/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Packard Bell
Fra : swarn
Vist : 352 gange
500 point
Dato : 13-03-17 13:32

Hej jeg har en Packard Bell den er fra 23-10-2012 kan ses her https://www.cnet.com/uk/products/packard-bell-onetwo-m/review/ den er begyndt at hakke når jeg ser film spiller musik fra nettet, jeg har også et enkelt spil der ligger på min PC (Around the World in 80 Days) pluds nogle film på min PC som også hakker
Kan jeg få lidt hjælp om hvordan jeg kan få dette problem til livs, og hvordan jeg åbner den for at gøre den ren indvendig, for jeg kan høre der er en blæser der køre op og ned tror den er fyldt med støv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-03-17 13:58

Prøv at udvid din players buffer størrelse i funktioner/ indstillinger/ ydeevne

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 13-03-17 14:16

Til mig-selv
Sikkert dumt spørgsmål, hvor kommer jeg ind i (buffer størrelse i funktioner/ indstillinger/ ydeevne)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-03-17 20:52

Start med at åbne maskinen og rens den grundigt for støv og nullermænd. Du skriver at du kan høre en blæser køre op og ned i hastighed, det er ret naturligt, da processor belastningen svinger og dermed også behovet for køling, for grafikkortet gælder det samme.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 13-03-17 21:01

Til Brassovitski

Jeg kan ikke åbne min maskine, det hele sidder bag skærmen og jeg kan ikke åbne dem har prøvet.
Du kan se min PC her: https://www.cnet.com/uk/products/packard-bell-onetwo-m/review/

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 13-03-17 21:34

Sorry! Tjekkede lige det link du lagde i spørgsmålet. Jo selvfølgelig kan den åbnes, alt der er samlet kan også skilles af, blot det ikke er limet sammen. Her er lige en opskrift på en total rensning (uden at åbne maskinen), til gengæld fjerne den ikke fysisk skidt.

1. Download AdvancedSystemCare, installer og kør det.
http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php#

2. Download AdwareCleaner, installer og kør det.
https://toolslib.net/downloads/finish/1/

3. Download Malwarebyres Antimalware, installer og kør det.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

4. Download Smartdefrag, installer og kør det., vælg "Defragmenter og optimer"
http://www.bundlemetadownload.com/JxhIj4QINSOqjeH_17y7rtOaXNU9u0yXxhnZoHlc7NpPE5V1F0vqf9drKYxux7igQf7t3ORWDtRWV_1pB+hsSh4Qpt+Hsxf0wR+4TWzhjUMDnWtacqQd6_QxBr+NU8i+fUFso8Rz6D4nCtKnC6vJC4M0C9YRT8E+erbAt6i72I_cDneWPlEVmKCiZEjQpKWGG+EtK7J9SweAdxHll2UtwzmAsKTb2mjFW99VcVxw22A6TvF0Z3G8TlklnLqsJ0aiz+teiMqW+8oDhVwV5Dd88gdVME8KEdP3KJ6GbgZ+jcqfm4nVxvRT3eyUscn6SsPukNuNMUYE7qqfl1_dytQZBxJJfLEfNA==-GywAAERveH6ctxj5BAU24MClMBrYbqoDV9YYHO2yLdvdozds8JYY7BXhAQ==

Så burde der være ryddet op.

Ryd op på skrivebordet. Skrivebordet er kun til genveje og midlertidig opbevaring af filer. Store filer på skrivebordet belaster maskine unødvendigt.

Efter rensningen kan du så optimere alle dine drivere, husk at lave sikkerhedskopi af dine vigtige filer, bar for en sikkerheds skyld.

Gem et gendannelsespunkt inde hver driveropdatering, så kan du altid vende tilbage til en tidligere indstilling, hvis noget kikser.

##. Download Drive booster, installer og kør det.
http://www.iobit.com/downloadcenter.php?product=driver-booster-free

Og lad os så lige høre, hvordan det kører?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-03-17 16:02

Hvad angår rensning og åbning af din Packard Bell oneTwo, skal du fjerne skuer bagpå og herefter løsne bagbeklædningen forsigtigt med f.eks kniv, skruetrækker eller andet du finder nemmest.

Men det kan selvfølgelige varierer lidt alt efter hvilken model/nr du har. Om ikke er det bare at prøve sig frem. Nogle modeller skal man bare fjerne skuer, hvorimod andre også sidder fastspændt som f.eks bagcoveret på en mobiltelefon.

Eksempel:
https://www.youtube.com/watch?v=ocLW-FYAtGE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-17 09:43

Du kunne også støvsuge rillerne på siden lidt forsigtigt.

Da du nok har købt dyret med win 7 installeret - evt opgraderet til noget andet vil jeg lige anbefale en backup af hele din harddisk.

Det kan gøres med programmet Aomei backupper sammen med en ekster USB harddisk.
Opskrift følger hvis du vil gøre det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-17 13:07

Citat
hvor kommer jeg ind i (buffer størrelse

I den Player du bruger til afspilning - min er Windows Medie Player

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 15-04-17 12:23

Tak for svaret Brassovitski.

Ja så er jeg tilbage efter en tur ud i verden, men det ved Brassovitski.

Jeg syntes det er blevet værre nu så jeg har besluttet at sende den til Mentech på Frederiksberg for at få den gennem gået for fejl, og så lukker denne tråd.

Men siger tak for alle input.