/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hvad skal vi få på skrift vedr børn
Fra : nosunshine5
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 07-03-17 22:56

En ven er ved at blive skilt.
Da det er første gang for dem/hende, så har hun nogen spørgsmål.

De kan ikke tale sammen, mundtlige aftaler brydes eller glemmes. Så nu skal de i amtet og have det på skrift og forhåbentligt så børnene kan få en rolig hverdag.

Men hvad skal de tage i betragtning? Der er altid to sider i en sag. Så jeg vil ikke blande mig i hvem der er den "onde", hvis der er en primær. Men hun spørger mig til råds og det sku lidt begrænset hvad jeg kan foreslå hun bør tage med til mødet som er relevant, andet end en advokat.

Det hun gerne vil vide er hvad skal de få amtet til hjælpe med at få på skrift, så hverdagen køre. Det er far og mor og to fælles børn. Indtil videre ingen nye kærester. (af hvad jeg ved af)

Ferie og hvor de bor, har de på plads.
Men ting som - Hvem henter/bringer?
Må ny kæreste hente børn? Må denne have ansvaret? (Det var et problem i en bekendts omgangskreds. og bekymre hende en del, at han ville kúnne sætte sig på bagbenene hvis/når hun finder en)

Kan i komme med fornuftige forslag de bør gøre sig klart og få på plads i mæglingen?

På forhånd tak fra en der heldigvis aldrig selv skal det der igennem, men er god ven og støttepædagog for en der skal.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 07-03-17 23:02

Kan hun få skrevet ind at børnene skal have professionel hjælp og de skal dele udgiften? Det ene barn reagere ret voldsomt på det der sker. Og hun er bekymret for barnet og kan ikke selv hjælpe godt nok. Da barnet råber og skriger af hende i sine vredes-anfald. Barnet tør ikke gøre det samme ved far, da han selv har et grimt temperemant som han ikke tøjler omkring sine børn og hende....

Indtil videre vil han have at de skal vælge hvert sit barn og have som bopælsbarn. jeg ved ikke begrundelsen. Men børnene er omkring 6 - 8 års aldren. Så de bliver vist ikke spurgt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-03-17 08:41
Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 10-03-17 18:01

Hej Katekis mus

Det håber jeg, men den advokat hun taler med virker ikke helt som han kan give klare svar på hvad han anbefaler de skal få på skrift i en aftale.
:(

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-17 16:34

Og netop derfor er det vigtigt, at få hjælp fra folk, der har erfaringer fra skilsmisse situationer og som kan give hende redskaber til at tackle den svære situation, som hun og familien står midt i.
Mødrehjælpen har jurister og rådgivere ansat, og kan give svar på akutte spørgsmål, samt vejlede hende videre i systemet, og hjælpe hende med at tackle "tavsheden" og den manglende kommunikation til gemalen!

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 05-06-17 17:59

Tak for svaret katekismus.

Den advokat hun har med sig er fra mødrehjælpen. Og om hun så ikke siger det hele eller hvad de taler om. Så jeg ikke helt imponeret af ham. Men jeg håber det bedste for dem. Så det kan gå så roligt som det muligt.

Men stod jeg selv i den situation, så var det ikke en advokat fra mødrehjælpen jeg ville søge hjælp fra. UDEN at have tjekket ham noget mere grunddigt end det at han arbejder for er i mødrehjælpen.