/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Printerprogram Canon Pixma MP640
Fra : toffer
Vist : 305 gange
300 point
Dato : 17-03-17 17:26

Hej,
Efter opgradering til Win10 for ca 1 år siden har jeg ikke kunnet benytte det fine scanner program på min Canon Pixma MP640.
Situationen er at jeg har downloaded de nye drivere/software til Win10, men når jeg går i app listen, så står de som 'Ikke tilgængelig' - og ja, når jeg prøver at aktivere, så sker der intet!!

Har haft fat i Canon, der henviste til leverandøren af mit security produkt F-Secure, der forslog en strategi for downloading/install af softwaren. Men uden resultat. Nu har jeg afstalleret F-Secure og resultatet er det samme. I app-listen står de 2 programmer som 'Ikke tilgængelig'.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-03-17 17:39

Hvis de 2 programmer ikke er tilgængelige, så er de nok ikke installeret korrekt. Jeg ville gå ind i kontrolpanelet og fjerne dem (hvis de er der) og så geninstallere dem. Hvad er det for 2 programmer? Kan du printe?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 300 point
Dato : 17-03-17 19:32

Canon's eget afinstallationsprogram, fjerne ikke det hel. Brug f.eks. Revo uinstaller eller iobit uninstaller, disse programmer kører først standard afinstallations programmet, og søger derefter efter rester der ikke er blevet afinstalleret korrekt, genstart maskinen, og geninstaller alle Canon programmer. Det er vigtigt at printeren ikke er koblet til PC'n under installationen, den må først kobles til, når driver installationen selv giver besked.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-03-17 19:34
Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 18-03-17 03:47

Det er politiet der godkender flugtskyde baner.
Lav skudretningen om for spids duer,for de hagl går længst
Kontakt Dansk Jægerforbund de hjælper gerne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-03-17 08:49

Hvad har det med printerproblemer på en Canon printer at gøre?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-03-17 09:14

Ja det var vist et fejlskud hej hej.
Jeg har selv lige bøvlet med min HP Printer/scanner. Jeg fandt lige ud af at hvis windows 10 fik lov at installere den, Kan den Printe. Herefter downloader man en, og nu blev det en app fra store. denne gav en scannerknap. Men ville så yderligere have et modul downloadet. Nu tror jeg det virker, men er ikke færdig med at teste. håber det samme gør sig gældende for din cannon.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 18-03-17 11:27

Undskyld det var det forkerte spørgsmål jeg svarede på.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 11:41

Kan den printe??
Citat
Situationen er at jeg har downloaded de nye drivere/software til Win10, men når jeg går i app listen, så står de som 'Ikke tilgængelig' - og ja, når jeg prøver at aktivere, så sker der intet!!

Har du også installeret dem, det gør de ikke selv, du skal klikke på dem.

Win10 kan ikke altid bruge nye drivere, prøv at hent driver til Win8
Citat
Efter opgradering til Win10 for ca 1 år siden har jeg ikke kunnet benytte det fine scanner program på min Canon Pixma MP640.

Tror heller ikke du kommer til det i fremtiden, med mindre der findes opdateringer til det.

Kommentar
Fra : toffer

Dato : 18-03-17 16:34

Har nu prøvet at afinstallere alt Canon med værktøjet Revo Uninstaller - og 'ja' det fandt ganske rigtigt en del 'snask' i registreringsdatabasen. Har så atter downloaded de omtalte programmer. Og resultatet er skuffende nok det samme.
Printerfunktionen virker som den skal, men det er scanner programmet " Canon MP Navigator EX 3.0" og "Canon IJ Network Scan Utility" der ikke 'er tilgængelig'.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 18:04
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 18:06

Citat
[Ver.5.0.2]
- Windows 10 has been added as a supported OS.
- We have improved the phenomenon that MP Navigator EX couldn’t launch while the specific application was installed.

Kommentar
Fra : toffer

Dato : 10-04-17 13:49

Hej igen - har efter snak med Canon indset at det måske er min Win10 installation der er noget galt med(?). Her foreslog man en ny installation(???) Måske forsøger jeg - måske ikke. Virker jo lidt omfattende.

Godkendelse af svar
Fra : toffer

Dato : 10-04-17 13:50

Tak for svaret Brassovitski.
Hjal ikke på de egentlige problem, men førte dog til en ydeligere afklaring.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-04-17 14:36

Du kan reparrere din windows installation med Windows repair fra Tweaking.com

Link til siden: http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Direkte download: http://www.tweaking.com/files/setups/tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe