden. Redaktionerne er underlagt de samme mekanismer som på aviserne.

Ak ja. Hvilken verden. Jeg er lige blevet fyret fra mit arbejde. Jeg havde forventet en depression, idet jeg ikke længere ville kunne beundre de nye unge kvindelige medarbejdere - men sådan gik det ikke.
Det hele ser dog lyst og venligt ud - og de unge kvinder kan man jo nærlæse på gågaden. Min kone siger også, at jeg - som 74-årig ikke har krav på lønnet arbejde. Surt men nok sandt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 18:27

Citat
Det må være en kendt sag, at TV2 er Venstres organ - til forskel fra TV1.
Det vil jeg til enhver tid tillade mig at være dybt uenig i.
Har du endnu ikke opdaget, hvor mange alternative sandheder DR1/TV2 bringer til torvs..?
Læs mit allerførste indlæg.

Citat
Ja, men "vi" gik ind i Irak, der ikke havde noget med 9/11 at gøre, mens det var 15 Saudi-arabere, 2 fra Forenede Arabiske Emirater, en egypter og en libaneser, der kaprede de fire fly ?

Så hvorfor skulle "vi" angribe Irak, der ikke havde a-våben, som FNs våbeninspektører forlængst havde konstateret??
Irak sammen med Afghanistan var jo en terrorist-rotterede.

Citat
Her en journalist, der holder sig til sandheden:

http://pov.international/trumps-sejr-er-maske-sejr-for-en-hvid-racisme/
Nu tror jeg ikke, det kan blive mere klamt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-17 19:33

Alternativer til sandheden...

>>>>>Nu tror jeg ikke, det kan blive mere klamt.
Nej hvor flovt, den udtalelse slipper du ikke med Tommy:

Alternativet er jo løgnen, i pænere sprogbrug Usandheden,
og den må du jo med dit spørgsmål forholde dig til...

Jeg var væk i weekenden, men da jeg kom hjem:

>Det var primært de dårligs uddannede hvide, der stempte på Trump,
de der følte sig overhalet af dygtigere og flittigere/billigere, mørkere/skævøjede, indvandrere.

Noget jeg havde læst og set på nettet.

og dit svar:
>Er engang svendgiversen gætterier og vrøvl, hvor Holland og USA's politikere bliver blandet sammen i noget forskruet vrøvl.

Og så her i uddrag fra mit link:

>>Trump-vælgere udskiller sig i Michigan-undersøgelsen hverken på grund af autoritære eller populistiske holdninger. Men forskerne konkluderer klart, at ”Højt niveau for racefordomme er forbundet med støtte til Trump; lavt niveau for racefordomme med støtte til Clinton”. Samme resultat er det britiske ugemagasin The Economist nået til med en opinionsundersøgelse, som fandt, at i primærvalgene placerede 57 procent af Trumps vælgere sig i den øverste fjerdedel på skalaen over racefordomme; i resten af USA havner kun 29 procent i denne gruppe.

Så er det jo lettere at kommunikere fejlagtig mellemøsten politik og købte journalister,
men med dit spørgsmål om alternativer til sandheden kan du ikke kun svare:
det kan (ikke) blive mere klamt.

De er sure sagde ræven om rønnebærene og nu Wilders...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-17 20:49

Citat
Irak sammen med Afghanistan var jo en terrorist-rotterede.

Måske, men 9/11 blev orkestreret fra Afghanistan, mens Irak bare gik og gassede irakiske oppositionelle i ny og næ!

Sjovt nok, mens jeg gik og lavede mad, kom jeg pludselig i tanke om, hvorfor Irak skulle overfaldes af USA:

"He's the guy who tried to kill my dad!"

https://www.youtube.com/watch?v=uL6OGwsp9_o

Og det er, som så mange andre løgne om hvorfor "vi" gik i krig, aldrig blevet sandsynliggjort, endsige bevist, at "Saddam insane" prøvede at få Gorge Bush sr. ihjel!

http://www.ipsnews.net/2004/10/politics-us-so-did-saddam-hussein-try-to-kill-bushs-dad/

Men du må endelig holde dig til konspirationsteorierne om alt og alle, der hverken tror på ufoer, store hemmelige sammensværgelser, at blive vaccineret er farligere end at blive syg/dø, der var aldrig nogen på månen og andet fra den korte avis mv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 21:01

Citat
>>Trump-vælgere udskiller sig i Michigan-undersøgelsen hverken på grund af autoritære eller populistiske holdninger. Men forskerne konkluderer klart, at ”Højt niveau for racefordomme er forbundet med støtte til Trump; lavt niveau for racefordomme med støtte til Clinton”. Samme resultat er det britiske ugemagasin The Economist nået til med en opinionsundersøgelse, som fandt, at i primærvalgene placerede 57 procent af Trumps vælgere sig i den øverste fjerdedel på skalaen over racefordomme; i resten af USA havner kun 29 procent i denne gruppe.

Jamen for fanden da, Svend. Kan du ikke selv se hvor populistisk og hjernedød konklusionen er ??
For år tilbage blev de danskere, som stemte på DF, også betegnet som racister, lavt uddannet, og dumme.

Citat
De er sure sagde ræven om rønnebærene og nu Wilders...
Den bemærkning forstår jeg ikke.....? Ret beset blander jeg mig ikke i hvem vælgerne i de forskellige lande vælger som repræsentanter.
Men jeg blander mig fandengalme i, når alm. mennesker bliver fyldt med fake news og alternative sandheder, som det fremgik i valgene omkring Brexit, Trump - og senest ved det hollandske valg.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 21:14

Citat
Men du må endelig holde dig til konspirationsteorierne om alt og alle, der hverken tror på ufoer, store hemmelige sammensværgelser, at blive vaccineret er farligere end at blive syg/dø, der var aldrig nogen på månen og andet fra den korte avis mv.
Hvad er det for noget bavl at lukke ud..? Jeg kan hverken gøre fra eller til, at Irak ++ blev invaderet.
Men nu har Hussein Obama givet Iran lov til at "lege med Atomkraftværker" så er du vel glad igen?
Fik de franske myndigheder forresten fanget "frihedskæmperen" som udøvede sabotage i lufthavnen?

I øvrigt så tror jeg, at Den Korte Avis konspirerer mindre end Dagbladet Information.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-17 21:16

Citat
Jamen for fanden da, Svend. Kan du ikke selv se hvor populistisk og hjernedød konklusionen er ??
For år tilbage blev de danskere, som stemte på DF, også betegnet som racister, lavt uddannet, og dumme.

Hvorfor "for år tilbage"?

Stuerene bliver I aldrig, men stuen er allerede blevet så overbelortet, at man næsten ikke kan se forskel

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 21:31

Citat
Hvorfor "for år tilbage"?

Stuerene bliver I aldrig, men stuen er allerede blevet så overbelortet, at man næsten ikke kan se forskel
Du begynder at blive uklædelig
Men mig rammer du altså ikke med udtalelsen - snarere rammer du dine venner fra Socialdemokratiet, som har så fandens travlt med at overbyde DF's politik, at det er svært at se forskel på Tulle og Mette.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-17 21:44

Jeps, det kniber efterhånden for flere og flere med at være stuerene

Du er vel blevet Ny Borgerlig, uden konkurrence mest fremmedfrygt og en pænere formand, ren wi-win

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-17 22:05

Undskyld Tommy, jeg troede du var utilfreds med det Hollandske valg ifølge dette:

Bla. til det Hollandske valg, hvor journalister.....eller hvad de kaldes, udråbte Gerd Wilders som taber og Mark Rutte som vinder -og som rosinen i den berømte pølseende, var, at hollænderne havde endegyldigt vist, at den samlede befolkning stod sammen om mere EU og mere indvandring - og hele højrepopulismen endegyldigt var stoppet - ikke alene i Holland, men i hele Europa...

Men det er så mere pressens behandling af resultaterne du anker over.

Og du er så med på at forholdende i USA og Holland er vidt forskellige,
og at Wilders næppe bliver en ny Trump?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-17 22:20

Citat
Men det er så mere pressens behandling af resultaterne du anker over.
Det er faktisk korrekt.
Det tilkommer ikke mig at anke over hollandske - eller for den sags skyld amerikanske folks valg af statsledere.
Jeg anker kun over journalisterne alternative måde at formidle sandheden på.

Citat
Du er vel blevet Ny Borgerlig, uden konkurrence mest fremmedfrygt og en pænere formand, ren wi-win
Jeg må tilstå, jeg er ikke medlem af noget parti. Jeg vil hellere tage stilling når valget nærmer sig - forhåbentlig snart.
Indrømmet, Ny Borgerligs for"mand" er en pæn pige, absolut. Det er Skipper fra enhedslisten da også.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-17 00:13

Hej Kpt. Tommy.

Personligt tror jeg, at for mange journalister og TV studieværter googler for meget på grund af for ringe indsigt i det stof, de er i gang med.

Jeg kan bedre li` den små Johanne fra Enhedslisten. Hun passer bedre til en høstak. Pernille Pipper er lidt for "dyrket".

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-17 13:20

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-17 15:53

Godt så Kpt. Tommy -> ..du har så givet accept af svar til en bruger, som giver dig ret i:

..at alternative (fiktive) sandheder er valide!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-17 16:18

Forklar forklar....