/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmopløsning
Fra : mig-selv
Vist : 255 gange
100 point
Dato : 16-03-17 21:40

Ny PC skærm/ fuld HD.
Windows 7 Pro/ 64

Alt er småt - meget småt - driver opdateret.
Ikoner og lignende har jeg rimelig ? tjek på.

Et par ting jeg dog ikke kan få til at virke som var det på en mindre skærm er.. F.eks.

Meget små ikoner/ tekst ved åbning af mapper - nærmest micro - hjælper ikke at gøre mapper større.
Meget lille H Klik tekst.

Kører indtil videre med 1600 x 900 for overhovedet at kunne bruge musen/ og finde noget at klikke på.
Kan ikke bruge skærmen under en ?? vis MIN størrelse som vist er de nævnte - så får jeg besked om at skærmen ikke kan vise indhold og må gendanne PC via F8 til sidst den virkede.
Har forsøgt med forstørret tekst gennem Windows, men det virker ikke efter hensigten
samt sat Crome Browser til 150% hvilker heller virker som det plejer

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-17 22:31

Problemet er vel at dit grafikkort ikke understøtter fuld HD. Prøv at kigge på nettet om der er en skærmdriver til skærmen. Det er ikke en egentlig driver men for det meste en. Information fil der indeholder oplysninger om hvordan skærmkortet skal håndtere skærmen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 11:02

Kortet/ softwaren klarer sagtens fuld hd, det er nærmere skærmen der ikke kan komme under 1600x900 (så vidt jeg husker) så går den i sort og skriver at det ikke understøttes.

Men selv ved 1600xxx burde man vel kunne justere på diverse ting og sager

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 22:30

Tak for svaret Brassovitski.
Har lige købt en 2* mindre skærm der klarer problemet.
Og kan næsten klare alle opløsninger op til 1600 og eller ned til noget omkring 600, tror jeg det er.