/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
1000 liter drikkevands beholder søges
Fra : Eyvind
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 12-03-17 19:53

Hej
Jeg søger en drikkevands beholder som kan indeholde ca 1000 liter.
Jeg har kigget omkring, men mangler at finde en beholder med specielle mål
Beholderen skal ikke fungere under tryk.

Ønskede mål er 80 cm x 80cm (max) x 160cm op til 170cm

Jeg har kigget på en rund på 80cm x 170 men den indeholder kun 750 liter.

Jeg håber at nogen kan finde en sådan beholder eller fortælle hvor den kan findes.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-03-17 19:56

Har du et godt sted at stille sådan en?

Den vejer - fyldt med vand - lidt over et tons.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-17 19:57

Har en rustfri tank, enten 1000 eller 1200 liter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-17 19:59

Ja da - inde i vores lille vandværk skal ca 1 tons stå på et betondæk.
Den skal fungere som afluftningsbeholder efter et dobbelt trykfilter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-17 20:02

Min er en gammel zip tank. Godkendt til 1,2 bar hvis jeg husker rigtig. Har kløpper bunder og fødder. Men det er ikke noget jeg vil forære væk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-17 20:02

3773 - jeg fortalte ikke at den skal stå på højkant mellem dobbelt filter og hydrofor beholder.
så - hvilket mål har din beholder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-17 20:05

Jeg vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-17 21:17

Hvad med en palletank ?
https://vinduespudsning.com/products/1000-liter-vandtank

Skal den kunne holde tryk ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-17 09:45

Den skal ind af en dør der er ca 82 cm

Og jeg har surfet rundt hos vinduespudseren og vil køre derind i dag for at se om han har andre størrelser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-17 10:39

Citat
Skal den kunne holde tryk ?

Nej - for hele ideen med den beholder er at udlufte det filtrerede vand, i såkaldt åbent kar, inden det sendes til brugerne ( 7 stk)
Efter beholderen skal trykket sættes op til ca 3 bar sammen med en hydroforbeholder som også bruges nu.

Vandværket har haft et vandmagasin på ca 14 m² - men grundet fare for forurening bruges det nu til bundfældning af returskyllevand.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-17 16:22

Hvis du ikke kan få en 1000 L tønde ind af din dør, hvad så med to på 500 L?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-17 19:14

svendgiversen

Jeg har tænkt på at stable 2 stk på 500 liter.

Problemet er, at jeg ikke ved hvordan vores kapacitet egentlig er.

Lige nu fyldes hydrofor beholderen når trykket falder ca. 1 bar.
Men med åben tank til udluftning skal der også være noget hysterese, for ikke at få pjat kørsel.
For ikke at få pjatkørsel, men alligevel kunne følge med forbruget når der er spidsbelastninger vil jeg have den udluft beholder så stor som muligt. På årsbasis er forbruget på 3000 liter pr. døgn.

Men jeg er ved at undersøge om ikke der skal laves en større døråbning, så er der flere valgmuligheder, for beholder størrelser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-17 10:15

Mit ønskede mål er 80 cm x 80cm (max) x 160cm op til 170cm og da det ikke ser ud til at kunne findes umiddelbart, vil jeg annullere spørgsmålet.

Tak for gode input, som desværre ikke hjalp mig.

Ps. Måske vil jeg ændre det rum som beholderen skal stå i.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-03-17 10:29

Du får ikke din point tilbage, når du annullerer, så hellere give pointene til en, der kom nærmest.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-17 11:19

Tror faktisk jeg kan honorere de 80cm, men min er højere, er jeg ret sikker på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-17 11:56

Ja det er rigtigt Bille 1948 - og det kan jeg da også.
Ja 3773 det er nok de sidste 200 liter som gør den højere.

Jeg er ved at ændre taktik..........................nemlig, ved at ændre stedet til beholderen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-17 11:58

Tak for svaret 3773. Du kom tættest på.