/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Codec
Fra : ThomasCSR
Vist : 267 gange
100 point
Dato : 11-03-17 17:52

Jeg bruger K-Lite Mega codec pakken. Den er jeg vandt til, og måske er der noget nyere og smartere derude. Men jeg vil beholde K-Lite. Så er det på plads.
Jeg har dog et problem med den. Et enkelt program afspiller kun lyd, indtil jeg går ind i Codec Tweek Tools og giver den lov til at foretage ændringer på PCen.
Der må være en måde, jeg kan åbne for det en gang for alle. Jeg har giver alle rettigheder til den programfolder, K-Lite ligger i.
Nogen ideer til, hvad jeg ellers kan gøre?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-17 18:12

Har du prøvet at højreklikke på tweak programmet og køre det som administrator?

Hvis ikke, prøv!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-17 19:07

Citat
Et enkelt program afspiller kun lyd

kunne være den nye MKV codecs/ bruges på tuben, hvis du bruger specielle download programmer,ellers gør du det rigtige med tweak, men det bedste ville være at omkode klippet, og der er desværre ikke mange gratis programmer der kan klare det codecs.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-03-17 09:06

Det gælder alle videoformater. Det er som om codecpakken ikke kan få lov at gøre noget, når SubtitleWorkshop skal åbne videoen. VLC-player og andre programmer (convertere og VirtualDubs understøttede formater) kan fint vise billede.
Jeg har ikke haft tid til at køre som administrator. Jeg vender tilbage, når det er prøvet.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-03-17 09:21

Nu har jeg fundet ud af, hvorfor det sker. Så skal jeg bare finde ud af at løse problemet.
Jeg kørte som administrator og fandt ud af, at K-Lite ikke har et certifikat, som Windows synesbom
Jeg kan ændre på indstillingerne, så Windows ignorere det, men så vil det gælde for alle programmer.
Kan jeg ændre i tilladelser alene for codec tweek?
(Jeg er et par gange blevet reddet af Windows, så jeg vil nødigt lave om på de generelle indstillinger).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-03-17 08:35

Citat
Det er som om codecpakken ikke kan få lov at gøre noget, når SubtitleWorkshop skal åbne videoen.

Har du prøvet et andet program til formålet? Subtitle Edit eller http://www.jubler.org/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-03-17 10:10

Til mig-selv:
Det kunne jeg. Jeg har faktisk programmet og bruger OCR-delen. Det har også den fordel, at det er dansk og under udvikling. Så er der mere hjælp at hente ?? Så skal jeg bare lige have rutinerne med brugen på plads.
Jeg vil nu stadig gerne løse certifikatproblemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-17 21:53

Citat
Jeg vil nu stadig gerne løse certifikatproblemet.

Har aldrig aldrig problemet med ?? programmer der mangler tilladelse som du skriver - kunne det tænkes at Tweek skal oprette forbindelse til nettet? muligvis i forbindelse med diverse oversættelser eller lignende/ opdateringer - som ikke er godkendt af MS

Ellers kan jeg kun huske en måde ved? Certifikater, og det er din Browser, hvor du kan (så vidt jeg husker) tillade både det ene og andet.

Det kunne også være din firewall der giver problemet - adgang til nettet/ opdatering

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-17 22:02

Citat
dansk og under udvikling

Jeg bruger aldrig Beta udgaver? hvis du mener det, der er som regel altid for mange fejl og mangler.
Min Subtitle udgave kan overhovedet ikke afspille Video sammen med redigering af SRT/SUBS, men det kan Jubler... som jeg syntes er et virkeligt godt program til samme.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-03-17 08:32

Subtitle Edit er ikke en betaudgave. Subtitle Workshop er gammelt og der er ikke kommet nye versioner i årevis.
Nej, Tweak skal ikke på nettet. Når tilladelsen er givet, fungerer alt - også uden netforbindelse.
Både Subtitle Edit og Subtitle Workshop viser fint videoer sammen med undertekster - men Workshop altså ikke uden at give Tweak tilladelse.
Jeg har ikke prøvet Jubler endnu.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 01-06-17 10:19

Tak for svaret mig-selv.