/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Den nye NOKIA 3310
Fra : ingelein
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 03-03-17 11:22

Jeg har lige læst mig til at den nye Nokia 3310 har to sim kort, hvoraf det ene skulle være til webbrowser. Jeg har stadigvæk den gamle 3310 fuldt funktionsdygtig. Den vil dog ikke kunne det samme som den nye, som bl.a. Har et 2 mb kamera. Men vil man kunne bruge MobilePay?
Det har jeg ikke kunnet læse mig til.
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-03-17 13:07

Selvfølgelig kan du bruge mobilepay på den nye 3310, den nyw 3310 kommer til at køre med Android og app'en er jo tilgængelig i Googles Play store.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-17 14:09

Telfonen har Nokias eget system, og tvivler på den kan noget som helst.

Citat
“Why the hell would you want a phone that doesn’t have apps,” replies Logic.

http://gizmodo.com/everything-you-can-and-cant-do-with-the-new-nokia-331-1792785860

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-17 14:11
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-17 16:36

Mig-selv
Because I don' tuse apps!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-03-17 17:09
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-17 17:48

Citat
Because I don' tuse apps!

Det gør du da, hvis du bruger Pay.

Alt om alt, tror næppe du får kendte App´s til at køre på den, og slet ikke MobilePay.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-03-17 18:51

Ja det er da mig der huskede forkert. Den nye 3310 kommer ikke til at køre MobilePay. Det er de andre nye Nokia telefoner som kommer til at køre Android.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-17 22:25

Min smartphone er også en NOKIA med Android. Har ladt mig fortælle at der er to simkort og st man på det ene kan downloade MobilePay.
MobilePay har jeg installeret for godt 14 dage siden og det er også den eneste apps på telefonen.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-17 13:20
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-17 13:41

Det er der altså tvivl om, siden telefonen kan kobles til en browser og har en Mp3 afspiller, må musikken jo komme ind på telefonen på en eller snden måde. Så vidt jeg ved, ligger MobilePay på simkortet. Hvordan skulle man ellers kunne benytte det uden at være på nettet?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-03-17 13:52

MobilePay er en app, så hvis der ikke kan installeres apps, så ingen MobilePay

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-17 18:39

Jeg er stadigvæk i tvivl, siden Mobilepay jo ikke er en ordinær apps, som kræver internet, men telefonforbindelse......... konkret viden udbedes.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-17 12:58

MobilePay ligger ikke på SIM kortet det er en app som er installeret på telefonen, MobilePay kan ikke bruges på den nye Nokia 3310 lige nu fordi Danske Bank ikke har udviklet en app til den telefon men hvad fremtiden bringer kan ingen spå om. I linket herunder kan du læse hvilke krav der til telefonen også styresystemer der skal være på telefonen:
http://www.danskebank.dk/da-dk/privat/selvbetjening/raadgivning/teknisk-support/pages/tekniske-krav.aspx?tab=1#tabanchor

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-03-17 13:55
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-17 14:07

Jeg tror du blander tingene sammen, du kan ikke bruge MobilePay på en Nokia 3310 men har du oprettet en MobilePay løsning på et telefonnummer kan der modtages betalinger til dette nummer, det er altså ikke telefonen men nummeret der modtager betalinger, du kan ikke sende penge til andre med MobilePay fra en Nokia 3310 fordi der ikke er nogen app til den telefon

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-03-17 15:52

Hej o.v.n. Det er så sikkert kun et spørgsmål om tid, hvid det er DanskeBank der skal udvikle en passende metode eller apps, som muliggør MobilePay.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-03-17 17:22

=> ingelein: læs linket fra ans. Der kan IKKE køre apps på den, og det kommer der heller ikke til!!