/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
printeruafhængigt dokument
Fra : johnnyBP
Vist : 196 gange
50 point
Dato : 11-03-17 00:43

Jeg har behov for at lave et dokument uden sideskift. Det skal ikke printes, men man skroller ned over det med musen. Længden vil i praksis svare til 20 a4 sider i forlængelse af hinanden. Hvordan laver man det i word 2010?
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-03-17 06:23

I Word 2007 går man ind i Sideopsætning, vælger Papir og sætter Højden til det antal cm, man ønsker, altså øger de 29,7 cm, der er forudindstillet, til det antal cm det pågældende dokument kommer til at fylde. Nemmest at gøre, efter at dokumentet er færdigskrevet og så gange 29,7 med antallet af sider.
Håber det samme kan bruges i 2010-versionen

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 11-03-17 11:44

Hej hvaderikkeibrug
Har prøvet - max længde er 55,4 cm selv ved valg af virtuel printer eller skriv til fil
Johnny

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-17 11:55

Så vælg en printer hvor du selv kan definere sidestørrelsen, f.eks. CutePDF.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 11-03-17 17:01

Bille 1978 samt andre
Jeg kender den ikke men vil prøve.
Er det ikke muligt at slå printerafhængigheden fra?
Eller er der et andet program end word jeg kan bruge. Jeg skal oprette en lang tabel (2 kolonner med billeder og hyperlinks)
Johnny

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 21:34

På min 2003 udgave lavede jeg 2 sider og ? trak den sorte stribe/ ny side sammen og indsatte teksten i det øverste dokument og alt var et stort dokument.
Ellers prøv at smid teksten i notepad og overfør til Office.

Eller måske prøv PDF-XChange Viewer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 21:36

Hvis der er billeder eller anden formatering i dit Doc, tror jeg du får problemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 21:41

Citat
alt var et stort dokument.

Måske??? brugte jeg at gemme (oprette) det som en WEBSIDE? eller hvad man kan gemme som, og det indeholdte over 300 A4 sider