/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra DVD til harddisk.
Fra : cccf
Vist : 322 gange
31 point
Dato : 01-03-17 11:31

Jeg er i gang med at kopiere alle mine DVD film til harddisk.
Jeg bruger Wondershare Video Converter .
Jeg har kopieret 44 stk. DVD film fra min samling . Men 2 stk. TV serien "Firmaets mand" og
serien" Game of Thorent" vil den ikke hente ind.
DVD afspilleren står bare og lyser konstant.
NB: jeg kan godt afspille filmene på min PC.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-17 11:59

Kan være kodet/ beskyttet, prøv dette:
DVD Shrink 3.2
De kan også være beskadiget og så er der ikke så meget du kan gøre = Cyklisk redundant
Du kan få visse konverter programmer til at kode dem om, men du vil miste dele af lyd eller billede:
https://www.google.dk/search?q=Cyklisk+redundant&oq=Cyklisk+redundant&aqs=chrome..69i57.17339391j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-17 12:00
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-17 12:03

Shrink kan ikke klare alle kodninger, men det kan DVDFab - mener det er gratis i 30 dage
http://www.dvdfab.cn/

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 01-03-17 12:08

Flere af mine DVD er kodet men Wondershare lukker dem op.
Diskene er ikke i stykker da jeg som sagt kan se dem på min PC.Men jeg vil prøve DVDfab.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-17 12:30

Har du tjekket om din DVD afspiller er sat op til at dække ALLE 'region codes'?

https://da.wikipedia.org/wiki/Dvd-regionskode

https://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code#1

..eller må du med google finde en metode til at få din afspiller til at acceptere REGIONCODE 0
Alle DVD afspillere har et 'hack' ..som kan findes på nettet
Hér eksempelvis en Samsung DVD afspiller:

http://www.dvddemystifiziert.de/codefree_en/samsung.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-17 12:33

Oversigt:

Citat
Region code

FREE   Informal term meaning "worldwide". Region 0 is not an official setting; discs that bear the region 0 symbol either have no flag set or have regions 1–6 flags set. Region 0 is commonly referred to as "Region Free", especially when talking about DVD and Blu-ray Disc players.

1   United States, Canada, U.S. territories

2   Europe (except Russia, Belarus, Ukraine), Egypt, Middle East, Japan, South Africa, Swaziland, Lesotho, Greenland, British Overseas Territories, British Crown Dependencies, French Overseas departments and territories

3   Southeast Asia, South Korea, Taiwan, Hong Kong, Macau

4   Latin America (except French Guiana), Bermuda, Suriname, New Zealand, Australia

5   South Asia, Afghanistan, Russia, Belarus, Ukraine, Africa (except Egypt, South Africa, Swaziland, Lesotho), Central Asia, Mongolia, North Korea

6   Mainland China

7   Reserved for future use, MPAA-related DVDs and "media copies" of pre-releases in Asia

8   International venues such as aircraft, cruise ships, spacecraft, etc.

9   These region discs have all eight flags set, allowing the disc to be played in any location, on any player.
ALL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-17 13:12

Citat
Diskene er ikke i stykker da jeg som sagt kan se dem på min PC.

Det er fordi du ikke prøver at kopiere/ flytte dem.
Har for tiden mange (10-15) der er korupte, men dem klarede DVDFab, dog ikke med alt bevaret.

Hvis du bruger programmet, og vælger at kopiere/ konvertere, så får du sikkert/ måske en melding om at dvd er beskadiget eller andet - vælg at ignorer alt, ellers skal du klikke OK i flere timer...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-17 13:14

Citat
Har for tiden mange (10-15) der er korupte,

Og det kan tage laaaaaaaaaaang tid.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 01-03-17 15:30

Jeg har hentet DVDfab. Men den lægger dem som VOB filer.
Hvordan for jeg dem lagt som MP4 filer i en mappe.?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-17 17:04
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-17 20:32

Citat
Jeg har hentet DVDfab. Men den lægger dem som VOB filer.

Så laver du en ? backup/kopi
Citat
Hvordan for jeg dem lagt som MP4 filer i en mappe.?

??? kan ikke lige få min op og fungerer = men lige på stående fod skal du 'rippe' dvd - ude i menuen = husk at vælg kvalitet osv.
Genstater pc og håber den gider vise sig

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 31 point
Dato : 01-03-17 20:43

Du skal bruge menu´en dvd ripper, og så skulle det gerne se sådan ud:
http://peecee.dk/upload/view/465416/full
så går du til PROFIL- settings og vælger hvad osv - dvd har en normal bitrate på ca 4-6500 og som regel fuld HD, den kan jeg så ikke lige finde, men vælg den med højeste opløsning, så vil det altid blive godt på stort TV

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-03-17 09:12

Jeg har fundet løsningen. Fra dvd til harddisk.
Kopier dvd til en mappe med dvdfab, så ligger de som vob filer.
Indsæt dem i wondershare og kopier dem derfra som MP4 filer.
Ingen kvalitetsforringeles.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 02-03-17 09:13

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-17 11:42

Øeh.. jeg vil lige påpege, at man kan lave samme kopiering med EET (gratis) program:

a.) http://download.cnet.com/CDBurnerXP/3000-2646_4-10409086.html

..eller fra honning-depotet selv:

b.) https://cdburnerxp.se/da/home

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-03-17 07:39

Molokyle, cdburnerxp er et kopiring / brænder program, ikke et konverterings program, jeg har ingen steder i cdburnerxp set man kan kopier DVD'er til MP4, og et håndtere heller ikke kopi beskyttelser, med mindre man har andre snyde programmer til at fjerne denne beskyttelse.

Men eller er cdburnerxp et udemærket brænder program

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-17 10:07

JegErHer ->

Bøjer mig i støvet

..men her er et par gode programforeslag nævnt i tråden:

http://forum.videohelp.com/threads/353417-What-is-the-best-free-program-to-rip-a-DVD-to-mp4-files

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-17 21:45

Citat
Jeg bruger Wondershare Video Converter

Undskyld mig, men det er vist et de værste til den slags - i mine øjne.
Især hvis der ikke er kodning på DVD - hvis du har kopieret dvd til PC så brug Handbrake:
https://handbrake.fr/
Lille lyn-guide:
https://www.dropbox.com/home/Hj%C3%A6lp?preview=Handbrake.flv