/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Kondensator
Fra : mig-selv
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 05-03-17 11:10

Hvilken kondensator bruger vedkommende ca 2:45 det er erstatning for et 3,7v batteri.
https://www.youtube.com/watch?v=MYl1ViCVb9I

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 05-03-17 11:23
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 05-03-17 11:33

Det må være en supercondensator - følger lige med

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-17 12:09

Det vil sige at noget af dette kan bruges - lidt billigere at købe hvis det ikke virker efter hensigten.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xsupercapasitor+5.5v+1.0F+.TRS0&_nkw=supercapasitor+5.5v+1.0F+&_sacat=0

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-17 12:18

Ja, når der bare står 5.5V og den er på 1.0F så kan den bruges.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-03-17 12:49

Problemet er at en 5 v 1 Farad kondensator kun har ca. 15 joule i sig.

Et batteri har meget mere energiindhold - ca. 10000 gange mere - så et batteri holder meget længere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-17 13:08

Citat
Et batteri har meget mere energiindhold - ca. 10000 gange mere - så et batteri holder meget længere

Den får konstant strøm, og forsøget på klippet virker trods alt.

Problemet er at jeg har et kamera hvis batteri ikke holder særligt længe, selv med ladestik isat, og kunne jeg så bare få kameraet til at køre med en kondensator og ladestik tilsluttet, så var lykken gjort

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-17 18:36

Det er ikke så nemt at bruge en kondensator i stedet for et batteri .
Et batteri holder nogenlunde konstant spænding under afladningen, medens en kondensator spænding falder proportionalt med afladningen.
Hvis det skal virke med en kondensator , skal der være en spændingsomsætter, som leverer den korrekte spænding til kameradelen, næsten uanset hvor lav kondensatorspændingen bliver.

Man kan ikke bare sætte en kondensator ind i et apparat, som er konstrueret til et batteri.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-03-17 20:18

Det er meget bedre at købe et nyt batteri på ebay.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-17 21:04

Citat
Hvis det skal virke med en kondensator , skal der være en spændingsomsætter, som leverer den korrekte spænding til kameradelen, næsten uanset hvor lav kondensatorspændingen bliver.

Det er lige netop det, som jeg oplever som problemet = med batteri.
Har haft spørgsmålet oppe og vende her:

http://kandu.dk/spg177586.aspx
Citat
Har et / flere kameraer, der virker og kan optage bare med USB kabel på og uden batteri - hjemme.
MEN sættes de USB laderen i bilen virker de ikke = hvorfor.

Laderen i hjemmet afgiver 0,5Amp den i bilen kan give op til 2Amp, jeg er forvirret.
Logisk forklaring ønskes

Citat
Det er meget bedre at købe et nyt batteri på ebay.

Har fået et par stykker hjem, men de holder ikke hvad de lover, der max en ½ times optagelses tid ved fuld HD kvalitet - sætter jeg så kameraet til 2 eller 4K holder det mindre end 10 mnutter

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-17 21:33

Tak for svaret Klaudi.

Melder tilbage om problemet/ løsningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-17 09:35

velbekomme