/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Sim kort NOKIA 3310
Fra : ingelein
Vist : 242 gange
100 point
Dato : 27-02-17 10:09

For sjovs skyld fandt jeg min gamle NOKIA 3310 frem. Jeg har brugt den indtil for 4-6 år siden, men var imponeret over muligheden for at taste bogstaver direkte på en smartphone. Alt andet dikkedarværk som at gå på nettet etc. Har jeg deaktiveret indtil for nylig, hvor jeg installerede MobilePay.
Da jeg åbnede NOKIAEN overraskede det mig at der var et sim kort i telefonen.
Jeg husker ikke, om det var mig eller min mand, der sidst har brugt telefonen. Har vi bare købt et nyt sim kort til de nye smartphones?
Jeg går ud fra, at det sim kort i Nokiaen bare kan smides ud. De nye sim kort til vore smartphones er minikort, som dog kan sættes ind i en større ramme og dermed måske igen kan bruges i 3310?
Ingelein

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-02-17 10:20

Da jeg oprettede nyt abonnement, fik jeg et simkort, som kunne trykkes ud i tre forskellige størrelser.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-02-17 10:25

Du kan garanteret bruge SIM-kortet fra din smartphone ved blot at sætte den i en større ramme. Jeg har hørt om at de nye SIM-kort kan være for tynde til de gamle mobiler, men det kan klares ved blot at lægge 1 - 2 stykker papir i klemme.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-17 11:20

Jeg har ikke formuleret mit spørgsmål godt nok.
Når jeg har købt et nyt sim kort til en anden telefon, går jeg ud fra at det gamle simkort ikke kan bruges mere. Hænger der ikke puk koder osv. sammen med med kortet?
Jeg har aldrig skiftet nummer.
Sådan var det vist, da min mand mistede sin telefon, som senere blev fundet beskadiget. (Glemt på biltaget i et sommerhusområde).
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-17 12:10

Jeg er ret sikker på at det gamle SIM-kort ikke kan bruges mere. Evt. kan du se det inde på "Din side" hos teleudbyderen. Du kan jo også prøve at sætte strøm til din gamle telefon og se om du stadig kan ringe med dit gamle SIM-kort, det sker der ikke noget ved.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-03-17 14:47

Det gamle sim-kort er jo også forbundet til en udbyder/abonnement som du jo af gode grunde ikke har betalt noget til i mange år...

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-17 16:34

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.