/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
ansøgning til legat
Fra : bodillouise
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 04-03-17 20:06

Vi er en lille forening, som gerne vil søger legat. Når man søger hvor meget og hvad skal man skrive i ansøgningen. Skal der sendes regnskab med ved ansøgningen ?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-17 21:16

Det kommer an på hvad det er for et legat der søges og til hvilket formål.
Det kan der jo ikke siges noget generelt om.

Men der er nogle regler du kan følge her:

http://altandetlige.dk/studiet/saadan-skriver-legatansoegning-1701

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-03-17 00:07

Når det drejer sig om en forening skal der være vedtægter indeholdende alt fra : "Formålsparagraf til almindelige vedtægter!" og foreningen skal holde en stiftende generalforsamling ud fra de vedtægter der står skrevet, husk kopier til kommunen og hvem der ellers kunne tænkes at have interesse herfor! Herefter kan der søges legater og andre fondsmidler!
MVH
MV2

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 05-03-17 08:21

Vi holder generalforsamling med indkaldelse, dagsorden mm.
Jeg har dog ikke hvad med i foreningen, så lagt tid , men kan forstå at vi stort set ingen penge har.
Det er frivillig arbejde og vi passer på de unge i byen, så de kommer sikker hjem og aften.
Det støtte folk/butikker giver os er som regl sodavand, kaffe, brød. Bolsje. Desuden har vi fået andre gaver fra butikker, der syntes vores "arbejde" laver en forskel i området.
Ved ikke om jeg spørger dumt med hvorfor skal kommunen have en kopi ?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-03-17 09:56

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte "Natteravnene" evt via - http://natteravnene.dk/

MVH
MV2

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-17 12:58
Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 15-03-17 20:47

Tak for svaret marken84.